2024-12-19, 16:44
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Han sitter väll inte häktad ännu? Lutar lite åt att han är ute i det fria för tillfället, men ingen vet säkert för tillfället.
Tidningarna och allt har ju sagt att han är häktad?
Citera
2024-12-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Det är precis det jag skrev, att han är häktad i sin utevaro.

Ja nu ser jag du är en annan som klev in och svarade på mitt svar till en som trodde han satt häktad. Det hade du inte behövt göra.
Citera
2024-12-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Tidningarna och allt har ju sagt att han är häktad?

Ja han är häktad i sin frånvaro men inte inlåst, så han sitter inte.
Citera
2024-12-19, 16:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Tycker jag inte, skönt det finns folk som bryr sig. Du verkar ju ha problem och tror att alla har en dold agenda.
Att trumpeta ut ett barns situation på nätet är inte att "bry sig" - det är att söka uppmärksamhet för sig själv och agera på bekostnad av ett barn.
Citera
2024-12-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att trumpeta ut ett barns situation på nätet är inte att "bry sig" - det är att söka uppmärksamhet för sig själv och agera på bekostnad av ett barn.

Detta barn var ju föräldrarna först med att fläka ut inför öppen ridå. Fokuset ligger på fel personer.
Citera
2024-12-19, 16:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag citerade ett ytterligare inlägg ovanför ditt i mitt svar (som uppenbarligen andra kunde se men inte du) men då gör vi såhär då;
https://ibb.co/NyW00vP
Det är en orosanmälan från polisen - inte från Linnea - och den är gjort efter att dramat drog igång och uthängningen av Linnea hade tagit fart.
Hon har inte heller "hängt ut någon" - hon har uttalat sin oro inför en relevant myndighet. Så hur du än vänder och vrider på det så blir det inte rätt.
Det är inte heller ett förhör du länkar till - utan en kallelse från Socialtjänsten.
Citera
2024-12-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
För CL bästa hoppas jag hon hamnar hos en stabil och kärleksfull familj som kan tillgodose alla hennes behov.
Instämmer. Jag lider med detta barn vars kaotiska liv basunerats ut inför hundratusentals människor. Jag hoppas innerligt att hon kan få hamna hos en lugn och trygg familj, och få växa upp till att bli igenkänd som något annat än C:s dotter.
Citera
2024-12-19, 16:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Enligt utsago hos Anjo så var han förtvivlad och grät i häktet, skrev ner sina tankar och fick en annan bild av sitt liv. Han skulle bli tillsammans med Julia igen osv.

Dom var tydligen också elaka emot honom därinne förutom en plit.

Han tjöt även under den häktesförhandling skedde då och var tacksam att Jocke var där.
Han satt häktad med restriktioner - han träffade nog inte så många mer än plitar som skötte sitt jobb.
Kompiskompis ingår inte i arbetsinstruktionen, tvärtom.

Hos Anjo satt han och sökte sympatier - så vad han sa och gjorde då ger jag inte många tummetottar för.

Han ropade till Jocke, enligt Jocke. Varifrån har du fått att han "tjöt"?
Varför skall han så här i efterhand vara tacksam för att Jocke var där? Det var ju startskottet till skitspridandet på nätet. Han borde snarare gräma sig över att Jocke ens fick veta något - för det har förstört för både honom själv och Linnea.
Citera
2024-12-19, 16:56
Medlem
Hur orkar folk engagera sig är min största fråga...
Citera
2024-12-19, 16:56
Medlem
Om Julle hade lämnat över barnet hade hon varit med på rymmen. Undrar hur soc. känner inför det.
Citera
2024-12-19, 16:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Om du har bagage att checka in ja. Annars är det bara kliva på planet i princip. De kan förekomma slumpvisa kontroller men det är sällan (Inom Schengern)
Det har alltid varit kontroll när jag flugit - med eller utan incheckat bagage.
Citera
2024-12-19, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Detta barn var ju föräldrarna först med att fläka ut inför öppen ridå. Fokuset ligger på fel personer.
Nej, det här barnet fläktes ut som objekt för järngänget - att hon synts på internet tidigare är inte samma sak. I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in