2024-12-19, 21:39
Medlem
Det går bra för dassriket Ryssland eller?

🔥 Failed attempt of the Russians to expand the bridgehead near Oskil River.

▪️AFU destroyed: 2 T-80 tanks, 9 BMPs
▪️Damaged: 1 MT-LB, 1 BTR, 8 BMPs

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1869839871331971424?t=R2eZx_rTwD5mZA8S28-gjw&s=19
Citera
2024-12-19, 21:44
Medlem
Det är säkert en dag gammal nyhet men norska mätstationer uppfattade igår eftermiddag två mycket starka explosioner från ett ställe i nordvästra Bögland och tydligen är explosionerna från en flygbas där man förvarar flygplan, bränsle och luftvärnssystem.

Denna "nyhet" publicerades nu ikväll på Aftonhoran.

Det verkar inte finnas några nyheter om detta i officiella kanaler i Bögland.
Citera
2024-12-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Efter att ha blivit bestraffade med sanktioner och bojkottar av västvärlden så är det inte konstigt att Ryssland söker nya bundsförvanter. Kanske också det ett litet misstag av väst, för nu har man skapat en större fiende. Tänk om Ryssland, Kina, Iran, Nordkorea och några andra stater går ihop och samarbetar, då har vi problem.

En sak som är säker är att det inte fungerar med mer än en tupp i ett hönshus, vem skulle bestämma av dessa tror du. Alla räcker upp handen ingen blir vald.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, om de samarbetar militärt kan vi få svårt att försvara oss. Beväpnade våldsverkare är svåra att hantera i många fall. Men i övrigt lär en sådan allians inte ge oss några problem. Men den intressanta frågan är ju varför du verkar hålla på de länderna och verkar önska att de ska ge oss problem. Varför vill du det?
Det har jag inte sagt, jag bara påvisar problemet. Att straffa Ryssland med sanktioner och brutna förbindelser kanske inte är det bästa sättet. Kanske dialog och förhandling vore en bättre väg att gå. Tre års bestraffningar av Ryssland har i alla fall inte fått slut på kriget, de enda som vunnit så här långt är vapenindustrin i USA och Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vad anser du om detta? Bör inte rySSland städa framför sin egen dörr innan man angriper andra länder för att bekämpa nazister?
https://sverigesradio.se/avsnitt/ryska-nazisterna-som-slass-for-putin
Det gör Ryssland och har en massa lagar runt det. Sök själv som en övning. Ukraina har inga vad jag vet utan där råder Banderasfeber.
Citera
2024-12-19, 21:48
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det gör Ryssland och har en massa lagar runt det. Sök själv som en övning. Ukraina har inga vad jag vet utan där råder Banderasfeber.

Om det fanns lagar runt det hur kan dom då kriga i Ukraina med rySSland erkännande? Du har inte ens lyssnat på innehållet så du LJUGER som vanligt.
Citera
2024-12-19, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag har inga känslor alls nu då jag skriver i denna tråd. Jag inser ju att det jag har att göra med är människor med ett barn intellekt, man måste var tålmodig och snäll.

Nazister finns i många länder men det är bara i Ukraina dom har nästlat sig upp i topp-politiken och militären efter 2014.

Russia. Russian administrative code prohibits propaganda, production and dissemination of Nazi symbols, lookalikes, and the Rising Sun Flag with fines up to 100,000 rubles.

Vilka då?
Hänvisa också gärna till uttalanden som styrker det du säger om nazism och hur/varför de väljer att anamma "woke" och hbtq för att utrota ryssar(?).
Citera
2024-12-19, 22:03
Medlem
Ukraina fortsätter attackera industri i södra Ryssland. Igår Novoshakhtinsk och Kamensky. Idag Volgograd, kanske raffinaderiet igen.

https://x.com/NOELreports/status/1869817598512443805
Citera
2024-12-19, 22:05
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt, jag bara påvisar problemet. Att straffa Ryssland med sanktioner och brutna förbindelser kanske inte är det bästa sättet. Kanske dialog och förhandling vore en bättre väg att gå. Tre års bestraffningar av Ryssland har i alla fall inte fått slut på kriget, de enda som vunnit så här långt är vapenindustrin i USA och Europa.

Vi har provat dialog och förhandling i decennier.
putte har ljugit och smidet ränker under tiden , planerat för kriget full krigskassa, vagga in europa i gashysterin allt för att kunna nyttja till utpressning och få sin desillusionerade vilja igenom.
Nu ska vi använda dialogen som putte förstår
Citera
2024-12-19, 22:06
Medlem
Fy fan vad det går bra i Kursk för Nordkoreanerna eller hur rysstroll och Vatniks i tråden ha ha.

⚔️ Ukrainian Special Operations Forces eliminated North Korean soldiers in the Kursk region. "During an attempted enemy assault, SSO operators used an MK-19 automatic grenade launcher and conducted multiple drone strikes," the SSO reported.

Result: 12 North Korean soldiers killed, 20 wounded.

https://t.me/noel_reports/21873
Citera
2024-12-19, 22:25
Medlem
X3treams avatar
Här ser ni en riktig man som ställer riktiga frågor, Putin inser att han är körd, hans händer avslöjar hur nervös han är.. https://www.youtube.com/watch?v=-BBZPqf_zM4

Dagarna för Putin i livet är nu väldigt få, kanske under 30 dagar..
Citera
2024-12-19, 22:27
Medlem
Citat:

Och den ryska vapenindustrin glömde du, enligt du och andra ryssvänner producerar ryska anfallsindustrin mer än hela västvärldens tillsammans. Tänk så rika Putin och hans polare blir, tråkigt för dom att dom inte kan göra av med pengar på kinesiska kopior, resor till rivieran eller dyra italienska putintäckjackor, ej heller att förglömma att ryska premiummärket Moscovitch, håller på att med kinesk hjälp, återuppstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in