Citat:
Ursprungligen postat av
Silfverrygg
Diskussionen om att Finland drar sig ur Ottawa-fördraget har jag inte velat posta i och med att jag ansåg inte det vara relevant för tråden för tillfället, men snacket går bland makthavarna gällande det och allt det pga rysshärjningarna i Ukraina. Snacket ökade efter att jänkarna bestämde sig för att skicka minor till Ukraina.
Invandrar-tv var på min tid inte något som ansågs som märkvärdigt. En truppmina som förvisso hade en förödande effekt. Du blåser av några tusen stålkulor i tusen kilometer i timmen vilket kan döda eller svårt skada en hel pluton.
Jämfört med de drönarvapen som används idag är det ju faktiskt inte ens värt att nämna. Nu har ju svensk doktrin varit att tycka synd om våldsverkare, terrorister, kommunister och invasiva raser så när vi till syvende och sist är tvungna att göra något åt det skall det ske med regnbågar och blomsterarrangemang.
Skjuta hål i kroppen på ett invaderande folkslag verkar ju barbariskt jämfört med att underkasta sig diktatorisika förhållanden, se sina fruar och döttrar bli våldtagna och sina bröder bli lemlästade.
Jag är så satans trött på rysk krigsretorik att jag skulle kunna tänka mig ställa upp i svensk statstv och köra en omvänd Vlafmd Solo.
Så jävla hatisk börjar jag bli.
Bara hota de jävla ryssarna med allt, och då menar jag allt, vi har. Politiskt, ekonomiskt och militärt och underkasta dem till den grad att de på betingad reflex slickar en västerländskt tillverkad stövel så fort de får syn på en.
Nå, inte riktigt så illa men de måste betala. Och det måste själv uppleva lite av knutpiskan de försöker betvinga andra med.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Knutpiska