2024-12-20, 18:25
Medlem
TonyBergmans avatar
Sjukt skytten har typ satt en go pro sig? Knappast han filmar med mobilen i ena handen och skjuter så bra .

Är de bekräftat av snubben va gängkriminell eller bara en en wannabe gangsterrappare?
Citera
2024-12-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Någon tidigare i tråden skrev "Beställt av Jordgubben, planerad av Zero, utfört av Dalen". Om detta stämmer eller inte låter jag vara osagt.

Det är bara kolla Instagram / Snapchat profiler som firar mordet med fyrverkerier och sprit.
Citera
2024-12-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Offret hade ju inte dött om han inte gick fram och avslutade jobbet. Det var inte så att han gick fram och börja peppra någon som redan var stendöd.

Nej, men man ska vara bra skadad i hjärnan för att fixa en sådan sak. De flesta människor har spärrar och fixar inte att vara såhär rå mot en annan människa.
Citera
2024-12-20, 18:27
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Nej, men man ska vara bra skadad i hjärnan för att fixa en sådan sak. De flesta människor har spärrar och fixar inte att vara såhär rå mot en annan människa.

Det kallas benzo.
Citera
2024-12-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R81
Tycker det känns som att väldigt många här inne i tråden påpekar hur imponerande det är med skyttet…

Själv tycker jag nog att något av de första 2 skotten skulle ha kunnat fälla honom om det var en imponerande skytt.

Hur skytten sen efter det 5e skottet, tömmer resten är väl bara på måfå mot målet.
Hur de träffar vet ju ingen?
Hur många skott var dödliga? Kanske bara 1?

Ps. Gemene man här i tråden skulle bara veta hur många vanliga Svenssons i vårat land som är aktiva sportskyttar/tränar/tävlar praktiskt skytte.

De människorna däremot-skulle nog imponera på er om de fick visa hur det går till att likvidera.

Ni målar upp detta som något imponerande.

Håller med. Man ser att skytten är en total amatör. Förmodligen första gången han skjuter mot en människa.
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Mördaren hade iaf satt på stör ej på sin telefon. Men dåligt att bara ha 10% kvar av batteriet.
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Tycker det känns som att väldigt många här inne i tråden påpekar hur imponerande det är med skyttet…

Själv tycker jag nog att något av de första 2 skotten skulle ha kunnat fälla honom om det var en imponerande skytt.

Hur skytten sen efter det 5e skottet, tömmer resten är väl bara på måfå mot målet.

Ps. Gemene man här i tråden skulle bara veta hur många vanliga Svenssons i vårat land som är aktiva sportskyttar/tränar/tävlar praktiskt skytte.

De människorna däremot-skulle nog imponera på er om de fick visa hur det går till att likvidera.

Det är väl ändå det som är grejen, att skytten i denna video inte är en aktiv sportskytt/tävlar utan är en ahmed från orten och ändå fäller killen ganska lugnt och säkert
Citera
2024-12-20, 18:30
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headlinee
Håller med. Man ser att skytten är en total amatör. Förmodligen första gången han skjuter mot en människa.

Notera när han siktar på när offret springer. Han är kylig och låter offret komma in i kornet på vapnet istället för att försöka följa honom med siktet själv.
Citera
2024-12-20, 18:32
Medlem
Är väl egentligen bara specifikt det fällande skottet som ger intrycket av att skytten är van/erfaren. De andra känns mer random vildavästern imo.
Citera
2024-12-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josman
Nu när man har sett hela videon tänker jag med den lilla erfarenheten jag har av pistolskytte efter att ha tävlat något år: Att skjuta exakt på 10–12 meters avstånd med en pistol är inte enkelt utan träning, även om målet är stilla.
När antingen skytten, målet eller båda rör sig blir det en betydligt större utmaning och kräver avancerad träning i skjutteknik, koordination och reflexer.
Det är inte enkelt att träna skytte bara sådär. Den som någon gång har skjutit på riktigt vet vad jag pratar om.

Mina fem cent är att skytten INTE åker fast och de kör en stulen bil. Ingen amatör. Rentav ej bosatt på våra breddgrader.

Däremot är det ju klantigt av offret att springa rakt, rör på dig, han måste vara rappare. Sida till sida 1 sekund, rappt över/flytt 1 sekund, studs/flytt tror faktiskt han hade klarat sig då. Så år det någon som är amatör är det den tuffa rapparen. Ger man sig in i leken får man leken tåla (nu kan ju inte dessa gossar detta klassiska svenska uttryck) men så är det. Man ska inte spella ballan om man inte är Allan.

Ang bilen ser det mer ut som en volvo V40.
Att skjuta med enhandsfattning ser man bara i polisfilmer eller västernfilmer!!
Är han verkligen inte rappare?

Om de inte skruvat upp nivån och belöningen rejält senaste året så tror jag du överskattar folket i denna konflikt.

Tidigare har det varit t ex:

Någon Alex(?) i Navestad skulle få hembesök, utfördes av två <15 åriga sis ungar som tog svarttaxi dit, de kunde inte ens ha ordentligt med batteri på telefonen så fick åka runt och leta laddare under dådet, lyckades sedan ta fel dörr och greps av polisen innan de lyckats göra något direkt.

Robert som sköts på Stockholmsvägen (som väl är i dignitet med detta mord), utfördes av 4-5 tonåringar från Marielund. Lyckades inte göra sig av med varken mordvapen, kläder eller mobiltelefoner efter mordet och greps inom några timmar. I FUPen pratas det om 15 000:- för att GOA någon. Så en skytt lär inte bli ekonomiskt oberoende efter direkt.

Ibbe som sköts vid Coop i Marielund utfördes av en Thaibrud som tog spårvagn dit och fastnade på en mängd kameror osv.
Citera
2024-12-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Tvärtemot vad alla säger här så tycker jag det är väldigt tydligt att han säger:

"Min bror, min bror jag ber dig. Jag ber dig. För min fucking mammas skull." - sen blir han skjuten fyra gånger till.

Ganska uppenbart att han ber för sitt liv tills han dör, makes no sense att säga mammaknullare på slutet när han ber för sitt liv en sekund innan.
En mix av chock och en automatisk respons på att inte vilja dö men han märkte väl de nt skulle gå, såg väl kameran och därmed inte ville se ut som en mes. De han sa va klart som dagen
Din horunge, snälla jag ber dig, jag ber dig bror, jag ber dig bror, din fkn mammaknullare.
Citera
2024-12-20, 18:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Risken med så många skott är ju att man väcker uppmärksamhet och har snabbt hela centrum efter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in