Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Nej. Var minst två år sedan det försvann och tomten städades etc. Frun drev det något år eller två, men verkar nu flyttat till en annan del av Halland.
Vet du något mer om flytten? Det har jag inte hört något om. Är det muséets inventarier som flyttats eller Serieknallen (dvs allt som var till salu)? Chanakarn lever och har flyttat till orten Grimeton, inte långt från Falkenberg, och bytt namn till Rosenqvist, kan jag utläsa från ratsit.
Hon har uppenbarligen inte kvar fastigheten där Comicland vilket förklarar varför gården sanerats, även om det varit ett traditionellt landmärke på väg mot Ullared varje gång man åkt dit och lite småsynd om det nu är en lada som alla andra eller ska rivas.
Stämmer det att alla muséets inventarier redan 2004 såldes till ett annat museum i Västerås? En artikel från 2004 förkunnar det.
Hur försörjde sig Peder? Sprang folk benen av sig för att köpa hans gamla serietidningar till ockerpriser så att han kunde täcka alla utgifter därigenom? Det låter långsökt. Chanakarn ser ganska ointresserad ut i Kanal 5-klippen. Hade hon någon egen inkomst?
Det vore intressant att få se fler bilder gamla bilder inifrån ladan som kallades Serieknallen med alla gångar med hyllor med tidningar osv. Inte för att jag är intresserad av just serier men jag är intresserad av annorlunda affärsidéer och den där gamla ladan fullsmockad med seriesaker från golv till tak var ju väldigt annorlunda.