2024-12-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Denna historia är ju så ledsam...
Jag är benägen att tro att Christoffer inte är vid sina sinnes fulla bruk sedan ett antal månader bakåt. Antingen så är det droger som fått honom i detta tillstånd eller så är det hans nya "flamma" Linnea som fått honom dit pga manipulering....
Ingen person med alla hästar hemma skulle bete sig som han gör nu.
Han behöver ju hjälp! Linnea kan tydligen inte hjälpa honom. Hon kanske är för ung och har avsaknad av livserfarenhet, vem vet.... Hon visar inga tendenser för att hjälpa honom alls... eller hänger hon bara med i Christoffers (psykos?) för att hon är rädd?

Dessa två människor ska ju inte vara tillsammans i detta nuläge. De bränner alla sina broar till allt. Så ledsamt
Det är sorgligt!

Hela privatlivet hanteras här, tråden är större än hans social medier.

Chrippa fick nån form av ’storhetsvansinne’ (antar jag) när han sa upp sig på sitt jobb och träffade Linnea.

Det är ingens fel, men Chrippa kanske har den psykiska känsligheten.

Det är bara sorgligt oavsett.

Men det är så många kreatörer som hänger ut honom, då finns det inget utrymme för honom att landa. Var ska han få luft?
Han flyr och fäktar - med all rätt.
Jag kan förstå honom i det.
Men det blir åt helvete fel.
Vem vill hjälpa en aggressiv?

Chrippa mår inte bra, såklart han mår skit.
Jag antar att han försöker leva upp till något, även om det är katastrofalt.

Hans medmänniskor försöker, men även dessa tappar greppet.
Jocke gör det han är van vid, han är i slutet av dagen en människa med känslor och vill nog mest dra täcket över huvudet.
(Därmed inte sagt att Jocke inte gör fel)
Så är det ofta i familjer som har en del outrett.
Det kaosar.

Men nu inför öppen ridå.

Om vi stänger den här tråden, om vi stänger spekulationerna, om vi låter Jocke och Chrippa sköta sitt liv bakom stängda dörrar.

Då blir jag helt övertygad om att familjen kommer att samlas.

Bort med pengagiriga kräk.
Citera
2024-12-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är sorgligt!

Chrippa fick nån form av ’storhetsvansinne’ (antar jag) när han sa upp sig på sitt jobb och träffade Linnea.

Men det är så många kreatörer som hänger ut honom, då finns det inget utrymme för honom att landa. Var ska han få luft?

Jocke gör det han är van vid, han är i slutet av dagen en människa med känslor och vill nog mest dra täcket över huvudet.
Det kaosar.

Men nu inför öppen ridå.

Om vi stänger den här tråden, om vi stänger spekulationerna, om vi låter Jocke och Chrippa sköta sitt liv bakom stängda dörrar.

Flashback finns för att kunna diskutera allt. Så att stänga det fria ordet ser jag inte som en lösning.

Chrippa har ett eget ansvar.
Citera
2024-12-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
En sak som blivit tydlig är att Skabbe inte kan något väsentligt om krypto trots att han hävdar motsatsen. Han har exempelvis vid flera tillfällen hävdat att han mest äger ethereum ("ETH") - bitcoininnehavet ska vara ganska obetydligt.

Ett argument för att äga ETH istället för BTC är, enligt Skabbe, att den förra följer dollarkursens utveckling. Därmed skulle volatiliteten bli mindre.

Det är ju en fullständig vanföreställning. Hur kan nån som är kyptomiljonär kunna så lite om krypto?

Förresten kan KFM utmäta krypto.
Nu börjar vi äntligen komma någon vart. Jag har hela tiden hävdat att någon eller några andra håller i taktpinnen.

Han behöver inte resa för att ta ut pengar från sina kryptokonton. Ifall KF inte vet om dom kan han göra det i Sverige.

Resonemanget faller på att man vet om att han flera gånger har plockats honom i tullen och utmätts av kronofogden utan att kontanter har beslagtagits.

Det är med det sagt troligt att det är någon annans bolag eller bankkonto pengarna hamnar på utomlands. Någon som är insatt i krypto och pengahantering under bordet.

Han ska ha redovisat allt själv men Joakim sa förut att han har hjälpt honom, att Danjal skulle hjälpa honom men nu att han länkade ihop honom med en revisor för att hjälpa honom.

Jocke gjorde detta när han höll Chrippa bakom ryggen så varför skulle han länka ihop Chrippa med en revisor som har skyldighet att anmäla alla sina misstankar till Ekobrottsmyndigheten?

Här är ett scenario
Jag gissar att någon i Dubai håller i taktpinnen och att hen inte är någon småspelare. Hen har hjälpt många fler klienter än Christofer.

Varför ska Dubaimannen begå ett grovt brott brott åt en enda annan person när pengaflödet från Chrippa har varit under 100 000kr per månad tidigare år? Provisionen för en småspelare är värd vatten för en som ät bosatt i Dubai.

Det blir också intressant att veta huruvida hans prat om ekonomiskt ansvarig i Dubai stämmer och ifall han har blivit osams med någon som tidigare har hjälpt honom, då han pratade i en stream om att han kommer slänga dom fula fiskarna i Dubai under bussen. I samband med det nämner han Danjal, men det framgår att det finns fler än en.
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 22:23.
Citera
2024-12-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Flashback finns för att kunna diskutera allt. Så att stänga det fria ordet ser jag inte som en lösning.
Vi beskådar en tragedi, Chrippa är på väg åt helvete..

Finns det ingen medmänsklighet?

Är ni alla här inne döda inombords?
Har ni inga känslor alls?
Det är människor och deras livsöden vi hanterar här.

Nog för att även jag kan uttrycka mig mer öppet på Flashback som anonym, men även jag inser mitt ansvar.

Jag vill ta mitt ansvar och försöka påverka en förändring.

Chrippa mår dåligt, liksom hans familjemedlemmar.

Vad alla än har gjort, så måste vi börja här.

Vi är också medmänniskor 🙏❤️
Citera
2024-12-18, 21:53
Medlem
Citat:

Nog för att även jag kan uttrycka mig mer öppet på Flashback som anonym, men även jag inser mitt ansvar.

Då får Chrippa söka hjälp om han mår så dåligt, koppla bort sig ifrån sociala medier. Syns han inte så finns det inget att snacka om.
Citera
2024-12-18, 21:54
Medlem
Citat:

Han har fått all hjälp men pissat på den, han fläker ur sig en massa skit och skryter och trycker ned människor. Han är kriminell, kvinnoförtryck våld såväl psykiskt som fysiskt. Och det värsta av allt är att hans handlingar mot dottern är bedrövliga och obefintliga, när det ställs på sin spets har han visat att HAN alltid går i första hand.

Nej jag tror faktiskt att han förbrukat sympatier.
Citera
2024-12-18, 21:56
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Det är sorgligt!

Det kaosar.

Men nu inför öppen ridå.

Familjen kommer samlas? Nä det tåget har nog lämnat perongen nu… det finns en gräns för alla o den är nog passerad för alla inblandade…
Citera
2024-12-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Mannen du bor här gå och sov.finns ingen ”dubaimannen”
Hur får Chrippa tillgång till pengarna han tjänar?
Senast redigerad av Pallal 2024-12-18 kl. 22:24.
Citera
2024-12-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nu räcker det ju med en bitcoin för att vara kryptomiljonär och med ett litet innehav av ethereum är hans kryptoplånbok värd en förmögenhet men nu börjar vi äntligen komma någon vart. Jag har hela tiden hävdat att någon eller några andra håller i taktpinnen.

Han behöver inte resa för att ta ut pengar från sina kryptokonton. Ifall KF inte vet om dom kan han göra det i Sverige.

Resonemanget faller på att man vet om att han flera gånger har plockats honom i tullen och utmätts av kronofogden utan att kontanter har beslagtagits.

Det är med det sagt troligt att det är någon annans bolag eller bankkonto pengarna hamnar på utomlands. Någon som är insatt i krypto och pengahantering under bordet.

Han ska ha redovisat allt själv men Joakim säger att han har hjälpt honom, Danjal ska hjälpa honom att Jocke länkade ihop honom med en revisor för att hjälpa honom.

Jocke gjorde detta när han höll Chrippa bakom ryggen så varför skulle han länka ihop Chrippa med en revisor som har skyldighet att anmäla alla sina misstankar till Ekobrottsmyndigheten?

Här är ett scenario
Jag gissar att någon i Dubai håller i taktpinnen och att hen inte är någon småspelare. Hen har hjälpt många fler klienter än Christofer.

Varför ska Dubaimannen begå ett grovt brott brott åt en enda annan person när pengaflödet från Chrippa har varit under 100 000kr per månad tidigare år? Provisionen för en småspelare är värd vatten för en som ät bosatt i Dubai.

Det blir också intressant att veta huruvida hans prat om ekonomiskt ansvarig i Dubai stämmer och ifall han har blivit osams med någon som tidigare har hjälpt honom, då han pratade i en stream om att han kommer slänga dom fula fiskarna i Dubai under bussen. I samband med det nämner han Danjal, men det framgår att det finns fler än en.

Om det nu skulle finnas någon "Dubaiman" eller annan hjärna bakom det hela har ju Chrippa fritt fram att förklara allt detta och ge de uppgifter han sitter på till polisen i sina förhör och skulle det anses att Chrippa är en bricka och inte den som styr lär ju det framgå i utfallet.

Men det tar inte bort att Chrippa har agerat som han gjort oavsett om han haft någon över sig.
Citera
2024-12-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Fel tid att lägga sig.

Hur får Chrippa tillgång till pengarna han tjänar?

REVOLUT DIN DUMMA JÄVEL MAN KAN VÄXLA TILL VILKEN VALUTA MAN VILL NÄR MAN TAGIT EMOT KRYPTO DÄR
Citera
2024-12-18, 21:59
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Julia och Chloe har bott hos Felicia mycket.

Men visst hade soc bett Anna Book m anhang att sluta lägga sig i och lägga upp på sociala medier. Jag minns inte vem som berättade detta i tråden.

AB är säkert sugen på att bli LVU-förälder, men då har de en bit kvar för att bevisa att deras familj passar bäst.
Citera
2024-12-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Då får Chrippa söka hjälp om han mår så dåligt, koppla bort sig ifrån sociala medier. Syns han inte så finns det inget att snacka om.
Jag håller med dig.

Men nu verkar han vara i nåt skov, är på flykt från platser och hela sig själv.
Hjälpen kommer från medmänniskor till honom.
Flashback river han i stycken, inte minst Anjo och rask.

Han behöver sin familj, han behöver att någon styr allt kring honom.
I hans fall få hjälp med att bli helt privat och tystad.

Jag antar att hans bröder kommer hjälpa honom med det, genom att tysta blodiglarna.
Det är nummer 1

Jag vet hur det är att ha kaos , och jag hade självdött om det vore för öppen ridå.

Jocke agerar i affekt, han blir skogstokig.

Men om det va min bror?

Jag har gjort likadant, men inför en mindre skara

Så jag kan relatera till viss mån.

Finns det någon medmänsklighet i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in