• 2
  • 3
2020-01-30, 18:02
Medlem
Finns comicland kvar?
Citera
2020-01-31, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Finns comicland kvar?

Nej. Var minst två år sedan det försvann och tomten städades etc. Frun drev det något år eller två, men verkar nu flyttat till en annan del av Halland.
Citera
2022-08-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nej. Var minst två år sedan det försvann och tomten städades etc. Frun drev det något år eller två, men verkar nu flyttat till en annan del av Halland.

Vet du något mer om flytten? Det har jag inte hört något om. Är det muséets inventarier som flyttats eller Serieknallen (dvs allt som var till salu)? Chanakarn lever och har flyttat till orten Grimeton, inte långt från Falkenberg, och bytt namn till Rosenqvist, kan jag utläsa från ratsit.

Hon har uppenbarligen inte kvar fastigheten där Comicland vilket förklarar varför gården sanerats, även om det varit ett traditionellt landmärke på väg mot Ullared varje gång man åkt dit och lite småsynd om det nu är en lada som alla andra eller ska rivas.

Stämmer det att alla muséets inventarier redan 2004 såldes till ett annat museum i Västerås? En artikel från 2004 förkunnar det.

Hur försörjde sig Peder? Sprang folk benen av sig för att köpa hans gamla serietidningar till ockerpriser så att han kunde täcka alla utgifter därigenom? Det låter långsökt. Chanakarn ser ganska ointresserad ut i Kanal 5-klippen. Hade hon någon egen inkomst?

Det vore intressant att få se fler bilder gamla bilder inifrån ladan som kallades Serieknallen med alla gångar med hyllor med tidningar osv. Inte för att jag är intresserad av just serier men jag är intresserad av annorlunda affärsidéer och den där gamla ladan fullsmockad med seriesaker från golv till tak var ju väldigt annorlunda.
Citera
2022-08-24, 21:47
Medlem
flugornass avatar
Ja jag vill veta mer om vad som hände !
Citera
2022-08-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggr
Vet du något mer om flytten? Det har jag inte hört något om. Är det muséets inventarier som flyttats eller Serieknallen (dvs allt som var till salu)? Chanakarn lever och har flyttat till orten Grimeton, inte långt från Falkenberg, och bytt namn till Rosenqvist, kan jag utläsa från ratsit.

Hon har uppenbarligen inte kvar fastigheten där Comicland vilket förklarar varför gården sanerats, även om det varit ett traditionellt landmärke på väg mot Ullared varje gång man åkt dit och lite småsynd om det nu är en lada som alla andra eller ska rivas.

Stämmer det att alla muséets inventarier redan 2004 såldes till ett annat museum i Västerås? En artikel från 2004 förkunnar det.

Hur försörjde sig Peder? Sprang folk benen av sig för att köpa hans gamla serietidningar till ockerpriser så att han kunde täcka alla utgifter därigenom? Det låter långsökt. Chanakarn ser ganska ointresserad ut i Kanal 5-klippen. Hade hon någon egen inkomst?

Det vore intressant att få se fler bilder gamla bilder inifrån ladan som kallades Serieknallen med alla gångar med hyllor med tidningar osv. Inte för att jag är intresserad av just serier men jag är intresserad av annorlunda affärsidéer och den där gamla ladan fullsmockad med seriesaker från golv till tak var ju väldigt annorlunda.

Vet egentligen väldigt lite, annat än några saker jag har läst och även sett när jag har kört förbi. Senast för ett par veckor sedan och det syns inga spår av Comicland där sedan länge, men vart allt tog vägen har jag ingen aning om.

Kan dock bidra med en kul skvallersak om Peder. Sista åren såg han så dåligt att han var nästan blind, men han var fortfarande regelbundet ute och jagade. Men eftersom han inte såg någonting fick hans fru sikta åt honom, men han skulle prompt vara den som tryckte på avtryckaren. Dvs när frun sa till honom att trycka. Vet dock inte vem i det udda jägarparet som höll i vapnet. (hört från en jag kände för flera år sedan och som säkert hade kunnat berätta fler roliga anekdoter om Peder, men tyvärr har jag ingen kontakt längre)

Hittade även detta när jag googlade lite: https://seriewikin.serieframjandet.s...eder_Mauritzon
(kommunpolitiker för Ny Demokrati 1991, alltså)
Senast redigerad av Burkgurka 2022-08-24 kl. 22:07.
Citera
2024-12-19, 01:58
Medlem
Hittade detta i en artikel från 2008:

https://www.hn.se/livets-gang/julaft...0-3bac3c82e18b

Citat:
Väl tillbaka på fosterjorden jobbade han ett tag som ingenjör men vantrivdes från första stund.

– Jag blev lärare i stället och undervisade några år i matte, fysik och kemi. Men till slut tröttnade jag på det också.

Till saken hörde att han inlett ett förhållande med en elev på skolan. Hon blev tiden till och med hans fru. Peder medger att han till en början fick smussla med förhållandet men poängterar att det inte var opassande.

– Nej, hon var ju 17–18 år och jag var mindre än tio år äldre. Dessutom hade jag inte henne som elev även om hon gick på skolan där jag jobbade.

Alltså vad fan?…
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in