2024-12-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
du kollar för mkt på Hollywood
alla skotthålen drar ihop sig direkt sen kommer blodet
sen har han kläder på sig som suger in all blod innan det börjar komma ut
Finns heller inga skotthål på hams kläder när han ligher ner och skriker. På den sidan.
Citera
2024-12-20, 18:13
Medlem
Oj va skytten eldar på. Sen gå fram till en som ligger ner och trycka på några skott till. Då måste man vara rejält störd i huvudet.
Citera
2024-12-20, 18:16
Avstängd
Bra att barn ser filmen så kanske några fattar hur det slutar. Istället för att oja sig av medier borde den visas för elever på lågstadiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Haha du är rolig du. Jag jobbar inom rättsväsendet och medverkat på fler rättegångar än du har dagar i skolan verkar det som. Då inte som tilltalad.

Fortsätt du med dina fantasier om att skor på en övervakningskamera kommer få en person dömd. Har inget mer att tillägga nu. Det enda du har kommit med så här långt är personliga påhopp. Det visar bara att du inte kan nånting eller ens vet vad du själv skriver. Ha en fortsatt trevlig dag.

Haha du är ändå lite rolig, det måste jag ge dig. Tack för att du bekräftade att den ligger under 80. Du hade inte kunnat göra det tydligare.

Jag har fortfarande aldrig påstått det du säger, någon gång, någonstans. Men fortsätt att inbilla dig det om det får dig att må bättre. Steroiderna verkar ha förstört din hjärna totalt.
Citera
Medlem
Tycker det känns som att väldigt många här inne i tråden påpekar hur imponerande det är med skyttet…

Själv tycker jag nog att något av de första 2 skotten skulle ha kunnat fälla honom om det var en imponerande skytt.

Hur skytten sen efter det 5e skottet, tömmer resten är väl bara på måfå mot målet.
Hur de träffar vet ju ingen?
Hur många skott var dödliga? Kanske bara 1?

Ps. Gemene man här i tråden skulle bara veta hur många vanliga Svenssons i vårat land som är aktiva sportskyttar/tränar/tävlar praktiskt skytte.

De människorna däremot-skulle nog imponera på er om de fick visa hur det går till att likvidera.

Ni målar upp detta som något imponerande.
Citera
2024-12-20, 18:17
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Oj va skytten eldar på. Sen gå fram till en som ligger ner och trycka på några skott till. Då måste man vara rejält störd i huvudet.

Offret hade ju inte dött om han inte gick fram och avslutade jobbet. Det var inte så att han gick fram och börja peppra någon som redan var stendöd.
Citera
2024-12-20, 18:18
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRochee
Någon som har videon på skjutningen?
Snälla skicka PM.

Sök på Gaboro på Reddit.
Citera
2024-12-20, 18:19
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neopapii
Någon som sitter på teori om vilken sida som kan beställt mordet?

Deras insta sidor lär ju koka nu. Om någon har några IG konton, och TG grupper att länka - gör det!

Shits fucked på riktigt i Sverige nu. Det är bara att putta helikoptrarna över kanten och inse att Saigon... Sverige, har fallit. Överge skäppet. Allas barn kommer påverkas av detta våldet inom de kommande 10-15 åren.

Någon tidigare i tråden skrev "Beställt av Jordgubben, planerad av Zero, utfört av Dalen". Om detta stämmer eller inte låter jag vara osagt.
Citera
2024-12-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Är det någon som hör vad dom säger på klippet?

Tvärtemot vad alla säger här så tycker jag det är väldigt tydligt att han säger:

"Min bror, min bror jag ber dig. Jag ber dig. För min fucking mammas skull." - sen blir han skjuten fyra gånger till.

Ganska uppenbart att han ber för sitt liv tills han dör, makes no sense att säga mammaknullare på slutet när han ber för sitt liv en sekund innan.
Citera
2024-12-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Fruktansvärt att en helt oskyldig artist kan gå och bli avrättad på det här viset.

GM har turen på sin sida än så länge och nu när det är juletider lär utredningen knappast gå på helfart.

Oskyldig? Mår du bra?
Citera
2024-12-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Bra att barn ser filmen så kanske några fattar hur det slutar. Istället för att oja sig av medier borde den visas för elever på lågstadiet.

Jag kan, i egenskap av lågstadie-lärare, informera dig om att många barn sett videon på sociala medier under dagen. De är för små för att förstå innebörden av att han blir ihjälskjuten, men de påverkas tydligt av det de ser i videon.
Citera
2024-12-20, 18:21
Medlem
Gangsterrap känns som reklam för en rent egoistisk livsstil som bara handlar om att vara macho och hävda sig själv. Helst med vapen eftersom det är coolast. Man har noll lust att utbilda sig och/eller försörja sig hederligt. Det enda som gäller är mycket cash, bilar, dyra kläder och fett med bling.

Det landar oftast i att man dör ung eller hamnar i fängelse men det syns ju inte i "reklamen".

Inte minst sociala medier har skuld i detta.
Heja Australien som förbjuder sociala medier för barn under 16!
Senast redigerad av BennyBoi 2024-12-20 kl. 18:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in