Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Har jag sagt att Jönsson ska få en positiv särbehandling? Jag trodde att det var övertydligt nog att jag önskade att han skulle behandlas som resten av deras gäster. Konceptet är ju bra, att ställa makthavare mot väggen med kritiska frågor men denna häxprocess motsvarar ju inte riktigt det konceptet.
Du verkar däremot ha svårt att se konflikten med att opartiska Public Service inte alls lever upp till sitt uppdrag och hur det sammanfaller med denna fars till intervju där den tredje statsmakten spikar upp en dissident på väggen.
Jönsson är med sin stora följarskara en sorts makthavare, och han gillar att likna sitt ärende med nåt slags journalistiskt uppdrag. Men han är till skillnad från journalister inte intresserad av sanningen (eftersom han är lobbyist för näringslivet).
Ville han inte få kritiska frågor som avslöjade detta, då kunde han enkelt ha undvikit det, genom att inte ställa upp i programmet. Som sagt, han kan rimligen inte förvänta sig särbehandling.
Och ja, du vill uppenbarligen att han ska få särbehandling, att han skulle slippa få svåra frågor om de lögner han har spridit.