Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Mest för att jag bryr mig mer om idéer än vilka personer som står bakom dem.
Öppna gränser är inte något hon var för. Det karaktäriserades så när hon i en ökänd intervju nämnde 30 miljoner invandrare som ett möjligt antal för Sverige att ta emot, med behovet av omfattande reformer för att det skulle vara genomförbsrt. Är man frihetligt lagd så är det frihet man gillar och då kan andra uppröras av vad man försvarar. Konservativa Anna Hedenmo, som intervjuade henne, är helt enkelt inte lika frihetligt lagd som hon var då.
Rött hår diskvalificerar ingen från att vara en kompetent politiker med goda idéer.
Är hon en härskarteknisk psykopat nu också? Det finns gott om såna i politiken, men den självgynnande narcissisten (Donald Trump) är den man ska se upp med. Annie Lööf framstod inte som en sådan.
Varför gör du en halmgubbe och börjar fokusera på irrelevanta saker för premissen?
Du verkar inte vara särskilt kunnig om vad som har hänt inom politiken och jag är väl medveten om den gamla videon med henne där hon kunde föreställa sig 30 M i Sverige. Anspelade lite på Reinfeldt som flög över Sverige och såg allt tomområde...
Men Annie Lööf har velat uppnå en ohållbar situation, att vara vågmästare i mitten och kunna styra och ställa. Hon har visst varit för generös invandring genom hennes agerande och budgetar genom att ha röstat till förmån för vänstern. Dessutom kanske du känner till afghanamnestin? Miljarder lades på dessa afghanska män endast som del av en symbolpolitik medan t ex förföljda yasidiska kvinnor fick lida pin.
Skrev rött hår för att en bimbo i regel har blont hår och självklart kvittar det nog lika! Och ja det har uppdagats att hon uppenbarligen har varit hemsk att ha som ledare på arbetsplatsen en riktig mobbare!