2024-12-20, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Ja, Jocke och många andra har väl anmält C för flera saker. C har väl också varit flitig med förtalsanmälningar tillbaka. Mitt problem är att du svarar som C. Är det Jockes fel att C är misstänkt för flera ekobrott?
Var har du stöd för dessa "massor av förtalsanmälningar"?
Vilket i och för sig vore befogat eftersom han varit utsatt för "massor" av grovt förtal.

Jocke har väl däremot inget med eko-brotten att göra. Eller är han medbrottsling?
Citera
2024-12-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har det med Jockes behandling av Chrippa att göra?
Att han tog chansen att försöka styra och trycka ner sin bror när denne inte ville lyda kan inte ursäktas av Chrippa hamnade i häkte. Tvärtom faktiskt.

Ja i grund och botten är det Jocke och Anjo som skapat och fött oredan kring barnet. De har med glädje uppmuntrat Julia i att försöka förstöra relationen mellan barnet och Chrippa. De har pumpat ut skit till höger och vänster för att Chrippa inte leker lydig hund åt Jocke.
Så det är en korrekt analys av dig.

Varför han drog till Marbella - om han är där - vet ju vare sig du eller Jocke.

Hotar folk .. tillåt mig småle. Vad har han hotat med menar du? Att blotta sanningar om Danjal, Jocke och Jonnas verksamheter .. Det är ju milt jämfört med vad Jocke, Anjo och hundarna utsatt honom för.
Man undrar onekligen vad det är de har i bagaget eftersom detta upplevs som ett starkt "hot".

Chrippa har med förtalet och snackat om dessa kreatörer också så han är inte så oskyldig som du tror. Men du kanske tycker att han är en bra pappa också? Och Linnea en bra extra mamma?

Oavsett anledning om de inte handlar om liv eller död så åker man inte till marbella när man har reseförbud men du kanske vet anledningen själv?

Uppenbarligen tycker de personerna att han hotar dom och Felicia book har anmält honom för hot också. Du har väll ingen aning vad han skriver privat till dom som kan uppfattas hotfullt?
Citera
2024-12-20, 13:22
Medlem
Citat:
Det krävs aktiv handling - att dölja - vi har inte anmälningsplikt i Sverige. I synnerhet inte för nära anhöriga.

Han kunde gett fan i att lägga sig i och låta myndigheterna sköta det.

Är du helt sopslut? Myndigheterna behövde inte J för att upptäcka C, Ju, T och L's pengatvätt. Möjligen skyndade han på processen. Dessutom behövde Soc bara följa C och L på sociala medier för att förstå att barnet var i en toxisk miljö utan fasta rutiner. Barnet hade faktiskt inte tid att vänta och det ska J ha tack för.

Jag må ha ett färskt konto här på FB, men mitt första är äldre än ditt nuvarande med många år. Du har framstått som vettig hittills, men här är du så jävla fel ute Micro. Du slösar din tid dessutom. C är mer sugen på din dotter än på gamla vrak som oss. Men kämpa på. Det är kul att bevittna.
Senast redigerad av AidanHunt 2024-12-20 kl. 13:27.
Citera
2024-12-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Snart så stänger eko/polisen ned alla deras bankkonton och kick/twitch då klarar dom sig inte särskilt länge på flykt
Har ingen betydelse eftersom att det finns enkla sätt att komma runt det
Citera
2024-12-20, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Chrippa har med förtalet och snackat om dessa kreatörer också så han är inte så oskyldig som du tror. Men du kanske tycker att han är en bra pappa också? Och Linnea en bra extra mamma?

Oavsett anledning om de inte handlar om liv eller död så åker man inte till marbella när man har reseförbud men du kanske vet anledningen själv?

Uppenbarligen tycker de personerna att han hotar dom och Felicia book har anmält honom för hot också. Du har väll ingen aning vad han skriver privat till dom som kan uppfattas hotfullt?
JO det har vi nog allesammans - för om Chrippa gör ett pip så slängs det ut med krigsrubriker. Offerkoftorna måste luftas.

Ditt första stycke är inte begripligt. Han har inte drivit kampanjer och attackerat dessa i flock. Han har i vissa stunder försökt att försvara sig och svara tillbaka - men vanligen inte.
Så nej - skälet till att han hamnade i onåd och blev föremål för flocken är att han inte ville lyda Jockes plan och riktlinjer -- och dessutom välja partner själv .. hu så hemskt av honom.
Citera
2024-12-20, 13:28
Medlem
Citat:
Jocke har ju själv gått ut med att han anmält Chrippa - så vad är ditt problem.

Ja för hot mot honom och familjen exempelvis, precis som du anmälde Rask för förtal. Ekobrottsligheten etc har polis och åklagare beslutat om. Det är en skyldighet att anmäla brottslighet, speciellt som den goda samhällsmedborgaren Jocke är.
Citera
2024-12-20, 13:28
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Var har du stöd för dessa "massor av förtalsanmälningar"?
Vilket i och för sig vore befogat eftersom han varit utsatt för "massor" av grovt förtal.

Jocke har väl däremot inget med eko-brotten att göra. Eller är han medbrottsling?

Det borde väl du veta? Det har han själv sagt i ytubevideos och streams. Jag skrev flitig med förtalsanmälningar, inte massor. Han kanske har blivit förtalad men det har han gett igen ganska bra.

Du får gärna förklara det jag skrev i mitt första inlägg, istället för att ducka det och leta små utvägar. Ekobrotten är en av punkterna.
Citera
2024-12-20, 13:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Är du helt sopslut? Myndigheterna behövde inte J för att upptäcka C, Ju, T och L's pengatvätt. Möjligen skyndade han på processen. Dessutom behövde Soc bara följa C och L på sociala medier för att förstå att barnet var i en toxisk miljö utan fasta rutiner. Barnet hade faktiskt inte tid att vänta.

Jag må ha ett färskt konto här på FB, men mitt första är äldre än ditt nuvarande med många år. Du har framstått som vettig hittills, men här är du så jävla fel ute Micro. Du slösar din tid dessutom. C är mer sugen på din dotter än på gamla vrak som oss. Men kämpa på. Det är kul att bevittna.
Med andra ord - han drog igång det ... då är vi överens.
Citera
2024-12-20, 13:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja för hot mot honom och familjen exempelvis, Ekobrottsligheten etc har polis och åklagare beslutat om. Det är en skyldighet att anmäla brottslighet, speciellt som den goda samhällsmedborgaren Jocke är.
Nej, man är inte skyldig att anmäla brott. Läs på din mupp

Vilka hot mot Jockes familj? Visa - eller det är skitsnack som allt annat.
Senast redigerad av micro113 2024-12-20 kl. 13:38.
Citera
2024-12-20, 13:32
Medlem
Citat:
Med andra ord - han drog igång det ... då är vi överens.

Du verkar hitta på egna sanningar. Vart i texten får du ditt påstående? Är du lika förståndshandikappad som Chrippa?
Citera
2024-12-20, 13:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Det borde väl du veta? Det har han själv sagt i ytubevideos och streams. Jag skrev flitig med förtalsanmälningar, inte massor. Han kanske har blivit förtalad men det har han gett igen ganska bra.

Du får gärna förklara det jag skrev i mitt första inlägg, istället för att ducka det och leta små utvägar. Ekobrotten är en av punkterna.
Nej, han har inte gett igen en tesked av vad Jocke, Anjo, Rask och Julia lagt ut om honom.
Du har fått förklaring - Jocke har själv gått ut med att han anmält.
Citera
2024-12-20, 13:33
Medlem
Citat:
Nej, man är inte skyldig att anmäla brott. Läs på din mupp

Vilka hot mot Jockes familj? Visa - eller det är skitsnack som allt annat.

Visa visa visa, visa dina påståenden istället. Du har tillfört noll till tråden mer än spekulationer och massa trams. Vad ska du göra när Chrippa sitter på en volta? Klaga på att Jocke köpt rättsväsendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in