2024-12-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag respekterar mina syskon så den är på en helt annan nivå kan man säga.

Gulligt, det kallas "skyddande av brottsling" annars.
Citera
2024-12-20, 12:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Nu får du ge dig. Har du glömt bort att de var Linnea som satte C i häktet? På dig låter de som att C är så oskyldig. Han kanske är oskyldig kring sina skulder med? Kanske sekten har gett han skulder, kanske sekten som såg till att han inte var på LVU förhandlingen kring sin dotter med? Kanske sekten som såg till att han drog till marbella trots reseförbud med?
Vad har det med Jockes behandling av Chrippa att göra?
Att han tog chansen att försöka styra och trycka ner sin bror när denne inte ville lyda kan inte ursäktas av Chrippa hamnade i häkte. Tvärtom faktiskt.

Ja i grund och botten är det Jocke och Anjo som skapat och fött oredan kring barnet. De har med glädje uppmuntrat Julia i att försöka förstöra relationen mellan barnet och Chrippa. De har pumpat ut skit till höger och vänster för att Chrippa inte leker lydig hund åt Jocke.
Så det är en korrekt analys av dig.

Varför han drog till Marbella - om han är där - vet ju vare sig du eller Jocke.

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Med tanke på att C hotar folk och drar till marbella trots reseförbud
Hotar folk .. tillåt mig småle. Vad har han hotat med menar du? Att blotta sanningar om Danjal, Jocke och Jonnas verksamheter .. Det är ju milt jämfört med vad Jocke, Anjo och hundarna utsatt honom för.
Man undrar onekligen vad det är de har i bagaget eftersom detta upplevs som ett starkt "hot".
Citera
2024-12-20, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Nej, det gör det inte. Sväng dig inte med rubriceringar du inte förstår dig på.
Citera
2024-12-20, 13:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalle-Per13
Jag har följt hela det här dramat(borde kanske lägga tiden på något vettigt?) men hur menar du att Jocke och Anjo sabbat hans liv? Jag tycker att han lyckats med det väldigt bra själv.

Ekobrott och andra brott som han är misstänkt för har han lyckats så bra med själv. Vårdnaden om dottern funkar inte, nu verkar det bli LVU. Han saknar också självinsikt helt, Adhd/damp och begränsad begåvning förstår han inte att han har.
Genom att starta drev mot Linnea när han satt i häkte - ett drev som vändes emot honom när han vägrade lyda Jocke.

Du kan inte ha varit med alls om du missat vad som faktiskt hänt.
Citera
2024-12-20, 13:08
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte. Sväng dig inte med rubriceringar du inte förstår dig på.

"Jag skulle aldrig bränna eller behandla mina syskon som Jocke gjort med sina"

Nähepp! Vad tycker du att J skulle ha gjort då om du varit i hans situation?

"Om någon döljer den som begått brott, hjälper honom eller henne att komma undan, undanröjer bevis eller på annat liknande sätt motverkar att brottet upptäcks eller att någon lagförs för det, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst två år.
23 maj 2023"
Citera
2024-12-20, 13:10
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Genom att starta drev mot Linnea när han satt i häkte - ett drev som vändes emot honom när han vägrade lyda Jocke.

Du kan inte ha varit med alls om du missat vad som faktiskt hänt.

Så det här påstådda drevet mot Linnea har fått C att bli misstänkt för flera ekobrott och andra brott? Och allt annat han lyckats med? Kan du motivera ditt svar, jag blir inte särskilt övertygad.
Citera
2024-12-20, 13:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
"Jag skulle aldrig bränna eller behandla mina syskon som Jocke gjort med sina"

Nähepp! Vad tycker du att J skulle ha gjort då om du varit i hans situation?

"Om någon döljer den som begått brott, hjälper honom eller henne att komma undan, undanröjer bevis eller på annat liknande sätt motverkar att brottet upptäcks eller att någon lagförs för det, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst två år.
23 maj 2023"
Det krävs aktiv handling - att dölja - vi har inte anmälningsplikt i Sverige. I synnerhet inte för nära anhöriga.

Han kunde gett fan i att lägga sig i och låta myndigheterna sköta det.
Citera
Medlem
Citat:
Det gäller inte om det är ringa eller om personen är närstående
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så det här påstådda drevet mot Linnea har fått C att bli misstänkt för flera ekobrott och andra brott? Och allt annat han lyckats med? Kan du motivera ditt svar, jag blir inte särskilt övertygad.
Jocke har ju själv gått ut med att han anmält Chrippa - så vad är ditt problem.
Citera
2024-12-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Ja och så är det nog lite svårt, när den efterlysta är efterlyst på sociala medier med 100 000kr på sitt ”huvud”.

Det kanske kan hända att det inkommer lite falska och otroligt många tips till polisen då.
Det är i praktiken runt 50 000kr för att få honom gripen när skatten är betald.
Citera
2024-12-20, 13:16
Medlem
Skalle-Per13s avatar
Citat:
Jocke har ju själv gått ut med att han anmält Chrippa - så vad är ditt problem.

Ja, Jocke och många andra har väl anmält C för flera saker. C har väl också varit flitig med förtalsanmälningar tillbaka. Mitt problem är att du svarar som C. Är det Jockes fel att C är misstänkt för flera ekobrott?
Citera
2024-12-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ja, Jocke och många andra har väl anmält C för flera saker. C har väl också varit flitig med förtalsanmälningar tillbaka. Mitt problem är att du svarar som C. Är det Jockes fel att C är misstänkt för flera ekobrott?
Ja men allt är ju Jockes fel, enligt några här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in