2024-12-17, 14:19
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Lag en liste over «value for money» presidenter.

Alle presidenter i land vi liker å sammenlikne oss med er «value for money». Du skal ikke lenger enn til Finland og Island.

Når det gjelder konger, så har du ingen garanti. Men en president kan du i det minste velge bort, det kan du ikke med Kongen av Saudi Arabia, Kongen av Marokko eller for den saks skyld: kongen av Norge.
Dessuten risikerer man å få noen som er helt uskikket til oppgaven, og man må bruke store ressurser på å holde vedkommende oppe. På kjøpet får man mennesker som Durek, englemor og Marius.
Norge har fått veldig dårlig rykte i utlandet av denne familien. Ikke gir det stabilitet og ikke representerer familien i noen særlig grad. Jeg kan ikke komme på noe som er bra med å forsørge en familie i tre generasjoner.
Senast redigerad av Vannlilje 2024-12-17 kl. 14:57.
Citera
2024-12-17, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Det er langt fra "ingen tillitt" til over 60% full tillitt til kongehuset, samt klart flertall til regjeringen ved siste valg. Meningsmålinger skal en legge liten vekt på.
Derimot mener jeg at Kronprins Haakon Magnus bør be om et tillitsvotum fra folket (ikke fra Stortinget) når han engang skal tiltre. Det gjorde hans oldefar - Haakon 7, da han tiltrådte i 1905.
75 prosent av de stemmeberettigede deltok. Nesten 260 000 støttet prins Carls (Haakon 7) kandidatur, mens noe over 69 000 stemte mot.
Egentlig ville ikke Regjeringen ha folkeavstemning. Norske republikanere forlangte imidlertid å bli hørt. Den påtenkte kongen kjente også til de republikanske strømningene og ønsket seg en bekreftelse på at han var ønsket.

Dette bør også Haakon Magnus forlange.

Kvinner hadde ikke stemmerett i 1905, så det var kun menn over en viss alder som fikk stemme. Så helt representativ var avstemmingen ikke.
Norge var og er et lite land. Den gang var det helt naturlig med monarki. Ville faktisk vært rart om vi skulle bli den tredje eller fjerde republikken i Europa.
I dag er situasjonen helt annerledes, majoriteten av de europeiske landene er republikker, monarkiene utgjør ca 20 %.
Spør du en finne, en islending, en ire, en sveitser eller en franskmann om de ønsker å innføre monarki? Så vil de alle le høyt og riste på hodet. En dag kommer også vi dit, men først må pressen og politikerne sette temaet på dagsorden, for i Norge har monarkiet høyeste oppslutning i hele Europa, uansett hva kongefamilien finner på.
Hva skyldes det? Det tror jeg er sammensatt. Store deler av pressen er veldig forsiktig med å skrive noe negativt om dem, og nordmenn går for å være ganske naive mennesker.
Så hvis folk i Norge har en oppfatning om at systemet humper og går, så vil folk fortsette å bukke og neie for disse menneskene som når det kommer til stykket er akkurat like vanlige som alle oss andre.
Citera
2024-12-18, 06:35
En bonusprins anklagad för våldtäkter, en ingift shaman anmäld för sexövergrepp och gängkriminella som festar i de kungligas hem. Under hösten har skandalerna avlöst varandra, skakat om norska kungahuset och påverkat norrmännens förtroende för kungligheterna. Är norska monarkin hotad?
https://www.svtplay.se/video/Ky2og4z/utrikesbyran/skam
Citera
2024-12-18, 19:50
Etter å ha dratt kongehuset ned i søla ved å ha en uklar rolle ift varsling til sønn, og er en av to som kan mistenkes for å ha knust mobil og ødelagt SIM-kort, så er det rett og slett kvalmt å høre på MM:
«Den tryggheten og forankringene som tradisjoner gir oss. Spesielt i en urolig tid. Både i livene våre, og i verden. Uansett hvordan vi har det, hvordan verden ser ut, så samler jula oss om noe som betyr noe for oss. Å finne veien hjem, tenne lys å mørke (skal nok være tenne lys i mørket), og ta vare på hverandre»

Ikke et ord om hvor viktig det er å stå opp mot handlinger som skader andre, vold og overgrep. Og det å stå sammen mot krig og ufred. Nestekjærlighet og solidaritet.

Men så har vel heller ikke denne kvinnen satt seg i førersetet for den type universielle verdier, men heller mer opptatt av å «finne veien hjem, tenne lys i mørket», men ille blir det først når hun snakker om «og ta vare på hverandre».

MM tar vare på sønnen som har en svært alvorlig siktelse og som vedgår vold og narkotikabruk»
Men ofrene - de to jentene som kontaktet henne, gadd hun ikke følge opp, men kontaktet siste offeret ETTER at det var opprettet straffesak.

Budskapet ble akkompagnert av bønn og salmesang til hjelpearbeiderne og de humanitære organisasjonene som var til stede.

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-urolig-tid/82411158
Citera
2024-12-18, 20:31
Medlem
Gustav-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Etter å ha dratt kongehuset ned i søla ved å ha en uklar rolle ift varsling til sønn, og er en av to som kan mistenkes for å ha knust mobil og ødelagt SIM-kort, så er det rett og slett kvalmt å høre på MM:
«Den tryggheten og forankringene som tradisjoner gir oss. Spesielt i en urolig tid. Både i livene våre, og i verden. Uansett hvordan vi har det, hvordan verden ser ut, så samler jula oss om noe som betyr noe for oss. Å finne veien hjem, tenne lys å mørke (skal nok være tenne lys i mørket), og ta vare på hverandre»

Ikke et ord om hvor viktig det er å stå opp mot handlinger som skader andre, vold og overgrep. Og det å stå sammen mot krig og ufred. Nestekjærlighet og solidaritet.

Men så har vel heller ikke denne kvinnen satt seg i førersetet for den type universielle verdier, men heller mer opptatt av å «finne veien hjem, tenne lys i mørket», men ille blir det først når hun snakker om «og ta vare på hverandre».

MM tar vare på sønnen som har en svært alvorlig siktelse og som vedgår vold og narkotikabruk»
Men ofrene - de to jentene som kontaktet henne, gadd hun ikke følge opp, men kontaktet siste offeret ETTER at det var opprettet straffesak.

Budskapet ble akkompagnert av bønn og salmesang til hjelpearbeiderne og de humanitære organisasjonene som var til stede.

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-urolig-tid/82411158

Godt skrevet! Følte det var ubehagelig å se den skinn-hellige Matte Marit på Dagsrevyen.
Citera
2024-12-19, 01:45
Medlem
drsniffers avatar
Mer om Durex !

https://www.nettavisen.no/kjendis/me...s/5-95-2197055
Citera
2024-12-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Kvinner hadde ikke stemmerett i 1905, så det var kun menn over en viss alder som fikk stemme. Så helt representativ var avstemmingen ikke.
Norge var og er et lite land. Den gang var det helt naturlig med monarki. Ville faktisk vært rart om vi skulle bli den tredje eller fjerde republikken i Europa.
I dag er situasjonen helt annerledes, majoriteten av de europeiske landene er republikker, monarkiene utgjør ca 20 %.
Spør du en finne, en islending, en ire, en sveitser eller en franskmann om de ønsker å innføre monarki? Så vil de alle le høyt og riste på hodet. En dag kommer også vi dit, men først må pressen og politikerne sette temaet på dagsorden, for i Norge har monarkiet høyeste oppslutning i hele Europa, uansett hva kongefamilien finner på.
Hva skyldes det? Det tror jeg er sammensatt. Store deler av pressen er veldig forsiktig med å skrive noe negativt om dem, og nordmenn går for å være ganske naive mennesker.
Så hvis folk i Norge har en oppfatning om at systemet humper og går, så vil folk fortsette å bukke og neie for disse menneskene som når det kommer til stykket er akkurat like vanlige som alle oss andre.
Altså er det naturlig at Haakon Magnus får et tillitsvotum fra folket. Heller Haakon Magnus og Ingrid Alexandra som statsoverhode, enn potensielt Sylvi Listhaug eller Shaman Durek for den saks skyld. Jeg driter loddrett i hva islendinger, finner osv mener om dette. Korrupsjon og skandaler går hånd i hånd i presidentskapene rundt om i verden .Så det er deff ikke noe bedre.
Citera
2024-12-19, 15:57
Medlem
drsniffers avatar
Se og Hør er ute med mer grums!

Mange gode anti “one liners” her.

Sier mye om livsstilen når den første trusselen Minus kommer på er å få influencer kjerringa utestengt fra byens utesteder.

#burn 🤣🤣🤣

https://www.seher.no/kongelig/jeg-ha...al-do/82403401
Senast redigerad av drsniffer 2024-12-19 kl. 16:09.
Citera
2024-12-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Se og Hør er ute med mer grums!

Mange gode anti “one liners” her.

Sier mye om livsstilen når den første trusselen Minus kommer på er å få influencer kjerringa utestengt fra byens utesteder.

#burn 🤣🤣🤣

Undrer om opptaket kommer fra hans egen mobil eller hennes, det høres nesten sånn ut...
Om så er, hvordan i all verden kom han på å forevige sitt eget sinneutbrudd?
På den andre siden høres det ut som han ber henne slutte å følge etter henne, så da har hun sikkert fulgt etter ham for å ta opp utbruddet med telefonen?
Jeg tenker kanskje det i det minste kunne vært lurt å gi ham en lite pause når han ber om det...Heller ta et steg tilbake. Huff!
Citera
2024-12-19, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Altså er det naturlig at Haakon Magnus får et tillitsvotum fra folket. Heller Haakon Magnus og Ingrid Alexandra som statsoverhode, enn potensielt Sylvi Listhaug eller Shaman Durek for den saks skyld. Jeg driter loddrett i hva islendinger, finner osv mener om dette. Korrupsjon og skandaler går hånd i hånd i presidentskapene rundt om i verden .Så det er deff ikke noe bedre.

Vi hadde avstemming om monarki eller ikke i 1905. Det var ikke et personvalg hvor de stemmeberettigede valgte Haakon den 7. Så på ingen måte naturlig å be om tillitsvotum, men etter hver vil det nok være naturlig å stemme over styreformen vår,

Verken Finland eller Island er belemret med presidenter som de håpløse eksemplene du trekker fram.

Skandalene står i kø rundt vår kongefamilie. Politiet er involvert når det gjelder Høiby. Det kan det fort bli rundt Verret også, siden han er politianmeldt.

Du nevner korrupsjon. Jeg vil trekke fram forskjellsbehandling når det gjelder de kongelige. Ingen likhet for loven, private utgifter belastes staten og de får de pengene de ber om. Pressen sliter med manglende innsyn - hva som helst kan foregå uten at familien blir ettergått.
Hvilken president i Europa kan egentlig bare be om 20 millioner kroner til kisten sin, slik kongen gjorde, for så å fleipe med det etterpå. Kongehuset gadd ikke en gang følge regelverket for innkjøp, slik de er pålagt.
Senast redigerad av Vannlilje 2024-12-19 kl. 19:16.
Citera
2024-12-19, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Undrer om opptaket kommer fra hans egen mobil eller hennes, det høres nesten sånn ut...
Om så er, hvordan i all verden kom han på å forevige sitt eget sinneutbrudd?
På den andre siden høres det ut som han ber henne slutte å følge etter henne, så da har hun sikkert fulgt etter ham for å ta opp utbruddet med telefonen?
Jeg tenker kanskje det i det minste kunne vært lurt å gi ham en lite pause når han ber om det...Heller ta et steg tilbake. Huff!
Det tenkte jeg og, men ser nå at det nevnes at det er tatt opp utenfra. Åpne vinduer. Alle kunne høre det. De burde ringt politiet, men det er kanskje akkurat det noen har gjort.
Han sier hun skal slutte å følge etter ham, når han er i hennes leilighet. Logikken lenge leve. https://www.seher.no/kongelig/jeg-ha...al-do/82403401
Citera
2024-12-19, 19:55
« «Altså, alt, du har mista alt», sier han til ekskjæresten, før han truer henne:

«Jeg skal ødelegge livet ditt», sier Marius i lydbåndopptaket.
Stemmen hans blir også mer og mer skremmende, intens og høyrøstet.

«Det bobler inni meg. Jeg har lyst til at du skal dø!», skriker han flere ganger til eks-kjæresten.«
Senere på morgenen forlater Marius leiligheten. Når politiet noen timer senere får se hvordan leiligheten – og eks-kjæresten – ser ut, bestemmer de seg raskt for å handle – og anmelde ham for vold.«

Jeg har ikke lest noe om at kongefamilien eller Marius eier eller leier den leiligheten. Så han er inne i hennes leilighet, og vil at hun skal slutte å forfølge ham. Og han er der i mange timer og utfører grov vold mot henne og raserer hennes leilighet.
Senast redigerad av Kanuttene 2024-12-19 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in