2024-12-19, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Du håller ju inte dig till ämnet överhuvudtaget. Här diskuteras att HJ blev förnedrad och avslöjad i ett program och du börjar yra om sossar???

Om du tycker svenskar är naiva borde du vara glad över att bluffmakare avslöjas. Vad är ditt problem?
Ibland är whataboutism fullt befogat för att påvisa hyckleriet! Sossarna har ljugit för svenska folket rakt upp i ansiktet och har tom blod på sina händer!
Citera
2024-12-19, 14:15
Medlem
Inte sett intervjun. Men … är det inte lite märkligt att en hobbyjournalist eller kreatör ska sitta och försvara sig i public service. Kan någon ge exempel på där en journalist från något annat mediahus (Aftonbladet, Expressen etc) behövt försvara sig i liknande program hos public service?

För övrigt … tanken med 30 minuter är idiotisk. Det går aldrig att uppnå ärlighet eller uppnå någon form av svar på 30 minuter.
Citera
2024-12-19, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Vad menar du med "kvalitativa"? Har du faktagranskat dem? Man börjar ju undra hur mycket felaktigheter han smugit in genom åren.

Och då har jag ändå varit ett fan. Men nu vette fan. Han säger jämt och ständigt att han "varken är för eller emot", men i allt han gör verkar han ha stenhårda agendor. Får inte ihop det, skulle inte lita en sekund på honom som affärskompanjon t.ex.
Hans kritik av miljöpolitiken är helt befogad!
Citera
2024-12-19, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet15
Inte sett intervjun. Men … är det inte lite märkligt att en hobbyjournalist eller kreatör ska sitta och försvara sig i public service. Kan någon ge exempel på där en journalist från något annat mediahus (Aftonbladet, Expressen etc) behövt försvara sig i liknande program hos public service?

För övrigt … tanken med 30 minuter är idiotisk. Det går aldrig att uppnå ärlighet eller uppnå någon form av svar på 30 minuter.
Svenskt kollektivistiskt och konformistiskt tänk. Är du en mer oberoende person som förefaller att vara del av den onda kapitalistiska högern som bär ansvaret för alla problem i världen så kommer de efter dig!...
Citera
2024-12-19, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Fan vad du kör med glåpord... Allt som Henrik Jönsson har åstadkommit är inte baserat på ostadiga grunder. Se till exempel Jan Blomgren. Känd kärnfysiker som han korresponderat med. Han har helt rätt angående miljöpolitiken till exempel...
Nej. Ingen jävel kan lita på fanskapet efter det här.
Citera
2024-12-19, 14:24
Medlem
ZzekeWargs avatar
Oj vilken förnedring! Skämskuddarna räckte inte till i soffan. Henrik fick lomma ut ur studion med byxorna nere vid fotknölarna och med den bleka libertarian-ändan fullständigt blottlagd. Han kan inte ha sovit gott den natten
Citera
2024-12-19, 14:30
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Men varför backade han inte? Den ödmjukhet han själv predikar skulle kommit väl till pass i en liten pudel. Nu blev det ordbajsmaskpåenkrok-undanflykter.

Precis. Jag tror det beror på att han själv inte ens sett videon. Spekulerar bara förstås, men jag får känslan av att han numera har ett gäng "researchers" som gör det mesta jobbet, sen sitter han och pratar enligt sitt manus. Skulle han pudlat så hade han ju fått erkänna att han inte hade koll på vad som fanns i hans egen video.

Förresten, har han/någon redigerat bort det omtalade klippet från Youtube-videon? Kollade på den igår och kunde inte se just den biten. Det är väl ok om han gjort det, men att inte nämna något om det i beskrivningen är ju bara löjligt. Statsmedia hade iallafall gått ut med en rättelse.
Citera
2024-12-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet15

Fast i vanliga fall brukar ju det på sin höjd vara 3-4 minuter, där det inte finns programtid för att bemöta lögner eller bortförklaringar.
Citera
2024-12-19, 14:33
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
I så fall var det ett karaktärssjälvmord du såg.

Idioten har bara sig själv att skylla när han hela tiden ljuger ihop en massa skit.

Mycket av det han påstår om elproduktionen i landet är direkt felaktigt, exempelvis.
Kan du utveckla vad du menar med elproduktionen?

Vad mer har han ljugit om?
Citera
2024-12-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88

Han ljuger / vilseleder ju om hur SVT uttalat sig om Trump.
Citera
2024-12-19, 14:35
Medlem
Citat:

Han ljuger / vilseleder ju om hur SVT uttalat sig om Trump. Som bevisat i 30 Minuter.
Citera
2024-12-19, 14:36
Medlem
Citat:

Nej jag har det inte aktuellt men han hävde ur sig en massa skit som inte stämmer rent tekniskt, i ett inslag jag såg.

Men du kan välja att inte tro mig, det skiter jag i.

Jönsson är hursomhelst ingen jag följer längre.

Han är ett stort sänke för högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in