2024-12-19, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jo jag kan se det från ett helikopterperspektiv. Men vi sitter ju inte i samma helikopter.
Jag är inte mer involverad än det jag skriver.
Faktiskt bara en nobody som intresserar mig för detta.

Men jag har väldigt svårt för att det finns några individer som har en annan spelplan än att diskutera som samtidigt begår grova förtal när de anklagar andra för det.
Jag ogillar starkt att det kommer både direkta hot och indirekta hot mot användare till användare.
Det kommer också från Chrippa själv.
Jag ogillar starkt människor som psykiskt och/eller fysiskt misshandlar sin partner. Det gör Chrippa.
Jag ogillar extra mycket föräldrar som inte har empati och/eller sympati för sitt barn.
Jag ogillar skarpt att en människa drar in andra i sin egen skit och skyller ifrån sig. Det gör Chrippa.
Jag ogillar lögner. Skrev jag hot också?

Ne jag menar i det! I din helikopter ogillar man vissa som ljuger och beter sig sig som svin.

Du kan inte förstå sig på folk som ogillar det Chrippa och Linne bli utsatta för, även Chrippas barn hänga ut.

Du verkar tycka att det är svart och vitt, man hatar dom ena då dömer man ut allt som gör och alla som tycker synd om dom är korkade.

Fortsätt nu i fred att sprida ditt hat om dessa två reda hatade personer, det gör nog gott för samhället om dom får lite till.
Senast redigerad av husky30 2024-12-19 kl. 06:15.
Citera
2024-12-19, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du kan ju fundera på vem som har mest att förlora. Jocke skiter i barn och familj, för honom gäller bara JOCKE. Chrippa utsätts för ett hat från sin bror, ett drev enkomt uppbyggt på att Jocke förlorat makten över honom, och rädsla att Chrippa skall ta bladet från munnen och börja berätta. När han inte kommer åt Chrippa ger han sig på Linnea och Chrippas dotter. Redan långt innan barnet och barnets mamma fanns i Chrippas liv gjorde Jocke klart för människor i sin omgivning att om folk inte gör sim han säger kommer han förstöra deras liv. Vad resten av mobben har för anledning vet jag inte. Människor som inte vet ett skit jagar C och L som djur, och detta bara för att Jocke vill det. C och L är inte dömda för något men behandlas som om dom skulle vara grovt kriminella, allt för Jocke? Det är ett sjukt beteende av alla som deltar i detta

Ni är båda efterblivna. Jocke har all rätt att skita i Chrippa vid det här laget. Hört talas om tuff kärlek? Ibland måste man låta enskilda familjemedlemmar falla för att inte hela familjen ska gå under. Jag har inte alltid varit Jockes strösta fan, men i den här frågan är det ingen tvekan om att det är Chrippa som helt på egen hand satt sig i denna skiten.

Sen:
1. Det är INTE Chrippa och Linneas dotter.
2. Det är Ekobrottsmyndigheten som jagar Chrippa, inte Jocke. Jocke må ha stort inflytande, men han har knappast lyckats plantera falska bevis hos Eko för att få myndigheten att kolla upp Chrippa.
Citera
2024-12-19, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Ni är båda efterblivna. Jocke har all rätt att skita i Chrippa vid det här laget. Hört talas om tuff kärlek? Ibland måste man låta enskilda familjemedlemmar falla för att inte hela familjen ska gå under. Jag har inte alltid varit Jockes strösta fan, men i den här frågan är det ingen tvekan om att det är Chrippa som helt på egen hand satt sig i denna skiten.

Sen:
1. Det är INTE Chrippa och Linneas dotter.
2. Det är Ekobrottsmyndigheten som jagar Chrippa, inte Jocke. Jocke må ha stort inflytande, men han har knappast lyckats plantera falska bevis hos Eko för att få myndigheten att kolla upp Chrippa.

Om Jocke "har all rätt" i att skita i Chrippa, varför gör han inte det då?
EKO har intresserat sig för Jocke och Jonna AB i bra mycket längre tid än för Chrippa. Att Jocke helt lägligt nämner att EKO skulle vara ute efter Chrippa är en fokusförflyttning från sig själv. Han ogillar när folk påpekar vem som bör granskas, han ogillar att bli ifrågasatt, han ogillar när folk inte gör som han beordrar om

Hur har Chrippa satt sig i skiten? Det finns hur många som helst som granskas av EKO varje år, utan att för den skull drabbas av det hatdrev Chrippa och Linnea utsatts för. Vad är det som gör att just dom är så speciella? Chrippa är misstänkt för "grov penning tvätt", hur mycket rör det sig om? Hur många miljoner? Kanske Danjal skall svara på den frågan?
Citera
2024-12-19, 06:33
Medlem
Citat:
Om Jocke "har all rätt" i att skita i Chrippa, varför gör han inte det då?
EKO har intresserat sig för Jocke och Jonna AB i bra mycket längre tid än för Chrippa. Att Jocke helt lägligt nämner att EKO skulle vara ute efter Chrippa är en fokusförflyttning från sig själv. Han ogillar när folk påpekar vem som bör granskas, han ogillar att bli ifrågasatt, han ogillar när folk inte gör som han beordrar om

Hur har Chrippa satt sig i skiten? Det finns hur många som helst som granskas av EKO varje år, utan att för den skull drabbas av det hatdrev Chrippa och Linnea utsatts för. Vad är det som gör att just dom är så speciella? Chrippa är misstänkt för "grov penning tvätt", hur mycket rör det sig om? Hur många miljoner? Kanske Danjal skall svara på den frågan?

Kanske för att den maniskt paranoida C i nästan ett år nu har lagt skulden för allt elände som drabbar honom på J. Fäster inte kardborrebanden på märkesskorna är det fn J's fel nu.

C och L har bäddat sängen och nu när de ligger i den, så passar den tydligen inte. Ledsen, men jag ger inte ett fuck i sympati över deras klagosång. De enda jag känner sympati för är först dottern och sen övriga familjen. L har skrivit i textmeddelande till C att hon ska förstöra hans liv och hon ser ut att ha lyckats.
Citera
2024-12-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Ne jag menar i det! I din helikopter ogillar man vissa som ljuger och beter sig sig som svin.

Du kan inte förstå sig på folk som ogillar det Chrippa och Linne bli utsatta för, även Chrippas barn hänga ut.

Du verkar tycka att det är svart och vitt, man hatar dom ena då dömer man ut allt som gör och alla som tycker synd om dom är korkade.

Fortsätt nu i fred att sprida ditt hat om dessa två reda hatade personer, det gör nog gott för samhället om dom får lite till.

Jag fattar inte hur du kan se något hat i det jag skriver. Jag är en av få som inte kastar skällsord omkring mig. Jag har aldrig sagt att jag hatar Chrippa av den enkla anledningen att jag inte gör det.

Men en skitstövel är han och har en jävla dålig kvinnosyn och för all del håll en sådan karl bakom ryggen och lägg skulden där den inte hör hemma.
Ger han sig på Linnéa på samma sätt som han gjorde med Julia är han ännu större skitstövel än vad han redan är.

Du missade nog det tydliga i att i mina exempel menade jag främst vissa användare här men en del tycker jag även om Chrippa.

Hat är ett ord som hade en annan betydelse förr. Nu är det mode i att använda det ordet så fort man inte håller med. Ett förbaskat tjatande om hat hit och dit.

Det är ett himla daltande med den där Chrippa.

Men eftersom du väljer att ge mig din syn på mig och vet hur jag känner inom mig avslutar jag vidare diskussioner med dig eftersom det inte leder till något ändå.

Och sen är det extremt märkligt att vissa fortfarande tror att Chrippa inte brutit mot sitt förbud. Snacka om att inte klara av att Chrippa tog det beslutet själv och trodde han kunde komma undan med det. Jag har sett bevis och det räcker för mig. Men hatar jag honom för det. Absolut inte. Jag hatar ingen men en sak är säker och det är att han gjort ett fel som kan kosta på.
Hata är en energi som jag inte ägnar mig åt. Så trött på hattjatet.

Jag vill också passa på att säga att snacket om att det är Jockes ansvar att få stopp på detta är så fel. Chrippa kan det.

Det är här det snackas mest om Chrippa och det kan inte Jocke styra.

Pst, någon behöver tömma.
Citera
2024-12-19, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Kanske för att den maniskt paranoida C i nästan ett år nu har lagt skulden för allt elände som drabbar honom på J. Fäster inte kardborrebanden på märkesskorna är det fn J's fel nu.

C och L har bäddat sängen och nu när de ligger i den, så passar den tydligen inte. Ledsen, men jag ger inte ett fuck i sympati över deras klagosång. De enda jag känner sympati för är först dottern och sen övriga familjen. L har skrivit i textmeddelande till C att hon ska förstöra hans liv och hon ser ut att ha lyckats.

Jag håller sannerligen med dig i att sympatin ligger hos dottern och hans familj och då menar jag bröder, far och mor. Som han ställer till det. Ingen får någon ro utan det är Chrippas behov som styr allihopa. Väldigt egoistisk människa.

Även om jag inte har så mycket till övers för Linnéa så hoppas jag verkligen att hon är med på detta av egen fri vilja.
Citera
2024-12-19, 07:02
Medlem
Jocke är igång på händelser
Citera
2024-12-19, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Jocke är igång på händelser
kan du lägga upp allt här?
Citera
2024-12-19, 07:40
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det kan vara så.

Men det är inte upp till dig att avgöra om han kommer misslyckas i hela sitt liv eller har för ambition att förändra sig.

Vem tror du att DU är?

Kolla på dig hur du svarar. Ständigt tar du hans sida. Nej det är upp till polisen att spärra in där psykfallet. Fan vilken mupp du är.
Citera
2024-12-19, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
kan du lägga upp allt här?

Jocke jobbar hårt på att få Chrippa att framställas som den som är ansvarig till allt. Glömt är att drevet startade då han satt häktad
Jockes story går att se även om du inte följer äcklet
Citera
2024-12-19, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Kolla på dig hur du svarar. Ständigt tar du hans sida. Nej det är upp till polisen att spärra in där psykfallet. Fan vilken mupp du är.

På vilka grunder tycker du han skall spärras in?
Citera
2024-12-19, 07:48
Medlem
Citat:
Jocke jobbar hårt på att få Chrippa att framställas som den som är ansvarig till allt. Glömt är att drevet startade då han satt häktad
Jockes story går att se även om du inte följer äcklet
Exakt. Det kommer åklagaren se och Jocke kommer byta plats med Kräftan inom en vecka. Du har helt rätt i ditt hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in