Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Var knappast värdelöst om man vet hur Emma presterat i klassisk sprint genom åren
3:a Val di Fiemme 2021
1:a Ruka 2022
2:a Les Rousses 2023
1:a Ruka 2023
1:a Östersund 2023
Ingen tvivlar på hennes uthållighet. Bäste kompis med Jonna Sundling. En vinst i Davos..borde gjort att Ribom tagits ut till VM.. för att köra teamsprint med Jonna. Att hon inte blir uttagen är ett svaghetstecken att ställa upp i tävlingar..som inte betyder någonting för ett framtida VM.
Tyder uttagningarna idag på. EN som ställde upp i Davos blev uttagen till VM.
Jag menade att DVos är värdel,st ur ett uttagningsperspektiv då det är fel stil.
Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Håller med att Johanna är ett bra alternativ men har bara en känsla att hon kan göra en ” Pål Golberg”. Totalstumna på ett 3:e varv. Hagström har aldrig riktigt visat att hon har uthålligheten på distans. Hon har aldrig varit på pallen i en teamsprint i VC. Aldrig kört teamsprint i ett mästerskap.
Jonna och Linn är väl fortfarande grundtipset? Maja första reserv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Jo, det blir någon form av bedömning man får göra om det är högsta högstanivå eller högst medelnivå som skall väga tyngst. Vilka resultat krävs av Ilar för att bli uttagen? När det gäller vår sprintkvintett på damsidan så tycker jag att man kan väga in tidigare resultat också.
Men min poäng var att det bör vara resultat och inte närvaro som bör vara uttagningsgrundande.
Förstod din poäng och håller med.
Jag misstänker att rätt många åkare som inte är uttagna fått besked om att de fortsatt ligger bra till och vad de behöver prestera, detta så de inte känner sig pressade att börja tävla för tidigt efter sjukdom.