2024-12-19, 18:37
Medlem
"Internationellt efterlyst för sexköp". Vilket skämt. Vad är det för skit brott att besvära utländsk polis med. De måste ju skratta åt det här, Sverige skämmer ut sig igen.
Citera
2024-12-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ok, trodde (såklart) att han är bög men ser via Google att han inte är det, den irländske dansaren.
Dom har säkert "Thai Böcklingar "i Örebro åxå
Citera
2024-12-19, 18:46
Medlem
Åklagaren borde avsättas omgående. Skämmer ut Sverige.
Citera
2024-12-19, 18:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Att fly till Irland har han nog inte så mycket för. De har liknande lag som oss, och är dessutom med i EU, så de skulle sannolikt lämna ut honom om de får tag i honom.

Vore nog bättre om han drog till Asien eller Sydamerika.
Tänker mig att han inte tänkte klart och bara ville hem, vara nära familjen. Vi får se...
Citera
2024-12-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Du får tro vad du vill. Vi får väl se om jag har rätt. Kom ihåg nu att jag sa det först. Det är noll chans att Irland lämnar ut sin egen medborgare till Sverige. Nada. Det fungerar inte så i praktiken. Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Det har hänt flera gånger att Irland lämnar ut egna medborgare.

https://www.thesun.ie/news/7181099/irish-gangster-jonathan-collopy-bulgaria-extradition-drink-driving/
Citera
2024-12-19, 18:59
Medlem
Citat:
Självklart har han åkt hem till Irland. Där är det dessutom lagligt att köpa sex så det är ett icke-brott. Ingen skulle bry sig om en gammal gubbe köper sig sex på Irland. Ingen. Men karriären i Sverige är ju över för den här gången.

Han är nog bara upptagen med Julmassagen. Den kan ju ta ett tag. Har jag hört.
Citera
2024-12-19, 18:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Det har hänt flera gånger att Irland lämnar ut egna medborgare.

https://www.thesun.ie/news/7181099/irish-gangster-jonathan-collopy-bulgaria-extradition-drink-driving/
Och numera har dom inget val om det gäller annat EU-land.

Folk som hänvisar till 20 år gamla fall kan kasta det i soptunnan.
Citera
2024-12-19, 19:03
Medlem
Citat:
Såhär skriver han i SMS: ”Det var skönt att knulla dig igen.”

Låter som lite mer än bara handjobb.

Kan ju ha varit ett handknull, eller hur?
Citera
2024-12-19, 19:06
Medlem
Citat:
Nej, de lämnar inte ut Irländare till andra länder lika lite som andra länder lämnar ut sina egna medborgare till andra länder. Det är absolut noll chans att Irland skulle lämna ut någon irländsk medborgare som befinner sig på Irland till något annat land. Noll. Nada. Det vet åklagaren, och därför är det ju bara trams som tar tid och kostar pengar. Efterlysa någon internationellt för sexköp ... Jesus vilken pinsam människa.

Ja, herregud. Lysa nån internationellt för lite avrunkningar. Vart f-n är samhället på väg egentligen?
Citera
2024-12-19, 19:09
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Såhär skriver han i SMS: ”Det var skönt att knulla dig igen.”

Låter som lite mer än bara handjobb.

Grejen är att Svensk lagstiftning inte diskriminerar. Hade det bara varit vanliga avrunkningar och inget annat hade det fortfarande betraktats som köp av sexuell tjänst och han hade fått samma hetsjakt efter sig.
Citera
2024-12-19, 19:10
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Nej, de lämnar inte ut Irländare till andra länder lika lite som andra länder lämnar ut sina egna medborgare till andra länder. Det är absolut noll chans att Irland skulle lämna ut någon irländsk medborgare som befinner sig på Irland till något annat land. Noll. Nada. Det vet åklagaren, och därför är det ju bara trams som tar tid och kostar pengar. Efterlysa någon internationellt för sexköp ... Jesus vilken pinsam människa.

Irland skulle kanske kunna döma honom till böter enligt dubbel straffbarhet? Dock tvivlar jag på att han är i Irland.
Citera
2024-12-19, 19:14
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Han är nog bara upptagen med Julmassagen. Den kan ju ta ett tag. Har jag hört.

Det är ju också en tanke, han kan ha bestämt sig för att leva upp så mycket pengar som möjligt innan de griper honom så att han inte kan dömas till så högt vite. Han är väl arbetslös nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in