2024-09-07, 17:00
Medlem
Det kan vara värt notera kanske att Pentagon ligger nära en flygplats. Så flygplanets navigering funkade fint för att först se flygplatsen och därefter se Pentagonbyggnaden som inte är så liten.
Citera
2024-09-07, 17:12
Bannlyst
Jag hade velat veta hur SnakePlisssken tänker angående det han försvarar.
Tänker hen att det är bättre att världen tror på spektaklet eftersom det skulle ställa till värre kaos om sanningen avslöjades?

Själv är jag kluven i frågan, kanske är det bättre att folk tror på sagor, samtidigt är det så sjukt moraliskt perveterat med dessa falska flaggor...
Citera
2024-09-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det kan vara värt notera kanske att Pentagon ligger nära en flygplats. Så flygplanets navigering funkade fint för att först se flygplatsen och därefter se Pentagonbyggnaden som inte är så liten.

Det är en helt logiskt poäng som de flesta konspirationsteoretiker verkar missa helt, avsiktligt eller inte…

Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Tänker hen att det är bättre att världen tror på spektaklet eftersom det skulle ställa till värre kaos om sanningen avslöjades?

Själv är jag kluven i frågan, kanske är det bättre att folk tror på sagor, samtidigt är det så sjukt moraliskt perveterat med dessa falska flaggor...

Jag är övertygad om att han ”Plisssken” precis som jag endast är intresserade av vad som är seriösa fakta, logiskt och stöds av fysikens lagar, och inte hänger oss åt galna spekulationer.

Förövrigt så är trådens ämne primärt Pentagon och hur kaparna klarade att träffa den byggnaden, så vidare tjabbel om tornen etc blir off topic i denna tråd, så ta det i andra mer lämpade trådar.
Citera
2024-09-07, 19:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders

”Hen” tänker helt enkelt att det inte finns någonting relevant alls som talar för att den officiella förklaringen om 9/11 skulle vara felaktig.

Ett tips för framtida diskussioner är att du citerar den du önskar svar ifrån…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-09-07 kl. 19:31.
Citera
2024-12-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
”Hen” tänker helt enkelt att det inte finns någonting relevant alls som talar för att den officiella förklaringen om 9/11 skulle vara felaktig.

Ett tips för framtida diskussioner är att du citerar den du önskar svar ifrån…

Nej antagligen så är det lika lite felaktigheter som United 93 där man inte kunde hitta en enda molekyl av flygplanet, då det måste ha kraschat så hårt mot marken att det antagligen studsade upp i omloppsbana där det fortfarande cirkulerar
Citera
2024-12-15, 00:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adsfgh
Nej antagligen så är det lika lite felaktigheter som United 93 där man inte kunde hitta en enda molekyl av flygplanet, då det måste ha kraschat så hårt mot marken att det antagligen studsade upp i omloppsbana där det fortfarande cirkulerar

Man hittade mängder av delar av vraket, bland annat från båda motorerna, flygplanskroppen, ett landningsställ samt mängder av småbitar och inte minst dna, fingeravtryck och tandavtryck som gjorde att man kunde identifiera alla som befunnit sig ombord.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Flight93Engine.jpg
Citera
2024-12-15, 00:53
Medlem
Citat:
Man hittade mängder av delar av vraket, bland annat från båda motorerna, flygplanskroppen, ett landningsställ samt mängder av småbitar och inte minst dna, fingeravtryck och tandavtryck som gjorde att man kunde identifiera alla som befunnit sig ombord.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Flight93Engine.jpg

Jasså i den dokumentären jag såg så fanns inte ett spår av planer
Citera
2024-12-15, 01:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adsfgh
Jasså i den dokumentären jag såg så fanns inte ett spår av planer

Då var det en synnerligen usel dokumentär.
Citera
2024-12-15, 11:15
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Hoppas jag aldrig råkar köpa en biljett med någon av dem som kapten. Här har du en fullständig novis som grejar det 3 gånger i rad: https://m.youtube.com/watch?v=wyJbE6fRHZ4

Här gör Mick West samma sak: https://m.youtube.com/watch?time_continue=377&v=UaOLpeTC7hY&embeds_refer ring_euri=https%3A%2F%2Fwww.metabunk.org%2F&source _ve_path=Mjg2NjY

Detta är Hani Hanjours utbildning och loggade flygtimmar - dvs han som du påstår hade ”licens för en liten Cessna”:
Total Flying Hours
As of August 17, 2001 - 600 hours logged.

Planes Flown
Cessna 172 (single engine)
Piper PA-28 Cherokee (single engine)
Piper Apache PA-23 (twin engine)

Simulators
AST 3000 30 hours
737 – 70 hours
Sawyer Aviation Simulator – Max. 5 hours

Schools
Sierra Aeronautical Academy Airline Training Center fSAAATC)
Oakland, CA 94614
12 hours in 1996

Cockpit Resources Management (CCRM)
Scottsdale, AZ
9/29/96 - 11/26/96 - 4 months
12/12/97 - 12/19/1997 - 5 days
Arizona Aviation
Mesa, AZ
12/29/1997 - 04/15/1999 - (1.5 years) Received – FAA issued Commercial Pilot certificate #2576802
12/13/2000 – 12/15/2000 – 2 days

Pan Am International Flight Academy (Jet Tech International)
Phoenix, AZ
737 Training
02/01/2001 - 03/28/2001 - 2 months
02/21/2001 - Jet Tech International issued a certificate certifying that HANJOUR had
Completed 60 hours of Boeing737-200S systems Ground Training.
70 hours in 737 simulator.

Caldwell Flight Academy
Fairfield, NJ
06/6/2001 – 7/20/2001
Rented Piper Apache PA-23 (twin Engine) on four occasions
and a Piper PA-28 Cherokee (single engine) on one occasion

Freeway Airport
Bowie, MD
08/16/2001 – One flight class
08/17/2001 – One flight class
Detta är de licenser som delas ut av FAA - i "svårighetsgrad":
Student Pilot: an individual who is learning to fly under the tutelage of a flight instructor and who is permitted to fly alone under specific, limited circumstances
Sport Pilot: an individual who is authorized to fly only Light-sport Aircraft
Remote Pilot: an individual who may fly small Unmanned Aerial Vehicles (UAV) for compensation or hire
Recreational Pilot: an individual who may fly aircraft of up to 180 horsepower (130 kW) and 4 seats in the daytime for pleasure only
Private Pilot: an individual who may fly for pleasure or personal business, generally without accepting compensation
Commercial Pilot: an individual who may, with some restrictions, fly for compensation or hire
Airline Transport Pilot (often called ATP): an individual authorized to act as pilot for a scheduled airline.
Alla piloterna den 11 september utom Ziad (som kraschade med flight 93) hade den näst högsta licensgraden - commercial pilot..
Menar du att kaparna, alla utom en, hade erfarenhet av att flyga motsvarande plan som de aktuella passagerarplanen?

Kan du förklara på svenska?
Citera
2024-12-15, 11:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Menar du att kaparna, alla utom en, hade erfarenhet av att flyga motsvarande plan som de aktuella passagerarplanen?

Kan du förklara på svenska?

Nej de flesta av kaparna hade ingen flygplanslicens över huvud taget - men de som faktiskt flög planen hade det. Dock hade de vad jag vet endast flugit just de aktuella modellerna i simulator.
Citera
2024-12-18, 22:14
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Jag antar World Trade Center var relativt synlig på långt håll. Den var antagligen enklare för kaparna att träffa byggnaderna. Det jag inte fattar hur kaparna kunde hitta Pentagon på marken. Var dessa bara otroligt skickliga eller bara ren tur? Varför drabbades inte kaparna av desorientering?
Jag tror inte Pentagon var målet för flygplanet. Det var Vita Huset och Capitol Hill som var målet, men de byggnaderna var för svåra att se från luften, men Pentagon med sin speciella form kunde kaparna se så de flög in i den byggnaden istället.
Citera
2024-12-18, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Jag antar World Trade Center var relativt synlig på långt håll. Den var antagligen enklare för kaparna att träffa byggnaderna. Det jag inte fattar hur kaparna kunde hitta Pentagon på marken. Var dessa bara otroligt skickliga eller bara ren tur? Varför drabbades inte kaparna av desorientering?
De kunde de inte, och det är därför 9/11 är ett false flag och det kan vilken idiot som helst räkna ut, se byggnad 7, jag blir så förbannat trött när jag ser "Smarta" människor ska debunka detta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in