2024-12-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Sidan ligger nere.

http://flammansfc.se
Citera
2024-12-19, 14:48
Medlem
Dessa individer bör enligt lag dömas till det strängaste straffet för bedrägeri, förskingring och brott mot Malmö stad. Det är hög tid att skapa ett skräckexempel för att avskräcka andra föreningar och organisationer som utnyttjar Malmö stads resurser. Det finns flera liknande fall, som till exempel "Ge Rasism Rött Kort", som tycks ha mottagit miljonbelopp för ett projekt som i grunden handlar om att "prata om rasism" – en verksamhet som känns både tveksam och otillräcklig. Sedan har vi även "Hassela Movement", som ofta syns på stan. Här verkar en stor del av personalen vara tidigare kriminella, som lovar unga både utbildning och jobb, för att sedan sparka ut dem när utbildningen är klar. Istället tar de in nya ungdomar och säljer "utbildningar" som inte leder till något konkret eller hållbart. Sen har vi Romernas Råd som också pumpat ut miljoner, vilka fler har vi i Malmö?

Därför hoppas jag verkligen att dessa individer döms till maximala straff för att skicka ett tydligt budskap om att man inte kan utnyttja andras pengar och komma undan med lindriga påföljder. Så jag skulle vilja se 6 år och böter utan möjlighet till skuldsanering.
Citera
2024-12-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickAtchuz
Dessa individer bör enligt lag dömas till det strängaste straffet för bedrägeri, förskingring och brott mot Malmö stad. Det är hög tid att skapa ett skräckexempel för att avskräcka andra föreningar och organisationer som utnyttjar Malmö stads resurser. Det finns flera liknande fall, som till exempel "Ge Rasism Rött Kort", som tycks ha mottagit miljonbelopp för ett projekt som i grunden handlar om att "prata om rasism" – en verksamhet som känns både tveksam och otillräcklig. Sedan har vi även "Hassela Movement", som ofta syns på stan. Här verkar en stor del av personalen vara tidigare kriminella, som lovar unga både utbildning och jobb, för att sedan sparka ut dem när utbildningen är klar. Istället tar de in nya ungdomar och säljer "utbildningar" som inte leder till något konkret eller hållbart. Sen har vi Romernas Råd som också pumpat ut miljoner, vilka fler har vi i Malmö?

Därför hoppas jag verkligen att dessa individer döms till maximala straff för att skicka ett tydligt budskap om att man inte kan utnyttja andras pengar och komma undan med lindriga påföljder. Så jag skulle vilja se 6 år och böter utan möjlighet till skuldsanering.

KFUM Malmö? Med kommunalrådet Roko Kursars släkting Ivan-Thomas Brilje som huvudperson: (FB) Malmö: KFUM: Ledare köper golfparaply och åker till Thailand för barnens pengar (2024
Citera
2024-12-19, 16:07
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tror att en lön mellan 25-30 tusen är en ganska vanlig lön för någon som gör ett simpelt jobb. Kanske är närmare 30 tusen idag. Men jag skrev faktiskt 25-30.

Det handlar inte om vad jag tycker folk förtjänar. Men du inser väl att det du pratar om (2 millar om året var det va?) skulle knäcka samhället och ingen skulle ganska snart tjäna något alls.

Hade det varit möjligt så hade jag önskat att alla tjänade 1 miljard om året.

Häng inte upp dig på det där med 2 millar. Poängen är att fram till 90-talet kunde man försörja en hel familj på ett vanligt knegarjobb, typ taxichaffis, ha två bilar och köpa ett hus. Vi ska tillbaka dit. Det räcker inte med 25-30000. Lönerna ska höjas. Mitt förslag är att slopa arbetsgivaravgifterna och sänka skatterna till runt 20%, moms högst 10%, och samtidigt skrota allt bistånd till U-länder.
Citera
2024-12-19, 16:12
Medlem
Så fort något projekt fienasieras via skatten ska man vara på sin vakt, det är stor risk att skattefienasierade projekt läcker pengar till de inblandade. Skattekollektivet bör hålla hårt i sina fienaser.
Citera
2024-12-19, 16:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Häng inte upp dig på det där med 2 millar. Poängen är att fram till 90-talet kunde man försörja en hel familj på ett vanligt knegarjobb, typ taxichaffis, ha två bilar och köpa ett hus. Vi ska tillbaka dit. Det räcker inte med 25-30000. Lönerna ska höjas. Mitt förslag är att slopa arbetsgivaravgifterna och sänka skatterna till runt 20%, moms högst 10%, och samtidigt skrota allt bistånd till U-länder.

Vadå häng inte upp dig? Vafan du har ju det som argument.

Men att göra som du föreslår fungerar inte förstår du väl. Det kommer inte att finnas pengar till offentlig verksamhet och många elever kommer inte att få tillgång till fungerande skolor. Det kommer att försämra samhället med kriminalitet ännu mer och sjukvården kommer gå åt helvete.

Så du kommer att tjäna bra med pröjs tills din dotter får cancer. Då går alla dina pengar på studs. Sen får du skapa "Go fund me" och hoppas att folk skänker tillräckligt med pengar innan hon dör för behandling (något som ofta misslyckas).

Nä, det var bara trams från dig. Flammans chefer ska inte ha mer än max, absolut max 40 tusen i månaden.
Citera
2024-12-19, 16:28
Medlem
Det går kanske inte att bevisa direkt, men det är tydligt att vad kommunens politiker gör ofta handlar om att köpa röster. Ge Flamman ett par miljoner, och de går ut och propagerar för Socialdemokraterna på Malmös gator. För politikerna är det en win-win-situation. På samma sätt fungerar det med romska grupper – ge dem pengar och de kommer rösta på den som erbjuder mest. När de väl åker fast verkar det som om alla spelar dumma och tittar bort. I detta fall har de åkt fast, men det är enbart mottagaren av pengarna som döms. Egentligen borde även givaren hållas ansvarig, liksom de som är ansvariga för att säkerställa att pengarna används på rätt sätt.
Citera
2024-12-19, 16:31
Medlem
Tycker vi borde snegla mer på hur de i USA tar hand om chefer...
Citera
2024-12-19, 16:36
Avstängd
Tanachs avatar
Vilken typ av hot framfördes mot journalisten?
Citera
2024-12-19, 16:37
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Vilken verklighetsfrånvarande fräck jävel som jämför hans tiggeriverksamhet med näringslivet
Han tar 50% provision under falska förespeglingar,
han borde inte få mer än 5% om han överhuvudtaget ska ha en provision.
Dessutom har han scammat staten genom att sälja in värdelösa projekt som "digital fritidsgård". Herregud.
Citera
2024-12-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Dessutom har han scammat staten genom att sälja in värdelösa projekt som "digital fritidsgård". Herregud.

Allmänna Arvsfonden får ensamt ta på sig ansvaret för härvan. Det är helt otroligt att de inte har genomfört någon kontroll, särskilt när föreningen har haft hela tio projekt!
Citera
2024-12-19, 17:38
Medlem
Vilken tur att någon kom på att Hadicare var ett lurendrejeri företag efter många års verksamhet, så slapp Malmös kommunmedborgare betala ut 9,2 milj , vilket malmö kommun gjort fram till 2023, på brukare som hämtats till sverige och som vårdades av personer som också hade hämtats till sverige
https://kommun.jensnylander.com/leverantorer/hadicare-ab-15935
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in