2024-12-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja men nu stämde ju Henrik Jönssons beskrivning av Erika Bjerström. Hon har själv skrivit en krönika
"Trump talar och twittrar på en elvaårings språkliga nivå. Han är rasist, sexist, allt detta vet vi" så beskrivningen av henne liksom SVT i sin helhet bedriver en anti-Trump agenda är korrekt beskrivning av Jönssons. Det där var ju bara ett exempel av SVT samlade kampanjer mot Trump.

Men du verkar ha en väldigt naiv syn på journalister överhuvudtaget som aldrig tror att de ljuger eller manipulerar sin läsekrets.
Såg du inte hur karlfan satt och svettades och skruvade på sig när han förstod att han stod med arslet bart??

Karjävlen är ju patetisk och du är ännu mer patetisk som tar skiten i försvar.
Citera
2024-12-19, 11:09
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Vem fan orkar titta på det där vänsterextrema programmet med kommunisten Holmberg? Agenda med kärringarna kvartoft och Katja någonting är månne värre.
Du vet uppenbarligen inte vad en kommunist är.
Citera
2024-12-19, 11:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Den senaste tiden har Jönsson en klar ideologisk inriktning som han driver opinionsbildning från så vad han har gjort tidigare är inte relevant.

Jag ser Holmbergs "intervju" som dålig journalistik isåfall som mest liknar en korsfästelse av en kritiker då man i huvudsak behandlade två frågor. Det är riktigt usel journalistik att bland många hundra timmars material hitta ett fel och där Jönsson i sin kritik av Bjerström har helt rätt i sak även om klippet var illa valt.
Han kallar sig emellanåt för libertariansk. Genom att det är en viss inriktning så är det inte lika fritt att träda ur det som man kan tro. Ironiskt att en frihetlig opinionsbildare inte är fri att opinionsbilda fritt.

Anders Holmberg bemöter Jönssons kritik av SVT:s rapportering om det amerikanska valet. Att ta upp annat som Jönsson gjort, det överlåtes åt andra. Det vore direkt felaktigt att göra det av en SVT-journalist, såvida det inte gäller SVT. Man kan nog säga att det vore ett exempel på hur SVT då inte längre är oberoende.

Hundratals timmar med material, ibland med kritik av SVT och ibland kritik av annat. Hade Jönsson hållit den gamla och frihetliga linjen om SVT hade han inte tagit upp enskilda småsaker - han hade förordat en nedläggning av public service.
Citera
2024-12-19, 11:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Såg du inte hur karlfan satt och svettades och skruvade på sig när han förstod att han stod med arslet bart??

Karjävlen är ju patetisk och du är ännu mer patetisk som tar skiten i försvar.
Framförallt ser jag något som liknar en pöbel och som saknar riktiga argument utan istället vill förstora upp en felklippning helt monstruöst. Du har för övrigt inga argument utan drivs av småsint hat och det är väl det som är det mest fascinerande i Jönsson-gate, att ni går i taket och vill dreva en kritiker till tystnad. Jag tycker att Jönsson är vältalig, gör kvalitativa videos och framförallt att han träffar makten där det känns så för min del kommer jag att fortsätta att utbilda mig med hans videos och då och då hjälpa till med finansieringen. Drevet är en tydlig påminnelse om att han träffar rätt och hårt och framförallt är han så pass etablerad och stor att han inte kommer att låta sig tystas.
Citera
2024-12-19, 11:23
Medlem
Citat:
Framförallt ser jag något som liknar en pöbel och som saknar riktiga argument utan istället vill förstora upp en felklippning helt monstruöst. Du har för övrigt inga argument utan drivs av småsint hat och det är väl det som är det mest fascinerande i Jönsson-gate, att ni går i taket och vill dreva en kritiker till tystnad. Jag tycker att Jönsson är vältalig, gör kvalitativa videos och framförallt att han träffar makten där det känns så för min del kommer jag att fortsätta att utbilda mig med hans videos och då och då hjälpa till med finansieringen. Drevet är en tydlig påminnelse om att han träffar rätt och hårt och framförallt är han så pass etablerad och stor att han inte kommer att låta sig tystas.
Ja jag skiter i vad du anser eftersom idioten stod med arslet bart och du är bara patetisk som tar dåren i försvar.
Citera
2024-12-19, 11:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Henrik Jönsson var allt bra naiv att ställa upp och som trodde att samtalet skulle handla om medier i allmänhet. Han hade inte ens tänkt tanken att han gick till sin egen trovärdighetsarkubusering. Väl där hade han inget att sätta emot utan hoppades att varje fråga från Anders Holmberg skulle vara den sista och att man snart skulle ta upp medierna ansvar till politisk snedvridning. Henrik Jönsson stod inte en chans. han blev manglad. Kärring, fd milöpartisten, som nu är journalist på SVT hade i andra sammanhang uttalat sig kränkande om Trump men det hade inte Henrik Jönsson en aning om innan han gick hem och läste på för att sedan "debattera" saken i Expressen (som ingen läser).

Vi får väl se vad han, skadeskjuten, säger på lördag.
Citera
2024-12-19, 11:32
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse474
En riktig slakt av Jönsson och hans sätt att föra fram sitt budskap. Skämskudde på då han försöker snacka bort och dölja allt med finkonstiga ord och ännu större lögner. Bevisar att SVT behövs.

Exakt helt sjukt att folk går på smörjan denna figur hittar på.
Citera
2024-12-19, 11:33
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Hur kan du hålla Lööf i gott dager? Hon förespråkade en open border policy och var en psykopatisk bimbo fast med rött hår som körde med härskartekniker (baserat på info om hur det var med henne på arbetsplatsen)... En Märta Stenevi eller MP-karaktär alltså!
Mest för att jag bryr mig mer om idéer än vilka personer som står bakom dem.

Öppna gränser är inte något hon var för. Det karaktäriserades så när hon i en ökänd intervju nämnde 30 miljoner invandrare som ett möjligt antal för Sverige att ta emot, med behovet av omfattande reformer för att det skulle vara genomförbsrt. Är man frihetligt lagd så är det frihet man gillar och då kan andra uppröras av vad man försvarar. Konservativa Anna Hedenmo, som intervjuade henne, är helt enkelt inte lika frihetligt lagd som hon var då.

Rött hår diskvalificerar ingen från att vara en kompetent politiker med goda idéer.

Är hon en härskarteknisk psykopat nu också? Det finns gott om såna i politiken, men den självgynnande narcissisten (Donald Trump) är den man ska se upp med. Annie Lööf framstod inte som en sådan.
Citera
2024-12-19, 11:46
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Den senaste tiden har Jönsson en klar ideologisk inriktning som han driver opinionsbildning från så vad han har gjort tidigare är inte relevant.

Jag ser Holmbergs "intervju" som dålig journalistik isåfall som mest liknar en korsfästelse av en kritiker då man i huvudsak behandlade två frågor. Det är riktigt usel journalistik att bland många hundra timmars material hitta ett fel och där Jönsson i sin kritik av Bjerström har helt rätt i sak även om klippet var illa valt.

Jag håller inte med. Det är mest en smaksak om journalisterna valde att bara fokusera på ett fel eller många fel. Att fokusera på något enstaka ger mer utrymme till diskussion och motverkar att Jönsson känner sig helt överväldigad av en lavin av kritik. Att fokusera på något enstaka fel är liksom snällare mot Jönsson.

Det är inte så att journalisterna inte kunde hitta fler fel, för det finns knappast brist på felaktigheter yttrade av Jönsson. Han är basically som Donald Trump på så vis att han säger allt möjligt tok utan koppling till verkligheten.

Och jag vågar nog slå vad om att hade programmet gjort tvärtom och konfronterat Jönsson med ett dussin felaktigheter som han sagt, så hade hans fans gnällt att det var dålig journalistik det också.
Citera
2024-12-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja jag skiter i vad du anser eftersom idioten stod med arslet bart och du är bara patetisk som tar dåren i försvar.
Lysande argument! Nu fick nog alla en riktig tankeställare.
Citera
2024-12-19, 11:53
Medlem
Debatten om svt o sr är totalt
Galen .
Titta på svts utbud.:
Kvalitetsdokumentärer
nu senast dacosta fallet.
Hela kunskapskanalen.
Nyheter av hög klass.
Sport en hel del bra tyvärr så
Finns det inte pengar för att köpa in alla stora evenemang.
Underhållningsprogram typ mello betyder mkt för många,
även om jag själv avskyr det.
Det finns ett stort utbud av kvalitetsserier ex the Responder.
Filmer kolla in vad som släpps nu till jul!!

Även sr är fyllt av bra program finns nånting för alla, även superbra dokumentärer i massor.
Lyssna på p3 dokumentär med musik mkt bra.

Tyvärr hänger det här ihop med
SD framgångar.
Jimmie vill nog bra gärna styra svts utbud.
Vilket är precis det ska undvikas .politker ska inte lägga sig i svts o sr utbud.
Citera
2024-12-19, 12:06
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Ja. Den tvärsäkra von oben-stilen fungerar när han får mala på själv i eget program men när han går i försvar blir det mest ordbajseri.

Detta sagt av mig som gillar det han gör. Hoppas han lärde sig en läxa.

Exakt.

Välkommen till verkligheten Henrik. Nu får vi se om du klarar av den utan att hänfalla till samma fulgrepp som du själv anklagar andra för. Än så länge går det ju inte så bra, han verkar leva kvar i nåt slags pubertalt "det är okej om jag gör det för jag tillhör ju alternativmedia och är en underdog från Youtube"-mindset.

Rätt nedslående, han har ju en del poänger ibland, men andra gånger undrar man vad fan han håller på med.

Sen tror jag iofs inte det är Henrik själv som gör det mesta med sina videos nuförtiden, det är antagligen nån stackars "researcher" (underbetald praktikant) som tyckte klippet var kul, och Henrik kollade inte så noga innan han publicerade det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in