2024-12-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Men visst hade soc bett Anna Book m anhang att sluta lägga sig i och lägga upp på sociala medier. Jag minns inte vem som berättade detta i tråden.

AB är säkert sugen på att bli LVU-förälder, men då har de en bit kvar för att bevisa att deras familj passar bäst.

Chrippa ville att soc skulle säga det till Anna & även Jocke & Jonna och soc sa det, men sen började dom märka att pappan är den värsta boven och nu var han ju inte ens med på förhandlingen så hans chanser lär ju dykt ner till det djupaste havet, så bra gick det för den duktiga pappan (ironi) han själv går först som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nu räcker det ju med en bitcoin för att vara kryptomiljonär och med ett litet innehav av ethereum är hans kryptoplånbok värd en förmögenhet men nu börjar vi äntligen komma någon vart. Jag har hela tiden hävdat att någon eller några andra håller i taktpinnen.

Han behöver inte resa för att ta ut pengar från sina kryptokonton. Ifall KF inte vet om dom kan han göra det i Sverige.

Resonemanget faller på att man vet om att han flera gånger har plockats honom i tullen och utmätts av kronofogden utan att kontanter har beslagtagits.

Det är med det sagt troligt att det är någon annans bolag eller bankkonto pengarna hamnar på utomlands. Någon som är insatt i krypto och pengahantering under bordet.

Han ska ha redovisat allt själv men Joakim säger att han har hjälpt honom, Danjal ska hjälpa honom att Jocke länkade ihop honom med en revisor för att hjälpa honom.

Jocke gjorde detta när han höll Chrippa bakom ryggen så varför skulle han länka ihop Chrippa med en revisor som har skyldighet att anmäla alla sina misstankar till Ekobrottsmyndigheten?

Här är ett scenario
Jag gissar att någon i Dubai håller i taktpinnen och att hen inte är någon småspelare. Hen har hjälpt många fler klienter än Christofer.

Varför ska Dubaimannen begå ett grovt brott brott åt en enda annan person när pengaflödet från Chrippa har varit under 100 000kr per månad tidigare år? Provisionen för en småspelare är värd vatten för en som ät bosatt i Dubai.

Det blir också intressant att veta huruvida hans prat om ekonomiskt ansvarig i Dubai stämmer och ifall han har blivit osams med någon som tidigare har hjälpt honom, då han pratade i en stream om att han kommer slänga dom fula fiskarna i Dubai under bussen. I samband med det nämner han Danjal, men det framgår att det finns fler än en.

Av vilka anledningar reser han till Spanien, då?

En gång i våras stannade de i arton (18!) timmar. Vad är det som får två vuxna att ta sig till Arlanda, sitta inknökade på en äcklig ryanair-flight kl 04 på morgonen, äta skit, missa den annars heliga träningen - sen ha en enda jävla festkväll. För att sen ta samma pissiga flyg tillbaka - bakfulla.

Att resa på det där sättet skulle jag uppfatta som ett straff om nån tvingade mig till det.

Vad gör han i Spanien?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Han har fått all hjälp men pissat på den, han fläker ur sig en massa skit och skryter och trycker ned människor. Han är kriminell, kvinnoförtryck våld såväl psykiskt som fysiskt. Och det värsta av allt är att hans handlingar mot dottern är bedrövliga och obefintliga, när det ställs på sin spets har han visat att HAN alltid går i första hand.

Nej jag tror faktiskt att han förbrukat sympatier.

Jag sätter mig inte emot hur han har betett sig.

Jag sätter mig emot hur allt har hanterats.
Citera
2024-12-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Vi beskådar en tragedi, Chrippa är på väg åt helvete..

Finns det ingen medmänsklighet?

Är ni alla här inne döda inombords?
Har ni inga känslor alls?
Det är människor och deras livsöden vi hanterar här.

Nog för att även jag kan uttrycka mig mer öppet på Flashback som anonym, men även jag inser mitt ansvar.

Jag vill ta mitt ansvar och försöka påverka en förändring.

Chrippa mår dåligt, liksom hans familjemedlemmar.

Vad alla än har gjort, så måste vi börja här.

Vi är också medmänniskor 🙏❤️

Allvarligt, du kanske skulle ta en paus från tråden? Du ska ju inte behöva må dåligt för att Chrippa tar galna beslut.

Chrippa har nog förstört skallen genom anabola och andra grejer. På anstalten kanske han kan läsa in grundskolan och lite till när hans balans i skallen lugnat sig. Det skulle kunna bli bra. Tomas kanske pratar med honom om det. Eller hans mamma.
Citera
2024-12-18, 22:08
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Tack till brorsan som bekräftade spekulationerna så tjafset tar slut ngn gång. Och till dig banal som delade detta i din tur.

On topic - åker han dit ner där det är "lagligt" det han tar (anabola och ladd eller vad han stoppar i sig) för att slippa åka dit på det här i Sverige kanske?

Hämtar han cash så lär han ju åka på det med.

Två flugor i en smäll? Fest och mörkning?

Han växlade in bitcoin och fick ut 350 tusen i kontanter
Citera
2024-12-18, 22:09
Medlem
wicks avatar
Citat:
Jag håller med dig.

Men nu verkar han vara i nåt skov, är på flykt från platser och hela sig själv.
Hjälpen kommer från medmänniskor till honom.
Flashback river han i stycken, inte minst Anjo och rask.

Han behöver sin familj, han behöver att någon styr allt kring honom.
I hans fall få hjälp med att bli helt privat och tystad.

Jag antar att hans bröder kommer hjälpa honom med det, genom att tysta blodiglarna.
Det är nummer 1

Jag vet hur det är att ha kaos , och jag hade självdött om det vore för öppen ridå.

Jocke agerar i affekt, han blir skogstokig.

Men om det va min bror?

Jag har gjort likadant, men inför en mindre skara

Så jag kan relatera till viss mån.

Finns det någon medmänsklighet i tråden?

Ska du prata om medmänsklighet? Kolla för helvete hur han beter sig mot sina ”följare” i kommentarsfältet.

Och han har ingen familj längre som han så duktigt själv sett till.
Det enda han behöver är en cell och flera år kanske då kan han vakna till och fatta hur jävla snedvriden han är!
Citera
2024-12-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Familjen kommer samlas? Nä det tåget har nog lämnat perongen nu… det finns en gräns för alla o den är nog passerad för alla inblandade…
Nä!

Så fungerar det inte alla ggr.

Oavsett är det inte upp till någon annan att bedöma, förutom de inblandade.

Det samtalet bör dessutom ske ytterst privat.

Jag har erfarenhet av betydligt tyngre än Chrippa, och det kan givetvis gå bra.

Det är knappast upp till Flashback eller Anjo att bedöma.
Citera
2024-12-18, 22:10
Medlem
Anjo inte verkar ha någon koll alls vad som skrivs här men är förd bakom ljuset av sin informatör som gett honom desinformation om vad som skrivs här.

Han säger att det har ryktats här i flera veckor att Chrippa har flytt och han säger också att Chrippa ska ha spridit ett rykte på Flashback om att Joakim våldtagit ett barn som tog sitt liv.

Det stämmer inte alls. Anjo kan vara helt oskyldig till den omfattande spridningen av material och trådsanningar på Flashback. Men någon i hans närhet har huggit honom i ryggen och delar med sig av hans prints till andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Om det nu skulle finnas någon "Dubaiman" eller annan hjärna bakom det hela har ju Chrippa fritt fram att förklara allt detta och ge de uppgifter han sitter på till polisen i sina förhör och skulle det anses att Chrippa är en bricka och inte den som styr lär ju det framgå i utfallet.

Men det tar inte bort att Chrippa har agerat som han gjort oavsett om han haft någon över sig.
helt rätt. Men du maler på som att han är Anders Eklund. Hans gärningar är ingen big deal mannen.
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 22:17.
Citera
2024-12-18, 22:11
Medlem
kan nån ladda upp beslutet som säger att Chrippa är häktad i sin frånvaro?
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Han växlade in bitcoin och fick ut 350 tusen i kontanter
hur växlade han bitcoin? jag hör en papegoja men du verkar inte förstå hur det går till.
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 22:19.
Citera
2024-12-18, 22:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jocki bekräftar att Skabbe befinner sig i Spanien och är efterlyst:
https://pixeldrain.com/l/Eb4Ad1Ui

Edit:
Spela i alfabetisk ordning - a till d.
Det är både fascinerande och skrämmande hur man kan försöka bränna sin egen bror på det sätt som Jocke gör hela tiden.
Att skylla på "alla frågar" håller inte. Han kissar ju nästan på sig av lycka när han får förstöra för brorsan.

Òch återigen leker han myndighet. Varför skall man ge tips till Jocke - det rätta. DET ENDA RÄTTA är att lämna sina tips till polisen.
Citera
2024-12-18, 22:12
Medlem
Citat:
Vi beskådar en tragedi, Chrippa är på väg åt helvete..

Finns det ingen medmänsklighet?

Är ni alla här inne döda inombords?
Har ni inga känslor alls?
Det är människor och deras livsöden vi hanterar här.

Nog för att även jag kan uttrycka mig mer öppet på Flashback som anonym, men även jag inser mitt ansvar.

Jag vill ta mitt ansvar och försöka påverka en förändring.

Chrippa mår dåligt, liksom hans familjemedlemmar.

Vad alla än har gjort, så måste vi börja här.

Vi är också medmänniskor 🙏❤️

Du är en med störst ansvar i det som händer. Du, och ett par till här i tråden, har hejat på, ni har skickat styrkekramar, ni har bytt blöja och gett honom bröstet för att få honom fortsätta.

Ni har offrat honom för att ni trodde att han skulle vinna en strid mot Jocki.

Han är ert offer. Ditt. Dopys. Micro113s. Goldenties.
Citera
2024-12-18, 22:13
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Chrippa ville att soc skulle säga det till Anna & även Jocke & Jonna och soc sa det, men sen började dom märka att pappan är den värsta boven och nu var han ju inte ens med på förhandlingen så hans chanser lär ju dykt ner till det djupaste havet, så bra gick det för den duktiga pappan (ironi) han själv går först som vanligt.

Ja då är jag med på vad det kom ifrån. Och helt sant, genom sitt beteende så har han valt bort flickan 100%.

Han fattar ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in