2024-12-19, 17:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Nej dom flesta bråkar förhoppningsvis inte på det sättet som Chripla gjort med Julia samt Linnea.

Och även om andra gör det.

Så rättfärdigar väl det inte att chrippa skall göra det?
Det rättfärdigar inte heller när klanen och hyrdet drar upp det till extrema proportioner.
Senast redigerad av micro113 2024-12-19 kl. 17:35.
Citera
2024-12-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja han var på väg då, som Tomas kallade en sista resa innan förskolan. Sen ville han att han skulle få barnet när han och Julia pratade med soc. Och tänkte säkerligen ta med henne på rymmen.

Det var väl så att när han satt i häkte förra nyår så var tanken innan att han skulle flytta till Dubai (Thailand har jag läst också) före nyår med Julia för att han ville ha barnet på heltid. Han har som en genväg till allting och inget ger honom ett uns av vad han vill ha. Det är märkligt att han gillar att gymma så fördärvligt. Men det ger väl direkt tillfredsställelse med hormoner.

Och hans skrikande mot Julia om att de hade så dåligt om pengar samtidigt som han satt på nätet och var så jävla rik. Så frågan är hur rik är han nu?
Stämmer kring nyår då han ville dra med Chloe och Julia. Det var då Linnea satte upp sin plan att förstöra hans liv och se till att dom båda förlorade Chloe. Snart är planen i hamn. Hon lär inte komma oskadd undan från rättvisan, men betydligt lindrigare än Kräftan himself.

Total succé enligt hennes plan för drygt ett år sen.
Citera
2024-12-19, 17:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag vet och jag sa även att jag inte orkade leta upp förhöret. I denna orosanmälan står det ordagrant "Oron rör att du Christofer misstänkts för misshandel av sin flickvän och att flickvännen beskriver oro för att ni båda föräldrar använder narkotika och är inblandad i annan kriminalitet" . Och detta är gjort INNAN uthängningen.

Sedan var det hon som var den som släppte de smygfilmade sekvenserna och lyfte Chrippas beteende offentligt på youtube. Samt att hon uttryckt hur hon vill att både Chrippa och Julia skulle förlora vårdnaden.

Återigen har jag inte påstått nu att hon startades "drevet" utan att hon släppte de bekräftande filmerna på Chrippa och hans bristande föräldraskap.

Men nu är jag väldigt trött på att behöva upprepa mig gång på gång för att du är ett stenhuvud och egentligen spelar det ingen roll om du vill fortsätta tro att du har rätt för jag kan stå rak till skillnad från dig i frågan.
Nej, uthängningen börjar direkt när han häktas. (om inte till och med innan - när han anhålls).
Oron som Linnea uttalar till polisen har hon inte hängt ut på nätet - det skötte klanen i syfte att smutskasta Linnea) Linnea hängde inte ut någon - hon berättade om sin oro för en relevant myndighet. Det är så man skall göra.
Citera
2024-12-19, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror få chansar och åker till en flygplats utan giltiga dokument faktiskt.

Är man desperat så testar man allt, speciellt om man tror sig själv vara odödlig och att skyldigheter inte existerar.
Citera
2024-12-19, 17:38
Medlem
Citat:
Det la inte han ut på nätet - exakt.
Att vuxna höjer rösten och grälar upplever nog de flesta barn. Ordet "fitt-Julia" har ni tagit fasta på för att det passar er.

Okej det må vara normalt i din värld, synd om dina barn.

Vad sägs om nedtryckande ord om ena föräldern inför barnet, också normalt i din värld? Jordens mittpunkt..
Citera
2024-12-19, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Anjo har sammanställt följande förklaring och han säger i klippet att hans källa är Julia som själv varit inblandad.
https://youtu.be/6puqBb9D3E4?si=7nlg3drclNNd-Lxp

Är som en dålig parodi på en gangsterfilm, där dum & dummare försöker tvätta pengar.
Citera
2024-12-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Stämmer kring nyår då han ville dra med Chloe och Julia. Det var då Linnea satte upp sin plan att förstöra hans liv och se till att dom båda förlorade Chloe. Snart är planen i hamn. Hon lär inte komma oskadd undan från rättvisan, men betydligt lindrigare än Kräftan himself.

Linnea blev väl så kränkt av det kanhända. En del människor glömmer aldrig sådant. Jag hoppas att soc. kanske kan se till att den lilla får umgänge med sin mamma även om hon behöver ett annat boende. Det är ett stort ingrepp att flytta ett barn från föräldrarna. Och Julia kanske blir av med en del olater om hon får utvecklas utan att Chrippa står över henne och säger fruktansvärt tråkiga saker.
Citera
2024-12-19, 17:43
Medlem
Citat:
Han satt häktad med restriktioner - han träffade nog inte så många mer än plitar som skötte sitt jobb.
Kompiskompis ingår inte i arbetsinstruktionen, tvärtom.

Hos Anjo satt han och sökte sympatier - så vad han sa och gjorde då ger jag inte många tummetottar för.

Han ropade till Jocke, enligt Jocke. Varifrån har du fått att han "tjöt"?
Varför skall han så här i efterhand vara tacksam för att Jocke var där? Det var ju startskottet till skitspridandet på nätet. Han borde snarare gräma sig över att Jocke ens fick veta något - för det har förstört för både honom själv och Linnea.

Missat vad Linnea sa i polisförhöret när han satt häktad sist förmodar jag?

Iofs alltid uppfattat dig som ett litet troll och det är ju något du tycker om att göra.

Så vad du tycker och tänker tar jag med en stor nypa salt.
Citera
2024-12-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan

Det är sant, hon har lyckats bra med sitt uppdrag. Hon lär säkerligen försöka bli en influencer på egen hand när Chrippa sitter inne.

Hon måste vara ett jävla bra knull för Chrippa har verkligen svalt allt med hull och hår, samt bett om mer.
Citera
2024-12-19, 17:45
Medlem
Citat:
Det la inte han ut på nätet - exakt.
Att vuxna höjer rösten och grälar upplever nog de flesta barn. Ordet "fitt-Julia" har ni tagit fasta på för att det passar er.

Det passar mig väldigt illa faktiskt. Jag hade helst sett att han kunde kontrollera sin ilska när dottern är med. Det finns inget försvar och du kan inte skylla det på Jocke och "Sekten". Mannen är 35 år, inte 12.
Citera
2024-12-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Är som en dålig parodi på en gangsterfilm, där dum & dummare försöker tvätta pengar.

OM det är så här de har lyckats i flera år, så ångrar man ju nästan att man inte försökt själv. Jag trodde det var svårare.
Citera
2024-12-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
OM det är så här de har lyckats i flera år, så ångrar man ju nästan att man inte försökt själv. Jag trodde det var svårare.

Är väl så att det måste komma upp i en viss summa innan det blir intressant för polisen samt att det finns större fiskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in