2024-12-20, 23:24
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Att ge alla muslimer skulden är samma dumheter som feministerna gör när de pratar om alla män som en enhetlig grupp som skall bära skuld kollektivt.
Alla muslimer är inte onda och skyldiga, så långt har du rätt.
Vad vi däremot kan konstatera att varhelst i världen där muslimer finns i stora skaror där blir det konflikter, terrorism och annat.
Tillräckligt många av dem vill inte samexistera ifred med andra kulturer.

En läkare som mosar barn på en julmarknad. Misslyckad integration kanske?
Citera
2024-12-20, 23:24
Medlem
Madagascars avatar
Här är en till video jag inte sett förut. Efter. Man ser några skadade. Ej blodig video.

https://x.com/XzumTreme/status/1870233448226635914
Citera
2024-12-20, 23:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vi kan lära oss mer, hans förberedelser, hans kontaktnät etc; vi kan bättre förebygga nytt liknande elände.

Offer och alla andra kan processa bättre om det blir en rättegång.
Strunt, det kommer inget gott från att han är i livet.
Alla säkerhetstjänster vet redan hur den muslimska terrorn fungerar
Citera
2024-12-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Lite förvånande att det var möjligt genomföra på det sättet. Sedan lastbilsattentatet i Berlin tycker jag att tyskarna verkar bra på att ställa upp tillfälliga men rejäla fordonshinder* vid olika marknader och liknande. Fast de älskar ju sina julmarknader, hindren kanske tog slut.

* https://www.youtube.com/watch?v=SV15PNiyEX4 (tyskt prat om sådant skydd på julmarknad), https://www.youtube.com/watch?v=W4Swhc2vsaM (krocktest)
Klippet som cirkulerar är lite snabbspolad men när jag spelar det i halva hastigheten verkar det inte gå mycket snabbare än 50km/t så mycket startsträcka kan inte ha varit möjligt. Något hinder existerade nog men inte tillräckligt för att fullt förhindra en vanlig personbil från att ta sig igenom.
Citera
2024-12-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Vad har oskyldiga tyskar med det att göra? Så vitt jag vet mördar de inga barn utan har snarare hjälpt en ström av flyktingar från Mellanöstern genom att erbjuda trygghet och bidrag. Dessa typer av kommentarer slutar inte att förvåna mig, är det så du ser på vad som händer i Sverige? Det bombas ju i Mellanöstern så när vi väljer att ta emot deras flyktingar får vi räkna med lite sprängningar, det är ju ännu värre där de kommer ifrån.

Jag hatar dessa dåd lika mycket som dig. Men jag blir inte så otroligt förvånad över att det hämnas på tex Tyskland som backar upp Israels rätt att försvara sig, genom att helt förinta Gaza.
Hur kan ni vara så otroligt förvånade över detta dåd? Det kommer bara bli värre…
Citera
2024-12-20, 23:28
Medlem
Ny vinkel på gripandet:
https://videos.watchpeopledie.tv/1734723670487435.mp4
https://videos.watchpeopledie.tv/17347242473832972.mp4
Citera
2024-12-20, 23:28
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
RAF och IRA har inget med sådana här dåd att göra. IRA hade ett stort stöd på Nordirland.
Och RAF ett stort stöd bland unga tyskar, då de gav sig på gamla medlemar från Hitlers parti.
Det har inget med sådant här att göra, noll, Zero!
Det är politiskt motiverade terrordåd precis som det här (nåväl inget är bekräftat).
Och det handlar inte om vilken religion man har, eller vilken folkgrupp man tillhör.
Att använda terror som vapen är en uråldrig aktion, och det är min poäng.
Men fortsätt ni att peka finger åt alla möjliga människor som inte har ett skit med detta att göra. Generalisering är otroligt lätt, särskilt när känslor är inblandade.
Citera
2024-12-20, 23:29
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
https://theync.com/driver-mowed-down-dozens-in-germany-terror-attack-with-aftermath.htm

Man riktigt kokar inombords. När ska folk få nog?

Är det praxis att polisen bara går fram till en misstänkt terrorist sådär och griper denne helt oskyddade? Hade han haft ett bombbälte på sig hade han kunnat spränga minst 5 poliser i luften.
Citera
2024-12-20, 23:30
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Klippet som cirkulerar är lite snabbspolad men när jag spelar det i halva hastigheten verkar det inte gå mycket snabbare än 50km/t så mycket startsträcka kan inte ha varit möjligt. Något hinder existerade nog men inte tillräckligt för att fullt förhindra en vanlig personbil från att ta sig igenom.
Kan vara så. Man kan ju lätt omringa en hel marknad med sådana hinder, men räddningstjänst mm måste kunna komma in. Ungefär som det där Arlandarånet, där en utryckningsväg in på området användes av rånarna.
Citera
2024-12-20, 23:30
Medlem
Vi ska i Sverige vara glada att vi är ett relativt litet land som ingen egentligen bryr sig om koranbränningar och LVU kampanjer till trots. Tyskland,UK och Frankrike är navet i Europa och står för allt dessa islamister hatar. AfD lär växa, och bör rent krasst växa, efter denna krigsförklaring.
Citera
2024-12-20, 23:31
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Det är politiskt motiverade terrordåd precis som det här (nåväl inget är bekräftat).
Och det handlar inte om vilken religion man har, eller vilken folkgrupp man tillhör.
Att använda terror som vapen är en uråldrig aktion, och det är min poäng.
Men fortsätt ni att peka finger åt alla möjliga människor som inte har ett skit med detta att göra. Generalisering är otroligt lätt, särskilt när känslor är inblandade.
Dådet är inte politiskt det är antingen religiöst eller rasistiskt.
Vi pekar finger på islam, det är en pest.
Citera
2024-12-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Är det praxis att polisen bara går fram till en misstänkt terrorist sådär och griper denne? Hade han haft ett bombbälte på sig hade han kunnat spränga minst 5 poliser i luften.

Intressant att du säger det. Jag noterade att de går fram först för att göra ett gripande men att någon i polisen säger något och alla backar. Jag kan inte tyska men jag uppfattade det som att det var en varning om liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in