Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Såg på ett "mellanspel" under SVTs Vinterstudio där man bla tog upp det här med sociala medier och idrottssttjärnor.
Jag blev lite ledsen.
Tänk att folk på sociala medier, dit räknar jag flashback, kan nedvärdera andra människor genom att tex ge dom öknamn och på andra sätt "sänka" dessa atleter.
Dom gör sitt bästa men ändå kan inte vissa låta bli att se ned på deras gärningar ofta sittandes bakom en datorskärm/telefon utan någon vidare kunskap i ämnet.
Dom fattar, tydligen inte, att folk kan ta väldigt illa upp över deras öknamn eller andra nedsättande kommentarer???????
Visst, att kritisera på ett sakligt sätt är ju OK men det andra.............lägg av, annars riskerar vi att vissa atleter lägger av eller inte når sin fulla potential.
Jag hoppas att ett antal skribenter härinne kan ta in det och skriva kommentarer som iaf är liiiiite sakliga.
Hur menar du nu? Man ska väl kalla en spade för spade? Om du tycker vi är för hårda i tongången mot våra aktiva då rekommenderar jag dig starkt att snegla åt Englands håll, hur de behandlar sina aktiva idrottare. Maken till mjäkig tongång gentemot utövare som i detta land finns ju ej. För övrigt ska kritik å dess grövsta riktas mot Sundling och resterande divor i tjejligan som skolkar var och varannan helg från tävlingar.
De borde skämmas, tävlingshelgerna är 4 månader om året. De har träningsperiod i åtta månader. Ändå skolkar de från jobbet var och varannan helg. Det är som att vi fick för oss att sjukskriva oss från jobbet när lusten väl föll på. Hur skulle det se ut utåt i samhället? Njae, jag köper inte din tes för fem öre. Det är dags att vi tar bladet från munnen och riktar kritik mot de idrottare som är så proppmätta (tydligen) så att de inte ens bär med sig och ta sig iväg till startlinjen för att få tävla. Skamligt. Och mjäkigt av media som inte riktar en uns av kritik i deras frågor till dessa aktiva. Räcker bara och läsa Tomas Petterssons krönikor på Expressen efter skidloppen för att förstå var ribban ligger bland våra journalister där ute.