Citat:
Ursprungligen postat av filatropen888
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Får jag mer eller mindre för mina 100 kronor idag än för 10 år sedan?

Det är ju det jag sa...
Men det kan ju finnas andra här, som begriper hur korkat han resonerar.
filantropen verkar tro att jag inte använt pengarna för investeringar under åren!!!
I sådant som inte är luft...
Citat:
FIAT-valutor har nått vägs ände, för 70 år sedan kunde en man försörja en hel familj själv, idag kan knappt på två vuxna få ihop det ekonomiskt. Det beror på att köpkraften med våra pengar hela tiden minskar eftersom det tillkommer mer och mer pengar i systemet hela tiden.
Som om det skulle vara orsaken!
Det är det jag säger, du begriper inte ekonomi...
Citat:
value
Värde är något Bitcoinförespråkare inte begriper ett dugg om. Det är det de betalar en massa för något som är värt INGENTING...
Citat:
Vi lever i en digital värld där transfereringar hela tiden sker mellan människor och nationer från världen alla hörn, då kan man inte leva i gamla system som öppettider hos en bank och ha stängt för transaktioner på helger osv. E-mailen fungerar dygnet runt 365 dagar om året, det gjorde däremot inte traditionell brevväxling. Kryptovalutor fungerar dygnet runt 365 dagar om året, det gör däremot inte FIAT-transaktioner på banker.

Jasså. Det är inte många ställen som accepterar Bitcoin som betalning, så det är ju mycket MER stängt än t ex SEK...
Citat:
Boomers har blivit rika på gammal teknologi och har sin identitet i de gamla systemen, ni förstår inte kryptovalutor, memecoins, internet communities osv.
En lögn blir inte sann av att du upprepar den - och inte mindre korkad heller...