2024-12-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://ki.se/nasp/information-och-stod/fakta-om-sjalvmord

Det är exakt vad du beskriver. Du vill inte att de skall ta livet men du vill att de skall leva efter de som leder till självmord. Du behöver hjälp, kontakta vården. Det kan vara så att du behöver ligga inne och prata ut totalt.

Och nu till det andra påståendet om det stämmer bör du säga upp dig genast och sluta med folks rättigheter.

https://mrinstitutet.se/manskliga-rattigheter/

Det är grunden för mänskliga rättigheter och du vill frånta dem ifrån somliga individer. Oavsett vad du tycker om dem är det fel. Samt grundar sig inte bra i ett fungerande samhälle.

Denna är ju relevant och i ett fungerande samhälle bör vi skapa optimala möjligheter för en individ att faktiskt söka hjälp. Det du och Dumpen förespråkar kommer inte leda till att någon söker hjälp.

Ser man på, något du vill frånta somliga individer.

Oj, ytterligare du och gräv vill frånta somliga.

Det finns mycket som kan ingå här, men i ditt meddelande är det absolut du vill se somliga individer fråntas.

Samma som ekonomisk trygghet, men även rätten att kunna gå ut och handla eller träna.
Vilket är positiva sysslor som kan ersätta dem dåliga men möjligheten för dessa raseras i Dumpens, Grävs och DIN värld.

Ja, det stormar ju rätt rejält. Men du anser att dessa individer inte har rätt till detta.

Du säger ju själv att de skall leva i utanförskap.

Ja, många uppenbara punkter här.

Oavsett medel, så finns det bättre mer humana sätt att behandla individer, det är därför som rättsväsendet finns. Att folk med objektiv syn skall se till så att allt går rätt till.

Men framförallt:

Den säger ju sig själv i rådande diskussion att detta sker inte, de som hängs ut ses som skyldiga utan en rättvis rättegång och straffet är hårt.

Detta är bara några av de rättigheter som gör själva fenomenet till mänskliga rättigheter.
Och du som säger dig jobba med dessa bör ta avstånd:

Den ända anledningen du gör det eller säger du förespråkar mänskliga rättigheter är för att DU skall må bra. Det är en självisk agenda du har med ditt "arbete" i mänskliga rättigheter.
Du bör ta avstånd ifrån denna typen utav arbete.

Ett fungerande samhälle behöver hjälpas åt och ta hand om individer som landat fel, oavsett de begått mord eller på annat sätt gjort något dumt. Vi behöver vårda och ta hand om. Skapa en bra miljö där alla förutsättningarna för att komma ur sitt missbruk eller liknande och bli en fungerande del av samhället.
Vad du förespråkar leder troligen bara till mer problem och att barn som aldrig skulle råkat illa vid far illa. Om det så är anhöriga barn eller barn som far illa för en nu mycket farligare individ utan hopp och något att förlora.

Pastor Bertil älskar mänskliga rättigheter, men de ska vara klart avgränsade, minimala och fördömande för att passa in i hens värld.
Psykisk tortyr är definitivt ok för pastor Bertil.
Vård är överskattat. Just drop it.
En sann humanist!!
Citera
2024-12-19, 15:00
Medlem
Citat:

Det är exakt vad du beskriver. Du vill inte att de skall ta livet men du vill att de skall leva efter de som leder till självmord. Du behöver hjälp, kontakta vården. Det kan vara så att du behöver ligga inne och prata ut totalt.

Och nu till det andra påståendet om det stämmer bör du säga upp dig genast och sluta med folks rättigheter.

Det är grunden för mänskliga rättigheter och du vill frånta dem ifrån somliga individer. Oavsett vad du tycker om dem är det fel. Samt grundar sig inte bra i ett fungerande samhälle.

Denna är ju relevant och i ett fungerande samhälle bör vi skapa optimala möjligheter för en individ att faktiskt söka hjälp. Det du och Dumpen förespråkar kommer inte leda till att någon söker hjälp.

Det finns mycket som kan ingå här, men i ditt meddelande är det absolut du vill se somliga individer fråntas.

Samma som ekonomisk trygghet, men även rätten att kunna gå ut och handla eller träna.
Vilket är positiva sysslor som kan ersätta dem dåliga men möjligheten för dessa raseras i Dumpens, Grävs och DIN värld.

Ja, det stormar ju rätt rejält. Men du anser att dessa individer inte har rätt till detta.

Oavsett medel, så finns det bättre mer humana sätt att behandla individer, det är därför som rättsväsendet finns. Att folk med objektiv syn skall se till så att allt går rätt till.

Men framförallt:

Den säger ju sig själv i rådande diskussion att detta sker inte, de som hängs ut ses som skyldiga utan en rättvis rättegång och straffet är hårt.

Detta är bara några av de rättigheter som gör själva fenomenet till mänskliga rättigheter.

Den ända anledningen du gör det eller säger du förespråkar mänskliga rättigheter är för att DU skall må bra. Det är en självisk agenda du har med ditt "arbete" i mänskliga rättigheter.

Ett fungerande samhälle behöver hjälpas åt och ta hand om individer som landat fel, oavsett de begått mord eller på annat sätt gjort något dumt. Vi behöver vårda och ta hand om. Skapa en bra miljö där alla förutsättningarna för att komma ur sitt missbruk eller liknande och bli en fungerande del av samhället.
Vad du förespråkar leder troligen bara till mer problem och att barn som aldrig skulle råkat illa vid far illa. Om det så är anhöriga barn eller barn som far illa för en nu mycket farligare individ utan hopp och något att förlora.

Jag jobbar ständigt med att stärka demokratin i landet, jag jobbar för att barnen ska få växa upp utan att dom ska vara föremål för vuxnas perversa sexualitet

Jag jobbar för att arbetslösheten ska vara i stort sett obefintlig (2-3%) så att alla människor kan få ett jobb

Jag jobbar för att alla ska ha rätt till den bästa vård samhället kan erbjuda

Jag jobbar för att ingen ska behöva bli utsatt pga sin sexuella läggning eller identitet och att HBTQ+ personer ska kunna få älska vem dom vill (gäller såklart inte sexuell störning som pedofili)

Jag jobbar för att personer med funktionsvariationer ska ha rätt till ett värdigt liv

Samtidigt vill jag att det ska vara stenhårt så att om en gädda blir avslöjad av att ha försökt få kontakt med barn så ska dennes frihet och integritet begränsas och samhället bör ha stenhård koll på denne så att hen inte riskerar nå ett riktigt barn eller skada ännu fler barn

Samhället ska vara hård men rättvis, allvarliga brott ska straffas hårt medans mindre allvarliga brott bör ha mildare straff och som ska vara baserad på samhällets moral
Citera
2024-12-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Nu glömde du impulskollen som hindrar så många självmord och är så fantastiskt bra i början enligt Sara. Vad nu bra i början betyder , men skit i det. Kanske betyder i början av själva självmordet, vem vet?

IK är är nedlagt
Dom kanske var skitbra, det kan bara deras klienter svara på
Citera
2024-12-19, 16:35
Medlem
Citat:

Men framförallt:

Fint skrivet.
Det är detta som flesta missar i sitt förblindade raseri.
Självklart får man tycka vissa människor är värre och sämre än andra.
Men man måste samtidigt kunna se bortom det.
Kunna se den större bilden.

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag alltid hållt med människor jag jobbat med.
Men där får man lägga det åt sidan och tänka större.

Jag håller framförallt med om att man kan inte se sig själv som humanist och arbeta för mänskliga rättigheter om man samtidigt menar på att dessa inte ska gälla för vissa personen.

Det finns nog många som skriver sina åsikter här i dessa trådar, som skulle bli av med sina arbeten om deras åsikter kom ut.
Dessa är oftast dom som själva tycker att dom är ofelbara.

Man blir så trött på hur enkelspåriga och blinda vissa människor är.
Citera
2024-12-19, 16:38
Avslutad
Hmmm, dumpen.se verkar vara nere?

Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Jag är också mot dödsstraff - pga risken att någon blir oskyldigt dömd. Ett peddo som tar sitt liv är inte samma sak som dödsstraff. Ett barn som tar sitt liv pga har blivit offer för en äcklig pedofil eller annan empatibefriad psykopat brukar iallafall inte jag säga att barnet får ett dödsstraff.
Hur ser du på om någon oskyldig blir uthängd och därefter tar livet av sig?
Citera
2024-12-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hmmm, dumpen.se verkar vara nere?

Jag kommer in utan problem
Citera
2024-12-19, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag kommer in utan problem
Funkar åt mig också nu. Måste ha varit något väldigt tillfälligt, men jag testade tre gånger med några minuter emellan varje.
Citera
2024-12-19, 19:55
Medlem
Fick smäll på fingrarna av nån surgubbe i den andra tråden då det tydligen var fel tråd så testar här istället.

Det jag ville ha sagt var att det var imponerande av Sara att hon kunde motstå frestelsen och inte konfrontera baddaren #539 själv. Hon hade behövt denna boost.
Iofs diskuteras Dumpen hejvilt men Sara och Patrik får sitta på läktaren, undra hur fan det känns?

Nån gång lite underground så kanske Sara får en förinspelad oneliner men så mycket mer är det inte tal om trots att Dumpen är hennes livsverk liksom.

Alltid undrat varför barnens ex i Dumpens chatt tycks anpassa sig till gubbens ålder och önskemål?

Vilken grej våra vänner skickat upp till ytan. Bra jobbat!

Älskar fina Sara så mycket men vad fan hon måste få vara med i debatten.
Citera
2024-12-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Ja hon verkar lite paranoid. Men det kan vara en effekt utav hennes långa missbruk.

Jag håller med om att klippet med Robert verkligen spelar mot deras egna agenda. Jag förstår faktiskt inte varför dom lagt upp det och låter det ligga kvar.

Jag förstår heller inte vad det skulle vara för ide att ta kontakt med dom efter en uthägning. Då dom vid flera tillfällen publicerat samtal med någon som faktiskt tar kontakt. Detta också utan att tala om för personen att detta samtal spelas in och kommer vara en del av vår publicering.
Sen används klippet för att trycka ner personen ännu mer.

Visst dom som är uthängda är klandervärda.
Men det betyder inte att man som en folkdomstol kan bete sig hur man vill.

Deras brist på empati för anhöriga är skrämmande.
Säg att mr x blir uthängd och har skrivit tex att han gjort saker med sitt barn. Om han faktiskt på riktigt har gjort detta. Tror någon att barnet vill att det ska publiceras?
Publiceras och spridas på nätet så massa andra får veta om vad hon/han har varit med om?

Det framkommer i massa statistik att det är många som inte anmäler övergrepp.
Detta är för att dom bland annat själva skäms över vad som hänt.
Hade jag råkat ut för något sånt, hade jag inte velat ha det ligga ute på nätet. Jag blir utpekad som ett offer. Något jag kanske har svårt att dela med mig av med en psykolog som har tystnadsplikt. Ligger helt plötsligt ute på nätet för alla att se.

Där tänker man verkligen inte på barnet.
Deras metoder ger verkligen en dålig smak.

Jag kan bara hålla med dig.
Sen tror jag att ett stort misstag/problem som normalt funtade människor gör när man försöker analysera/förstå dumpen är att man utgår ifrån att SoP i allmänhet men Sara i synnerhet i grunden är en rimlig människa.
Alltså om du exempelvis försöker analysera/förstå varför Sara gör som hon gör, så försöker du förmodligen sätta dig själv i hennes skor för att se saker från hennes perspektiv. Problemet är bara att när du gör det så utgår du ifrån dig själv (villet är fullt normalt, alla gör så), och vad jag sett från dina inlägg så verkar du vara en ganska rimlig person. Men Sara är inte en rimlig person. Därför blir det omöjligt för en normalt tänkande människa att förstå henne hur mycket man än försöker.
Jag har själv fastnat i den fällan ett par gånger. Exempelvis varför har Sara lagt ut hela intervjuerna med Aschberg? Dom får ju henne att framstå som otroligt mycket mer galen och orimlig än artiklarna som publicerades i AB? Och så försöker man analysera och komma fram till ett rimligt svar, vilket inte går, och sen kommer man på det efter ett tag att, just ja, Sara är inte en rimlig människa.

Det närmsta nån form av rimlig förklaring jag kommit fram till varför hon lagt upp dom intervjuerna är att hon försöker apellera till sektmedlemmarnas känslor. För de finns ingenting annat av relevans som framkommer i dom utöver de som redan finns i AB artikeln.
I den långa intervjun sitter hon exempelvis och offerkoftar sig över att hon är sjuk. Hon försöker alltså visa sektmedlemmarna att "titta här så dumma AB är som gör den här artikeln när jag är sjuk och inte ett tillstånd att försvara mig, dom har medvetet väntat tills jag är sjuk med att publicera". Vilket även styrks av hennes efterföljande blogginlägg. Hos normala människor är de helt orelevant i sammanhanget. Men det verkar fungera på sektmedlemmarna.

Sen tycker jag också det är hillarious att hon i sin damage-control efteråt verkar försöka få människor att tro att den intervjun ägde rum typ samma dag som AB publicerade sin artikel (22a oktober). Då hon mycket riktigt verkar ligga på sjukhuset.
När intervjun i själva verket skedde ca 1-2 veckor tidigare, då hon själv har daterat intervjun till den 14 oktober 2024
Citera
2024-12-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Jag är också mot dödsstraff - pga risken att någon blir oskyldigt dömd. Ett peddo som tar sitt liv är inte samma sak som dödsstraff. Ett barn som tar sitt liv pga har blivit offer för en äcklig pedofil eller annan empatibefriad psykopat brukar iallafall inte jag säga att barnet får ett dödsstraff.

Men jag skulle ju se mellan fingrarna om en förälder till ett utsatt barn tog lagen i egna händer, som Gary Plauché gjorde, och utdelade ett dödsstraff mot aktuellt peddo. I såna lägen är jag för dödsstraff, och den som utdelar dödsstraffet bör naturligtvis inte bli straffad. Gary satt aldrig i fängelse trots att han avlivade pedofilen i direktsänd TV och blev gripen på plats på bar gärning, så bevisen för det ”brottet” var överhängande.

Samhället i stort, inkl. domsolar och annat, har ett visst överseende med att personer som har god anledningen till det avrättar pedofiler - det är ingen stor grej egentligen.

Jag tror som flesta kan förstå om en förälder till ett barn som utsatts tagit lagen i egna händer.
Den intressanta frågan här (och psykopat-varningsflaggan) är varför du önskar livet ur personer som "begått övergrepp" på någon annans fantasibarn?
Citera
2024-12-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag jobbar ständigt med att stärka demokratin i landet, jag jobbar för att barnen ska få växa upp utan att dom ska vara föremål för vuxnas perversa sexualitet

Jag jobbar för att arbetslösheten ska vara i stort sett obefintlig (2-3%) så att alla människor kan få ett jobb

Jag jobbar för att alla ska ha rätt till den bästa vård samhället kan erbjuda

Jag jobbar för att ingen ska behöva bli utsatt pga sin sexuella läggning eller identitet och att HBTQ+ personer ska kunna få älska vem dom vill (gäller såklart inte sexuell störning som pedofili)

Jag jobbar för att personer med funktionsvariationer ska ha rätt till ett värdigt liv

Samtidigt vill jag att det ska vara stenhårt så att om en gädda blir avslöjad av att ha försökt få kontakt med barn så ska dennes frihet och integritet begränsas och samhället bör ha stenhård koll på denne så att hen inte riskerar nå ett riktigt barn eller skada ännu fler barn

Samhället ska vara hård men rättvis, allvarliga brott ska straffas hårt medans mindre allvarliga brott bör ha mildare straff och som ska vara baserad på samhällets moral

Och vem som har begåtts ett brott bestäms av staten förutom när det kommer till förtal/pedofili/grooming/glömde jag något? För då bestäms det av enväldige åklagare/dommare och bödel Sara Nilssson.
Citera
2024-12-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jag tror som flesta kan förstå om en förälder till ett barn som utsatts tagit lagen i egna händer.
Den intressanta frågan här (och psykopat-varningsflaggan) är varför du önskar livet ur personer som "begått övergrepp" på någon annans fantasibarn?

Jag tror du gör ett stort misstag när du förminskar det till att enbart handla om fantasibarn

Ta magistern i Ume dom tog nyligen som skrivit i chatten att han fantiserar om flera av sina elever, är det verkligen den typen av personer vi vill ha ute bland våra barn?

Om dom kan gå över gränsen på fantasibarn så kan dom mycket väl göra det på riktiga barn, det handlar bara om att dom inte fått den möjligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in