2024-12-19, 05:41
Medlem
StigEngstroms avatar
539 Rätt sömnig konfrontation och snarlik 505.
Men det verkar ju vara norrländska sättet i allmänhet.
Allt går vääääldigt luuugnt och lååångsamt däruppe, även när en gädda konfronteras.
Nej tacka vet jag konfrontationer från södra breddgrader där man har lite blod som cirkulerar genom kroppen.
Citera
2024-12-19, 07:51
Medlem
Bandoliers avatar
Det pladdras mer här nere i de södra delarna men jag tror inte det är synonymt med att det går fortare i hjärnkontoret.

Hittills har jag föredragit de norrländska konfrontationerna. De försöker i alla fall kommunicera istället för att bara kasta ur sig standardfraser och sedan dela ut ett kort.
Citera
2024-12-19, 08:35
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Det pladdras mer här nere i de södra delarna men jag tror inte det är synonymt med att det går fortare i hjärnkontoret.

Hittills har jag föredragit de norrländska konfrontationerna. De försöker i alla fall kommunicera istället för att bara kasta ur sig standardfraser och sedan dela ut ett kort.
Vad kan man sitta och diskutera om i en timme på ett café med en busted gädda? Är det norrländsk samtalsterapi konfrontationerna ska gå ut på?
Det finns definitivt tillfällen där gäddor inte förtjänar mer än att få ett kort kastat på sig från en arg götelaborgare.
Sara och Patrik hade aldrig tillåtit en gädda att förvandla konfrontationen till nån gäddplattform där man pratar om allt mellan himmel och jord.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-12-19 kl. 08:52.
Citera
2024-12-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
"Jag är här för att träffa henne, för att säga att jag inte vill träffa henne", "Dumpen?", "15 är för liten (SIC!) åldersskillnad, men det är lagligt". Var det verkligen möjligt att klara en lärarutbildning på hans tid med så pass låg intelligens? (Nu kommer man ju in på Lärarhögskolan med 0,1 på Högskoleprovet).
''

Tror man måste skilja mellan intelligent och världsfrånvänd. Jag jobbar inom skolan och vi har en del lärare i framför allt NO-ämnen som är grymma på sin matte och kemi, men sitter och fipplar med en Nokia-lur och inte kan nämna en enda fotbollsspelare i hela världen.
Citera
2024-12-19, 10:03
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failsec
När du ändå är inne på Grove Ove så tänkte jag bara nämna att Patrik berättade i nån Dumpenpodd för rätt länge sedan att en annan gädda satt och chattade med honom för fullt när polisen stormade in. Helt otroligt. Minns tyvärr inte vilken podd eller gädda det gällde (det var iallafall över ett år sedan), men tror det var en av de värre äckelpeddona som fortsatte köra på även efter sin Dumpen-konfrontation.

Grove Ove med sina diskhandskar i högsta hugg är för övrigt en av de bilder jag kommer få leva med att ha bevittnat och aldrig kommer kunna glömma bort.
Om jag förstår dig rätt så satt alltså en annan gädda och chattade med Grove Ove mitt under ett polisingripande? Isåfall är det helt sjukt!

Det ska nog mycket till att bli så depraverad som just Grove Ove, och att han ständigt verkar hitta goda vänner i andra män som han kan prata med om alla gemensamma ”intressen” förvånar mig. Allt som kan gå fel med en människa har gått fel och kokats ner till en stark essens av fultjack och övergrepp i en enda person.
Senast redigerad av BarryHatter 2024-12-19 kl. 10:55.
Citera
2024-12-19, 10:11
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Är det bara jag som börja få smak för det norrländska teamet? Dom blir omedvetet den stora behållningen i underhållningen, särskilt här i sista konfrontationen med den otroligt svårfångade, sturska sprattlande muskelgäddan som fan i mig inte tänkte samarbeta. Men norrlandsteamet som är vana vid riktigt stora fiskar, vevade vant in bråkfisken till hoven, sprättade upp från analen för att sen filéad o klar lämnas över till länsman.

Heja Dumpen!
Citera
2024-12-19, 10:20
Avstängd
HajPaDigs avatar

Tokfan till lärare har en sån jag har då jag åker mc på huvudet. Han drar inte ner den så man bara ser ögonen innan hjämen åker på (skyddar mot kylig vind och insekter om man har öppen hjälm) utan han döljer hela ansiktet. Sen kan man ha den bara över huvudet och om man vill göra en knut bak. Undrar om det är så att han åker mc eller kanske skoter ? Eller bara tycker han ser cool ut...
Senast redigerad av HajPaDig 2024-12-19 kl. 10:23.
Citera
2024-12-19, 10:27
Medlem
Enigma.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luniberry
Här är några:
https://ibb.co/8bbWWtf
https://ibb.co/NsZXqNP
https://ibb.co/wg2YjfX
https://ibb.co/3Fp72jw
https://ibb.co/5LZKr0H

#539 Tack då har vi några fina bilder på Håcke Bär till son i Umeå.
Mannen (läses Idioten) som älskar knulldockor och som marknadsför sin kuk på Body contact.
Vad mer kan sägas! -Jo att han är fet och ser ut som en bäver.🦫

Sista bilden är tagen på parkeringen framför Centrumhuset i Hemavan. Någon som vet ifall Håcke har stuga i området?
Senast redigerad av Enigma. 2024-12-19 kl. 11:20.
Citera
2024-12-19, 10:41
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma.
#539 Tack då har vi några fina bilder på Håcke Bär till son i Umeå.
Mannen (läses Idioten) som älskar knulldockor och som marknadsför sin kuk på Body contact.
Vad mer kan sägas! -Jo att han är fet.

Nästan alla gäddor i hans ålder är riktigt feta. Fetare än han. Nästan alla skickar bilder på sin kuk/snopp så Sara har den i sin telefon och frågar varför hon har det. Men alla är knte lika korkade som han på det dättet att de sätter dit sig själv. Förvärrar situationen maximalt.
Citera
2024-12-19, 10:44
Medlem
Enigma.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Nästan alla gäddor i hans ålder är riktigt feta. Fetare än han. Nästan alla skickar bilder på sin kuk/snopp så Sara har den i sin telefon och frågar varför hon har det. Men alla är knte lika korkade som han på det dättet att de sätter dit sig själv. Förvärrar situationen maximalt.

#539 Som jag skrev tidigare, han både ser ut och uppträder som att han är lobotomerad.
Citera
2024-12-19, 11:21
Medlem
MyJustices avatar
Han kommer inte att ha nåt att falla tillbaks på .
Ett extrajobb som bud eller lastbil chaufför utan anställning .han blir nog inte tillfrågad mer .
Lärajobbet är över .
Så då återstår akassa eller förtidspension.
539.
Citera
2024-12-19, 11:49
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Han kommer inte att ha nåt att falla tillbaks på .
Ett extrajobb som bud eller lastbil chaufför utan anställning .han blir nog inte tillfrågad mer .
Lärajobbet är över .
Så då återstår akassa eller förtidspension.
539.

Lastbilsåkerier kanske inte kollar så noga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in