2024-12-19, 12:11
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Framförallt ser jag något som liknar en pöbel och som saknar riktiga argument utan istället vill förstora upp en felklippning helt monstruöst. Du har för övrigt inga argument utan drivs av småsint hat och det är väl det som är det mest fascinerande i Jönsson-gate, att ni går i taket och vill dreva en kritiker till tystnad. Jag tycker att Jönsson är vältalig, gör kvalitativa videos och framförallt att han träffar makten där det känns så för min del kommer jag att fortsätta att utbilda mig med hans videos och då och då hjälpa till med finansieringen. Drevet är en tydlig påminnelse om att han träffar rätt och hårt och framförallt är han så pass etablerad och stor att han inte kommer att låta sig tystas.

Vad menar du med "kvalitativa"? Har du faktagranskat dem? Man börjar ju undra hur mycket felaktigheter han smugit in genom åren.

Och då har jag ändå varit ett fan. Men nu vette fan. Han säger jämt och ständigt att han "varken är för eller emot", men i allt han gör verkar han ha stenhårda agendor. Får inte ihop det, skulle inte lita en sekund på honom som affärskompanjon t.ex.
Citera
2024-12-19, 12:21
Medlem
Debatten om svt o sr är totalt
Galen .
Titta på svts utbud.:
Kvalitetsdokumentärer
nu senast dacosta fallet.
Hela kunskapskanalen.
Nyheter av hög klass.
Sport en hel del bra tyvärr så
Finns det inte pengar för att köpa in alla stora evenemang.
Underhållningsprogram typ mello betyder mkt för många,
även om jag själv avskyr det.
Det finns ett stort utbud av kvalitetsserier ex the Responder.
Filmer kolla in vad som släpps nu till jul!!

Även sr är fyllt av bra program finns nånting för alla, även superbra dokumentärer i massor.
Lyssna på p3 dokumentär med musik mkt bra.

Tyvärr hänger det här ihop med
SD framgångar.
Jimmie vill nog bra gärna styra svts utbud.
Vilket är precis det ska undvikas .politker ska inte lägga sig i svts o sr utbud.
Citera
2024-12-19, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Titta på svts utbud.:
Kvalitetsdokumentärer
nu senast dacosta fallet.
Hela kunskapskanalen.
Nyheter av hög klass.

Eller hur?? Du verkar inte ha sett så mycket annat…

Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Tyvärr hänger det här ihop med SD framgångar.
Jimmie vill nog bra gärna styra svts utbud. Vilket är precis det ska undvikas .politker ska inte lägga sig i svts o sr utbud.

Avskaffa då statsmedierna?
Citera
2024-12-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridious
Du menar att försöka framstå som något han inte är? Ja, det har han gjort i flera år.

Han är väldigt bra på att bevisa varför Svenskar är ett NPC folk.
Citera
2024-12-19, 13:48
Medlem
Det enda han kan är svåra ord. Folk som inte kan svåra ord tycker då han låter smart när han säger amplifiera istället för förstärka.

Tänk vad lätt det är att bli influencer ändå.

Och dra åt helvete var han gjorde bort sig. Helt uppenbart att han fulklippt som ett jävla luder.
Citera
2024-12-19, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Den enda gränslinjen du kan dra är uppvigling till kriminalitet som är konkrekt förestående, alltså som ligger nära i tid och rum. Var god se det amerikanska prejudikatet Brandenburg v Ohio (1969). Just nu pågår ju ett drev mot Paludan där tingsrätten TILL OCH MED adresserar de påståenden om profeten Muhammad som Paludan gör... De kallar dem bl a för groteska och påhittade om jag inte missminner mig... Helt jävla sinnessjukt att staten ska bedöma sådant men Paludan har faktiskt helt rätt i sitt sakinnehåll. Läser man koranen, haditherna och/eller frågar muslimer (om vad de tycker om kvinnors, bögars och oliktänkares rättigheter eller all info som inte erkänns av koranen och den kulten) kan man inte ha överseende med vissa saker, så länge man inte är omedveten, korkad eller en anti-social vänsterliberal.

Noam Chomsky (som jag starkt motsätter mig i vissa frågor):

"Should incitement to racial hatred be tolerated? No it shouldn't be tolerated nor should incitement to war be tolerated, or all sorts of other speech shouldn't be tolerated. But there's a crucial gap between not tolerating something, and granting the state the power of determining what speech is legitimate ... That's a critical gap which is not made clear in Europe I'm afraid."
Paludan blir inte åtalad för att han kritiserar islam eller profeten Muhammed. Det är sättet han gör det på med hat.
Citera
2024-12-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Eller hur?? Du verkar inte ha sett så mycket annat…

Avskaffa då statsmedierna?

Läs på hur publicservice avtalet ser ut.kom tillbaka sen
Med nånting mer intelligent
Citera
2024-12-19, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja men allra mest pinsamma är idioterna här i tråden som inte förstår vilken narr Jönsson är.
Fan vad du kör med glåpord... Allt som Henrik Jönsson har åstadkommit är inte baserat på ostadiga grunder. Se till exempel Jan Blomgren. Känd kärnfysiker som han korresponderat med. Han har helt rätt angående miljöpolitiken till exempel...
Citera
2024-12-19, 14:11
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Exakt.

Välkommen till verkligheten Henrik. Nu får vi se om du klarar av den utan att hänfalla till samma fulgrepp som du själv anklagar andra för. Än så länge går det ju inte så bra, han verkar leva kvar i nåt slags pubertalt "det är okej om jag gör det för jag tillhör ju alternativmedia och är en underdog från Youtube"-mindset.

Rätt nedslående, han har ju en del poänger ibland, men andra gånger undrar man vad fan han håller på med.

Sen tror jag iofs inte det är Henrik själv som gör det mesta med sina videos nuförtiden, det är antagligen nån stackars "researcher" (underbetald praktikant) som tyckte klippet var kul, och Henrik kollade inte så noga innan han publicerade det...

Men varför backade han inte? Den ödmjukhet han själv predikar skulle kommit väl till pass i en liten pudel. Nu blev det ordbajsmaskpåenkrok-undanflykter.
Citera
2024-12-19, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jönssons karriär har varit att vara kritisk mot allt och alla, mot trycket i vattenkranar, mot forskning, mot regeringar, miljöpolitik osv. Det är hela hans schtick som lobbyist för den ekonomiska makten och näringslivet att lajva journalist och gnälla och vara kritisk mot allt möjligt och omöjligt för att vilseleda de lågutbildade/lågbegåvade i samhället.

Nu fick han några kritiska, men sakliga, frågor. Det är inte karaktärsmord. Det är journalistik.

(Jag såg just nån på Twitter skriva att Jönsson är den korkade personens föreställning om hur en smart person är, och jag tyckte det var så otroligt jäkla spot on. Det var någon jag inte följer som skrev det och hajade till först efter jag hade skrollat förbi, så jag kan inte ge kredd till eller länka till den som skrev det.)
Hans kritik av miljöpolitiken är helt befogad. Lyssna gärna på Jan Blomgren, professor i kärnfysik. Miljöpolitiken var dömd att falla samman från början. Ibland undrar man om folk ens har gjort några kalkyler eller ens har konsekvenstänk.

Och vad gäller “den dumma personens bild av en intelligent människa” så har du en poäng. Även om Henrik Jönssons IQ är över medel så är folk närmare normalbegåvning mer beroende av socialitet. Det handlar om en idédominans, fokusera på en illegitim mental “snabbhet”, och att vara socialt tilltalande. Alexander Bard är ett exempel på en sådan individ, även om han gör bra poänger ibland.
Citera
2024-12-19, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Mest för att jag bryr mig mer om idéer än vilka personer som står bakom dem.

Öppna gränser är inte något hon var för. Det karaktäriserades så när hon i en ökänd intervju nämnde 30 miljoner invandrare som ett möjligt antal för Sverige att ta emot, med behovet av omfattande reformer för att det skulle vara genomförbsrt. Är man frihetligt lagd så är det frihet man gillar och då kan andra uppröras av vad man försvarar. Konservativa Anna Hedenmo, som intervjuade henne, är helt enkelt inte lika frihetligt lagd som hon var då.

Rött hår diskvalificerar ingen från att vara en kompetent politiker med goda idéer.

Är hon en härskarteknisk psykopat nu också? Det finns gott om såna i politiken, men den självgynnande narcissisten (Donald Trump) är den man ska se upp med. Annie Lööf framstod inte som en sådan.
Varför gör du en halmgubbe och börjar fokusera på irrelevanta saker för premissen?

Du verkar inte vara särskilt kunnig om vad som har hänt inom politiken och jag är väl medveten om den gamla videon med henne där hon kunde föreställa sig 30 M i Sverige. Anspelade lite på Reinfeldt som flög över Sverige och såg allt tomområde...

Men Annie Lööf har velat uppnå en ohållbar situation, att vara vågmästare i mitten och kunna styra och ställa. Hon har visst varit för generös invandring genom hennes agerande och budgetar genom att ha röstat till förmån för vänstern. Dessutom kanske du känner till afghanamnestin? Miljarder lades på dessa afghanska män endast som del av en symbolpolitik medan t ex förföljda yasidiska kvinnor fick lida pin.

Skrev rött hår för att en bimbo i regel har blont hår och självklart kvittar det nog lika! Och ja det har uppdagats att hon uppenbarligen har varit hemsk att ha som ledare på arbetsplatsen en riktig mobbare!
Citera
2024-12-19, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Paludan blir inte åtalad för att han kritiserar islam eller profeten Muhammed. Det är sättet han gör det på med hat.
Jo det råkar han visst vara! Tingsrätten har angripit sakinnehållet i hans manifestationer och definiera hur han hatar på ett sätt som borde och kunde kriminaliseras! Dessutom är det nog ganska befogat med hat eller en uppiskad stämning mot islam, medan ni på vänster sida har haft helt och hållet överseende med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in