2024-12-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Jag håller med dig.
Allt han tidigare gjort som är fakta får nu sig en törn.
Han borde ha vetat bättre
"Fakta" menar du.

Det här är ju garanterat inte det enda fanskapet har ljugit om.

Du är förfan lika pinsam som Jönsson.
Citera
2024-12-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Och det bestämmer du? Att man citerar någon brukar indikera på att man riktar frågan till den personen.

Har du autism eller?
Citera
2024-12-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
"Fakta" menar du.

Det här är ju garanterat inte det enda fanskapet har ljugit om.

Du är förfan lika pinsam som Jönsson.
Jag verkar ha träffat en öm punkt.
Vilka andra psykiska problem har du förutom ett okontrollerbart hat mot Henrik Jönsson?
Är det fler kända personer som triggar dina dåliga sidor?
Det finns hjälp kostnadsfritt på landstinget för dessa åkommor.
Citera
2024-12-20, 20:12
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Men varför ska Jönsson få positiv särbehandling och slippa tuffa frågor som ges till andra intervjuobjekt? Programmet är ju inte en tvål-låda för influencers och makthavare att bara stå på och säga sina vanliga grejer, utan det är ett intervjuprogram. Det känns som att du inte förstår konceptet med programmet som sådant. Och sen pratar du om "deras ideologiska propaganda", men det du är kritisk över är just att programmet inte är ideologiskt eller vinklat till Jönssons fördel.
Har jag sagt att Jönsson ska få en positiv särbehandling? Jag trodde att det var övertydligt nog att jag önskade att han skulle behandlas som resten av deras gäster. Konceptet är ju bra, att ställa makthavare mot väggen med kritiska frågor men denna häxprocess motsvarar ju inte riktigt det konceptet.
Du verkar däremot ha svårt att se konflikten med att opartiska Public Service inte alls lever upp till sitt uppdrag och hur det sammanfaller med denna fars till intervju där den tredje statsmakten spikar upp en dissident på väggen.
Citera
2024-12-20, 20:17
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Har jag sagt att Jönsson ska få en positiv särbehandling? Jag trodde att det var övertydligt nog att jag önskade att han skulle behandlas som resten av deras gäster. Konceptet är ju bra, att ställa makthavare mot väggen med kritiska frågor men denna häxprocess motsvarar ju inte riktigt det konceptet.
Du verkar däremot ha svårt att se konflikten med att opartiska Public Service inte alls lever upp till sitt uppdrag och hur det sammanfaller med denna fars till intervju där den tredje statsmakten spikar upp en dissident på väggen.

Jönsson är med sin stora följarskara en sorts makthavare, och han gillar att likna sitt ärende med nåt slags journalistiskt uppdrag. Men han är till skillnad från journalister inte intresserad av sanningen (eftersom han är lobbyist för näringslivet).

Ville han inte få kritiska frågor som avslöjade detta, då kunde han enkelt ha undvikit det, genom att inte ställa upp i programmet. Som sagt, han kan rimligen inte förvänta sig särbehandling.

Och ja, du vill uppenbarligen att han ska få särbehandling, att han skulle slippa få svåra frågor om de lögner han har spridit.
Citera
2024-12-20, 20:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jönsson är med sin stora följarskara en sorts makthavare, och han gillar att likna sitt ärende med nåt slags journalistiskt uppdrag. Men han är till skillnad från journalister inte intresserad av sanningen (eftersom han är lobbyist för näringslivet).

Ville han inte få kritiska frågor som avslöjade detta, då kunde han enkelt ha undvikit det, genom att inte ställa upp i programmet. Som sagt, han kan rimligen inte förvänta sig särbehandling.
Såklart han är en makthavare, det var därför han blev inbjuden till programmet.
Din åsikt om att han enbart är en lobbyist som agerar för näringslivet räkning räknar jag som en konspirationsteori och är inte värd någon kommentar. Jag tror inte att han förväntade sig särbehandling heller men om du inte kan se skillnad på den negativa särbehandling han fick så är vidare diskussion lönlös. Hans huvudpoäng att SVT bedriver en agenda och mer eller mindre kampanjade mot Trump är helt korrekt.
Citera
2024-12-20, 20:29
Medlem
Citat:
Nej. Det fanns det inte tid för. Programmet är ju bara trettio minuter långt.

Klart som fan att karljäveln ljugit om fler saker än det här.

Han ljög ju inte, eftersom att det hon sa stämde. Det som inte stämde var att hon inte j just den här sändningen, så exakt det han ville visa.

Eller ska du påstå att SVT generellt inte är emot Trump, på exakt det vis som Henrik visade?

Han kunde inte ha mer rätt. (Vilket han även berättade själv).

Om SVT hade hittat 1-25 andra klipp så hade de visst det i en ihopklippt version.
Citera
2024-12-20, 20:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Henrik Jönsson har helt rätt i sin kritik och i sitt klipp om att (opartiska) SVT i allmänhet om att de kampanjade mot Trump och rätt i synnerhet om Erika Bjärström som ett gott exempel på detta. Det klipp han använde med henne är hennes egna åsikter vilket hon själv understryker i följande artikel från "Journalisten". Nästan kusligt likt återger hon exakt samma citat som den påstådda "fulklippningen".

https://www.journalisten.se/kronikor/medier-forstarker-trumps-budskap/

"...Eller för att jag till skillnad från nästan alla som tycker till om Trump i ett års tid har umgåtts med hans anhängare, rapporterat från hans valmöten, försökt analysera hans politiska retorik. Trump talar och twittrar på en elvaårings språkliga nivå (vetenskapligt bevisat). Han är rasist, sexist, allt detta vet vi."

Slutsatsen är därmed att det är SVT som fulklipper och gör dålig research och kommer med tokiga slutsatser.
Citera
2024-12-20, 20:34
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kritiken utifrån det påhittade narrativet?

Knappast påhittat och obefogat i. Hela SVT osar Trump hat.
Citera
2024-12-20, 20:37
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Du fattar inte att Jönsson är ett jävla sänke för högern?

De flesta är nog litet intelligentare än vad du verkar vara.

Klart han inte är. Han formulerar sig bra överlag. Däremot så kunde han gärna vara mer höger.
Citera
2024-12-20, 20:47
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Gillar honom och Trump men det var ju ändå väldigt oärligt att använda det klippet som exempel när orden hon sa bara var exempel på vad andra sagt och inte hennes egna
Problemet är väl att hon indirekt säger det, fast inte själv kan stå för det.

"Alla säger att Trump är rasist" ramar in folks tankegångar om att han förmodligen är det de hävdar att alla säger. Ingen rök utan eld.

Jämför det med hur Svt rapporterar motsvarande fast från höger, då kallas folk för högerextrema (nazister).

Det är inte att vara neutral i sin rapportering. Även om det inte är medvetet gjort, vilket jag ändå tror det är. Svt är slipade diamanter när det kommer till framing.
Citera
2024-12-20, 20:51
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Såklart han är en makthavare, det var därför han blev inbjuden till programmet.
Din åsikt om att han enbart är en lobbyist som agerar för näringslivet räkning räknar jag som en konspirationsteori och är inte värd någon kommentar. Jag tror inte att han förväntade sig särbehandling heller men om du inte kan se skillnad på den negativa särbehandling han fick så är vidare diskussion lönlös. Hans huvudpoäng att SVT bedriver en agenda och mer eller mindre kampanjade mot Trump är helt korrekt.

När Jönsson fick de svåra frågor som du är upprörd över, dvs att han ifrågasattes rörande några av de felaktigheter han hade yttrat tidigare, då försvarade han sig ungefär med att säga att det var hans sanning. Han lutade sig mot en sorts postmodernistisk extremversion av sanningsbegreppet, där den objektiva sanningen inte finns utan allt är subjektivt och skapas av betraktaren.

Är det din syn på sanningen också? Var SVT orättvisa som försökte "lura" tittaren att det finns en objektiv mätbar verklighet där ute, som är oberoende av våra känslor?

Angående din känsla om att det är en konspirationsteori att han är lobbyist: Han sitter som styrelsemedlem i lobbyorganisationen Ephi, vilka helfinansierar produktionen av hans youtubeprogram. Ephi finansieras av Fritt Näringsliv, vilken är en stiftelse som har grundats av lobbyorganisationen Svenskt Näringsliv.

https://klagget.nu/2024/07/09/henrik-jonsson-vilseleder-om-klagget/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stiftelsen_Fritt_N%C3%A4ringsliv
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskt_N%C3%A4ringsliv
https://ephi.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här