2024-12-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varför skulle han säga "Jag ber dig, din mammaknullare"? Det mer rimliga är att överlevnadsinstinkten kickar in och en vädjande bön för livet tar över medvetandet. Förmodligen säger han "Jag ber dig, för min mammas skull", inget annat.

Folk verkar tro att "gangsters" är iskalla och bekymmerslösa psykopater oavsett situation. Så är inte fallet, kolla t.ex. på Mexiko där en bödel i ena stunden kan flå en rival levande för att 2 veckor senare gråta, böna och be för sitt eget liv innan han halshuggs levande. Alla blir som små barn när deras liv svävar i fara.

Du hör att han säger ”Jag ber dig bror jag ber dig din mammaknullare” Man hör KLART OCH TYDLIGT att han säger det. Sluta vara sån konspirationsteorist och ta ut knäcken ur öronen. man hör ordet ”KNULLARE”. Garanterat att du är en äldre snubbe som tror på konspirationsteorier som finns på filmer. Hahaha du är speciell.
Citera
2024-12-20, 23:14
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerserkU21
Vid taktiskt enhandsskytte håller man pistolen något vinklad , inte vid vanligt precisionsskytte där man står lite i sidled och skjuter med hela armen utsträckt , skjuter själv IPSC sedan snart 15 år så ja jag vet.

När man fingerar tex en skadad arm håller de flesta i tex IPSC handel mot bröstet vid enhandsakytte.

Snyt dig i pungen jävla tangentbordssoldat

- Vad tror du som är kollegian skytt?

(Jag hade satt de första två kulorna i huvudet om jag varit på det humöret)

- Tror du att det kan vara en Walther PPQ, 9 mm. - Jag tror så.

Mvh

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2024-12-20 kl. 23:16.
Citera
Medlem
Vet inte om teorin varit uppe men jag tänker att skytten inte tränat enhands skytte men att ett tvåhandsgrepp skymmer kroppskameran och att han därför fått anpassa sig utefter att det hela ska filmas.
Därför sitter första skotten högt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Tips är att söka i tråden på "video".
http och/eller www är nog mer brukligt om man söker efter länkar
Citera
2024-12-20, 23:16
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristennPatriot
Du hör att han säger ”Jag ber dig bror jag ber dig din mammaknullare” Man hör KLART OCH TYDLIGT att han säger det. Sluta vara sån konspirationsteorist och ta ut knäcken ur öronen. man hör ordet ”KNULLARE”. Garanterat att du är en äldre snubbe som tror på konspirationsteorier som finns på filmer. Hahaha du är speciell.
Ju mer man spelar upp det desto mer osäker blir jag. Först var jag helt säker på "mammaknullare" men sen blev jag osäker.
Citera
2024-12-20, 23:17
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Johan Qvarfordt, biträdande lokalpolisområdeschef, vill inte bekräfta om den påstådda mordfilmen har med händelsen att göra eller inte. Men han trycker på att man kan göra sig skyldig till brott om man sprider filmer som denna.

I call bullshit. Personen är ju avliden. Hur skulle man då kunna göra sig skyldig till brott, ens i lagens mening? Eller menar han att målsägande skulle vara den misstänkta gärningsmannen?
Citera
2024-12-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Kan BO ha kört ett benpass på gymmet innan han avrättades och hade därför svårt att löpa från kulorna? Ibland är det en omöjlighet att springa efter ett hårt benpass.

Ja precis för annars hade han ju kunnat löpa ifrån kulorna
Citera
2024-12-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Väldigt få mjukvästar har någon vidare överlappning, och det är ännu ovanligare med sidoplattor, någonting som kostade jänkarna mycket i Irak och Afghanistan. Det blir satans så tungt och otympligt. Dessutom är det rejält ovanligt med att buset i Sverige har plattor överhuvudtaget. Utan plattor går 5.45/5.56 rakt igenom en väst, och du hittar inte mycket mer finkalibrigt än så för gevär i bruk.

39B är en av dom absolut vanligaste patronerna vid kriminella skjutningar, ovanligt att ett magg som tagits av polisen inte innehåller iaf en eller två. Det försvann otroliga mängder från försvaret/hemvärnet/mobförråd under 80 och 90talet.

Vanluga CPE västar som använda mycket av väktare och ordningsvakter har ganska bra överlappning I sidorna.

Hur gehttosmurfarna får tag i sina västar av diverse fabrikat eller från vilka nätbutiker eller så vet jag inte , Inte heller tillförlitligheten på klassningarna i såna västar , men du kan ha rätt där.

Vet dessutom att du har ganska bra , skulle säga väldigt bra koll på , vapen mm , eventuellt i samma sport som jag kan hända?
Citera
2024-12-20, 23:23
Medlem
laddsteffes avatar
GM borde enkelt kunna spåras via parkeringsappen. I Stockholm kör vi med b la Parkster och EasyPark, vet inte vad som gäller i Norrköping.
Får polisen tillgång till parkeringsappens databas borde man enkelt kunna spåra skytten via dennes betalkort.
Citera
2024-12-20, 23:23
Medlem
Det mest jobbiga med videon är ljudet av skotten, högt som fan...förståeligt då det är i ett slutet område (garage)....jag är nog jävlig avtrubbad.
Citera
2024-12-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- Vad tror du som är kollegian skytt?

(Jag hade satt de första två kulorna i huvudet om jag varit på det humöret)

- Tror du att det kan vara en Walther PPQ, 9 mm. - Jag tror så.

Mvh

/WTF

Vanligtvis sätter man de första två snabba skotten i "center of mass" sedan 1 eller flera mot huvudet , de första två skotten inte ödvändigtvis för att döda , utan att handlingsförlama motståndaren som eventuellt bär skydd , glr vederbörande inte det så blir det ju minst 3 effektiva träffar i målet.

Ser helt klart ut som en Walther på designen , formen bakifrån är också typisk Walther där man dessutom ser slagstiftet på baksidan strax ovanför beavertailen.
Men jag blir inte klok på tex mantelspärren på puffran i filmen , den är är inte så mycket Walther , inte PPQ eller P99 iallafall.
Senast redigerad av BerserkU21 2024-12-20 kl. 23:40.
Citera
2024-12-20, 23:25
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristennPatriot

Nej, man hör verkligen inte "klart och tydligt" mammaknullare. Varför skulle en person som bönar för sitt liv säga (i princip) "benåda mig, din jävla mammaknullare"? Det vore som om Yngve skulle säga "sober up alkisjävel" till Sören från parkbänken på Södermalm och förtro någon framgång, men mest troligt är det överlevnadsinstinkten som tar över och därför refererar han till sin mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in