2024-12-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Så kan det vara, men det är en intern grej mellan dem. Har han lovat trofasthet och varit otrogen så får han stå för det, men att blir hetsjagad av Svenska polisen, blir offentligt garroterad i sociala medier och bli cancellerad av samhället av moralförtryckande lagar på gund av att han köpt extra massage, det borde ingen utsättas för i en upplyst demokrati.

Han får vad han förtjänar det jävla kåta aset.
Citera
2024-12-20, 19:48
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ingenting av det jag skrev var fel. Du får läsa igen om du inte förstod!

Att utlämningsavtal finns råder det knappast någon tvekan om, och huvudregeln säger att enbart medborgarskap inte ska vara orsak till att vägra utlämning, samt att straffvärdet för utlämning ska vara minst 6 månaders fängelse, vill jag minnas.

Att du tramsar om interpol och red notice resulterar bara i trollvarning på dig.

Då får jag väl länka till nedanstående inlägg tidigare i tråden för du har fel. I alla fall om du menar att det finns en skyldighet att lämna ut honom till fittkommunistiska Sverigetunionen. Och sluta lek mod, din tönt.

(FB) TV4-profilen Dermot Clemenger åtalas för 31 fall av sexköp (december 2024)
Citera
2024-12-20, 21:11
Avslutad
Han stoppade väl svansen mellan benen och lär ha dragit utomlands precis som herr Wahl***en gjorde sen så borde man väl kunna se i datasystemet om han tog flyget nånstans eller titta på övervakningskameror om det finns såna vid gränserna till grannländerna.
Citera
2024-12-20, 21:14
Medlem
ormbitens avatar
Efterlyst internationellt av svensk polis för betalning av sex på svensk massagesalong.

Ja i Sverige, moralens högborg nummer 1, finns det rejäla problem.

Ja herregud... Hur ska det gå med mänskligheten.
Senast redigerad av ormbiten 2024-12-20 kl. 21:16.
Citera
2024-12-20, 21:19
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Efterlyst internationellt av svensk polis för betalning av sex på en svensk massagesalong.

Ja i Sverige, moralens högborg nummer 1, finns det rejäla problem.

Ja herregud... Hur ska det gå med mänskligheten.

Ett land som tillåter peddon och andra pervon att sprida snusk till barn skulle jag inte kalla ”moralens högborg”. Sverige är en feministvariant av Stalins Sovjet helt enkelt. Därav bisarra lagar som samtyckeslag och sexköpslag.
Citera
2024-12-20, 21:23
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan2024
Han stoppade väl svansen mellan benen och lär ha dragit utomlands precis som herr Wahl***en gjorde sen så borde man väl kunna se i datasystemet om han tog flyget nånstans eller titta på övervakningskameror om det finns såna vid gränserna till grannländerna.

Wahlgren stack efter att han blivit dömd. Clemenger följer mer i P. Sommelaths fotspår och försöker hålla sig undan lagen, och de Svenska hyenorna.
Citera
2024-12-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Då får jag väl länka till nedanstående inlägg tidigare i tråden för du har fel. I alla fall om du menar att det finns en skyldighet att lämna ut honom till fittkommunistiska Sverigetunionen. Och sluta lek mod, din tönt.

det är du som ska sluta leka jurist när du inte kan nåt.

Som sagt, inget som jag skrev i mitt första inlägg var fel, vilket du helt felaktigt påstod.
Såvitt jag kan se inte heller något i mitt andra inlägg, det är möjligen de sex månaderna som kan variera mellan 4 månader och ett år beroende på omständigheter rent generellt. Men för sexköp i Sverige gäller ett års fängelse, så det är egalt.

Om du nu med bestämdhet påstår att det finns specifika undantag som gäller i detta fallet så får du se till att presentera dessa. Att klippa in godtyckliga texter från internet som inte har med saken att göra och ens är i närheten att visa något av detta är bara trams.
Citera
2024-12-20, 21:31
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan2024

Allvarligt. Tror du att andra länder kommer att lägga ned en sådan möda på någon som gjort sig skyldig till vad som på sin höjd har samma status som fortkörning utanför den feministiska stormakten Sverigetunionen?
Citera
2024-12-20, 21:42
Medlem
Endevils avatar
Citat:
det är du som ska sluta leka jurist när du inte kan nåt.

Som sagt, inget som jag skrev i mitt första inlägg var fel, vilket du helt felaktigt påstod.
Såvitt jag kan se inte heller något i mitt andra inlägg, det är möjligen de sex månaderna som kan variera mellan 4 månader och ett år beroende på omständigheter rent generellt. Men för sexköp i Sverige gäller ett års fängelse, så det är egalt.

Om du nu med bestämdhet påstår att det finns specifika undantag som gäller i detta fallet så får du se till att presentera dessa. Att klippa in godtyckliga texter från internet som inte har med saken att göra och ens är i närheten att visa något av detta är bara trams.

Förutom att inget av det du skrev stämde, pajas. Om du bemödar dig att läsa länken om vad som gäller för EAW så ser du varför. Ifall nu Dermot är på Irland så väljer alltså Irland om man vill utlämna honom till Sverige eftersom straffvärdet på hitte-på brottet är <3 år. Att Dermot dessutom är irländsk medborgare gör det än mindre sannolikt att Irland utlämnar honom till fängelsevistelse i fitt-Sovjet aka Sverigetunionen.

Eftersom du inte klarar av att läsa länkar så ska jag hjälpa dig.

The optional grounds are as follows:

Dual criminality
Precedence of domestic prosecution
Domestic decision not to prosecute
Limitation due to the passage of time
Ne bis in idem in non-EU (“third”) states
Nationality/residence
Territoriality
Trials in absentia”

There is an exception, however for 32 categories of offence, for which there is no requirement that the act is a criminal offence in both countries. The only requirement for these categories is that the offence must be punishable by at least 3 years of imprisonment in the issuing country.”
Citera
2024-12-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Förutom att inget av det du skrev stämde, pajas. Om du bemödar dig att läsa länken om vad som gäller för EAW så ser du varför. Ifall nu Dermot är på Irland så väljer alltså Irland om man vill utlämna honom till Sverige eftersom straffvärdet på hitte-på brottet är <3 år. Att Dermot dessutom är irländsk medborgare gör det än mindre sannolikt att Irland utlämnar honom till fängelsevistelse i fitt-Sovjet aka Sverigetunionen.

Eftersom du inte klarar av att läsa länkar så ska jag hjälpa dig.

The optional grounds are as follows:

Dual criminality
Precedence of domestic prosecution
Domestic decision not to prosecute
Limitation due to the passage of time
Ne bis in idem in non-EU (“third”) states
Nationality/residence
Territoriality
Trials in absentia”

There is an exception, however for 32 categories of offence, for which there is no requirement that the act is a criminal offence in both countries. The only requirement for these categories is that the offence must be punishable by at least 3 years of imprisonment in the issuing country.”

Men lilla vän, du fattar ju ingenting. Du fattar inte ens att allt det jag skrev i mitt första inlägg är korrekt. Då får man vara bra korkad om man inte förstår det.

Inte heller förstår du skillnaden på detta fallet och de undantag som du tar upp ovan, som INTE är aktuella i detta fallet. Är du så här korkad eller låtsas du bara för att du måste få rätt trots att du har helt fel!?
Citera
2024-12-20, 21:59
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Men lilla vän, du fattar ju ingenting. Du fattar inte ens att allt det jag skrev i mitt första inlägg är korrekt. Då får man vara bra korkad om man inte förstår det.

Inte heller förstår du skillnaden på detta fallet och de undantag som du tar upp ovan, som INTE är aktuella i detta fallet. Är du så här korkad eller låtsas du bara för att du måste få rätt trots att du har helt fel!?

Hahaha…är du 14 år stumpan? Eller är du utvecklingsstörd? Jag har både länkat och saxat in vad som gäller för EAW och du har helt enkelt fel. Irland, om nu Dermot befinner sig där, har ingen skyldighet att lämna ut honom till Sverigetunionen. Torka tårarna nu och inse att du hade fel.
Citera
2024-12-20, 22:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buggaz
Han får vad han förtjänar det jävla kåta aset.

Mm, det är synd om honom. Han har haft sex med annan vuxen person utan tvång och för det läggs det ner enorma polisiära resurser.
Som är accepterat i övriga EU.
Det pratas om avkriminalisering i Sverige, kanske. Hoppas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in