2024-12-20, 05:40
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pineappledude123
Ett extra plus att Patrik fick se Ida lyfta pokalen och skrika i ansiktet på horungen!
Ja, någon skrev att dom trodde Patrik var smyg-bög... Vilket kan vara sant... Då fattar man ju att han och Nabaz fann varann, och vem vet vad som har skett på nätterna på ön.... En riktig bög + en smyg-bög - Figure it out...!
2024-12-20, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det spelar väl ingen roll om du vinner 100 tävlingar om du inte vinner den tävling som spelar mest roll? Det räcker med att vinna en tävling, den som gäller mest. Ida vann den sista tävlingen och det är det enda som betyder något.
En blir liiite trött dock på att män benämner sitt agerande som strategi och hederskodex, medan kvinnors lika beteende, benämns som falskspel och ränksmideri ?! Hm🤔
Inslagsproducenten hade ju, bara genom att nämna hur vuxna Patriks barn är, skapat en helt annan dynamik kring var det var han försökte bevisa, jag trodde de var småungar. Här handlar det om en far som på nåt sätt tappat självförtroendet och via Robinson behöver impa på sina barn, ska han ens vara där? Castingen tyckte det tydligen, men blev han inte bara ett offer på cray cray altaret ?! Å Nabaz som älska Tove i förra Robinson, men hon är FALSK medan han skrek som en bebis och lierade sig med den falskaste, snodde immunitet mitt i maten, ja just det glömde! Var strategisk i sin hedersuppdrag, heter det, glömde!
2024-12-20, 05:59
Medlem
DoktorNos avatar
Amanda, trots sina fel och brister, kanske ska räknas som vinnare? Hon vann Plankan och hade väl inte gjort sig osams med särskilt många?

Hon kanske hade vunnit det hela om produktionen kört samma upplägg som man gjorde de första säsongerna, då finaldagen avslutades med Plankan och ett öråd där de tidigare utslagna fick rösta på vem av de tre sista från Plankan de gillade mest och som var den "värdiga vinnaren".
2024-12-20, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Härligt att Ida vann! 🤣😂🤣😂🤣😂👍 Hon var bäst i sista tävlingen... Vann 2 utav 3 deltävlingar/heat... Sen denna finsk/irakiska bög som hävdar han vann - Fy fan - han och Patrik fann varann, och är ganska lika - psykopat varning på båda!!!
Tja om man gillar mobbartyper och är likadan själv så kanske. Då är hon en jättevärdig vinnare som inte ens kunde genomföra ett utav momenten. Själv stöttar jag aldrig personer som henne. Skönt att se i tråden att många fler är överens om det.
2024-12-20, 06:16
Medlem
Ida framstår verkligen som osympatisk. Men otroligt kul att hon vann eftersom det innebär att misogyna Patrik fick se henne stå och lyfta pokalen och skrika på norska.

Hahaha!
2024-12-20, 06:19
Medlem
myh1s avatar
X

Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Tja om man gillar mobbartyper och är likadan själv så kanske. Då är hon en jättevärdig vinnare som inte ens kunde genomföra ett utav momenten. Själv stöttar jag aldrig personer som henne. Skönt att se i tråden att många fler är överens om det.
Mobbare??? Vilket program har du tittat på???
Ida var ju den som fick nackdel i varje tävling i final-veckan, och alla andra hoppades hon skulle åka ur... Är det några mobbare, är det Patrik/Nabaz....

Några borde heller mobba den finsk/Irakiska bög - han är nästan på samma nivå som Patrik... (Men om han blivit mobbad, hade han skrikigt högst av alla om diskriminering, racism etc.etc.)
Senast redigerad av myh1 2024-12-20 kl. 06:25. Anledning: Nytt tillägg
2024-12-20, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Mobbare??? Vilket program har du tittat på???
Ida var ju den som fick nackdel i varje tävling i final-veckan, och alla andra hoppades hon skulle åka ur... Är det några mobbare, är det Patrik/Nabaz....
Det står skrivet i hela hennes fejs att hon är en mobbartyp, inte minst hur hon spottade på dem i synkarna medans de aldrig frös ut henne. Det sade till och kärringen själv i en intervju, att de behandlade henne okej. Det var hon som var hatisk och tog avstånd. Om du inte kan se det är det ditt problem. Narcissist är hon också och det går inte hem hos mig. Både hon och Patrik är samma skit om personer.

Jag såg att tv4 gav henne mycket tv tid och försökte få folk att tycka synd om människan men det gick inte hem hos mig. Finns inget mer att säga om det.

Och återigen, nej det är inte synd om narcissisten att hon fick sina nackdelar, hennes pakt hade gjort likadant mot en underdog som hade varit mer sympatisk än henne. Patrik borträknat. Och 5 mm hit eller dit gör ingen skillnad på plankan.
Senast redigerad av Liljor 2024-12-20 kl. 06:26.
2024-12-20, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Helt värdelöst, den där sista röstningen borde fan inte ens existera, sjukligt orättvist och ovärdigt.. Har aldrig fattat hur produktionen ens kan ha med det i programmet, åtminstone borde det vara en tävling mellan dom två resterande deltagare..

Är så sjukt orättvist att jag blir förbannad haha, speciellt när personen dominerar i typ varenda tävling och kört ett cleant spel hela vägen, men blir utskickad på det här sättet, personen hade garanterat tagit hem hela skiten annars.

Håller inte med alls. Gång på gång så skriver folk att Australiensiska Robinson är bättre och där röstar utröstade deltagare. Jag ser inte alls problemet med att i en final med 3 deltagare så är 2 sådana som tagit sin in på egna meriter (styrka) och 1 deltagare som blir inröstad (popularitet). Känns väldigt balanserat att ha så i en final.
2024-12-20, 06:28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Som sagt så hade det varit bättre för Maxim om Ida hade vunnit plankan och det visar hur jävla fel produktionen haft i sitt upplägg.
Taktiken från mobbarna var ju att rösta fram Nabaz som finaldeltagare för att de trodde att alla sen skulle rösta på Maxim och inte Ida.

Man får hoppas de skäms när de ser att de byggt hela sitt luftslott på antaganden från Ramia (immuniteten som hittades straxtbinnan öråd). Speciellt Patrik som bestämde att Ida var en lögnerska och ragata innan han ens träffat henne.

Oavsett tävlingens utformning var Ida den riktiga överlevaren och hon höjer statyetten för alla som utsatts för mobbing. För det var inte något taktiskt spel de höll på med utan mobbing. Att ge nackdelar till Ida var en sak man gjorde enbart pga utfrysning och inte för att man på allvar trodde hon var största hotet. Tji fick man!
2024-12-20, 06:29
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Det står skrivet i hela hennes fejs att hon är en mobbartyp, inte minst hur hon spottade på dem i synkarna medans de aldrig frös ut henne. Det sade till och kärringen själv i en intervju, att de behandlade henne okej. Det var hon som var hatisk och tog avstånd. Om du inte kan se det är det ditt problem. Narcissist är hon också och det går inte hem hos mig. Både hon och Patrik är samma skit om personer.

Jag såg att tv4 gav henne mycket tv tid och försökte få folk att tycka synd om människan men det gick inte hem hos mig. Finns inget mer att säga om det.

Och återigen, nej det är inte synd om narcissisten att hon fick sina nackdelar, hennes pakt hade gjort likadant mot en underdog som hade varit mer sympatisk än henne. Patrik borträknat. Och 5 mm hit eller dit gör ingen skillnad på plankan.
Nej, hon vann fullt förtjänt över bögen och den tråkiga/efterblivna med en röst som skär i glas, och flinar hela tiden....
2024-12-20, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Katz
En blir liiite trött dock på att män benämner sitt agerande som strategi och hederskodex, medan kvinnors lika beteende, benämns som falskspel och ränksmideri ?! Hm🤔
Inslagsproducenten hade ju, bara genom att nämna hur vuxna Patriks barn är, skapat en helt annan dynamik kring var det var han försökte bevisa, jag trodde de var småungar. Här handlar det om en far som på nåt sätt tappat självförtroendet och via Robinson behöver impa på sina barn, ska han ens vara där? Castingen tyckte det tydligen, men blev han inte bara ett offer på cray cray altaret ?! Å Nabaz som älska Tove i förra Robinson, men hon är FALSK medan han skrek som en bebis och lierade sig med den falskaste, snodde immunitet mitt i maten, ja just det glömde! Var strategisk i sin hedersuppdrag, heter det, glömde!

Kan bara instämma. Vissa deltagare är inte särskilt konsekventa.
2024-12-20, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tja men hon kom ja bara till finalen genom att TV4 la om reglerna för att få en jämn final! Röstningen ändrades ju totalt mellan 1 och 2. Kanske pga att dom ville att en tjej skulle vinna. I vilket fall är hon den minst värdiga vinnaren jag har sett under 27år! Mest suttit och gnällt över allt!

Hahaha, menar du att man ska få rösta två gånger i öråd? Tänk lite själv människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in