2024-12-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
Sen blev han ju utslängd från Pojkrummet och bodde i båten i misär. "Enligt en källa för att han rökte Heroin på muggen?"
Men då skulle han stämma nya Dagbladet för förtal åxå för att de kallade honom Aklis och att han var full.
Blev det något mer av det?
Känns ju som en inte allt för svår nöt att motbevisa.. Hahahaha

Utslängd från pojkrummet och sen även tillsagd att han inte får bo i båten på båtklubben. Nu i en liten sunkig hyreslägenhet, 1:a med kokvrå. Visst att han står skriven på adressen men vem är skriven på förstahandskontraket för det kan knappast vara mytomanen själv. Är det tredjehand han bor eller socialen som förestt honom med lägenheten?
Citera
2024-12-18, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Du skrev det jag tänkte skriva![...]
Det viktigaste är ändå att han har tjänat pengar/byggt sin verksamhet på 852 lik genom att ljuga i hop historier om Estoniakatastrofen! Då skall man verkligen ha SKIT!
så du vet vad som verkligen hände under det, menar du? vågar man gissa att det är precis detsamma som de påstått i msm?

eller är det något personligt, som att du önskar att vi alla ser Herr Bergmark fara med osanning, i högre grad än folk i allmänhet?

båda alternativen går att kryssa i. hur som du önskar

den tredje saken man kan få det till är att du på något sätt menar att Herr Bergmark skulle med illasinnande intentioner dela med sig av osanning, med vilje och syfte att förstöra inom landets gränser.

jag tror du inte behöver gå till de mest ekonomiskt utsatta för att finna dylika beteenden, men visst är de lättast att slå på ett tag. men vi är manade att blicka emot evigheten
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-18 kl. 21:26.
Citera
2024-12-18, 21:27
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
så du vet vad som verkligen hände under det, menar du? vågar man gissa att det är precis detsamma som de påstått i msm?

eller är det något personligt, som att du önskar att vi alla ser Herr Bergmark fara med osanning, i högre grad än folk i allmänhet?

båda alternativen går att kryssa i. hur som du önskar

Du får bara ett alternativ att göra som nästan vi alla i den här tråden, kontakta Marinen, Försvarsmakten, Bergmarks lumparpolare, krigsarkivet/riksarkivet, Der Spiegel, Expressen, USMC, Pentagon mm.

INGEN av dem kommer säga det ljugande aset har fått någon som helst dykutbildning! Han har inte ens ett civilt dykarcertifikat som han påstår! Du kan börja med att kolla igenom tråden!

Vilka bevis har du för att han talar sanningen? Dessutom så kan du även gå in på sidan 654 där finns en sammanställning av allt hans ljugande. Bevisa motsatsen (FB) Håkan Bergmark
Senast redigerad av Oldg 2024-12-18 kl. 21:36.
Citera
2024-12-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Du får bara ett alternativ att göra som nästan vi alla i den här tråden, kontakta marinen, försvarsmakten, Bergmarks lumparpolare, krigsarkivet/riksarkivet, Der Spiegel, Expressen mm.

INGEN av dem kommer säga det ljugande aset har fått någon som helst dykutbildning! Han har inte ens ett civilt dykarcertifikat som han påstår! Du kan börja med att kolla igenom tråden!

Vilka bevis har du för att han talar sanningen? Dessutom så kan du även gå in på sidan 654 där finns en sammanställning av allt hans ljugande. Bevisa motsatsen (FB) Håkan Bergmark
jag vet troligen vilket inlägg du kommer kopiera och klistra efter att jag om möjligen efterfrågar vilka påståenden från Herr Bergmark du syftar på.

jag har väl inte ett jättestort intresse av att bevisa att Herr Bergmark talat sanningsenligt i alla sina påståenden om vare sig själv eller andra, mest pga tidsfrågan

jag har heller aldrig påstått att Herr Bergmark aldrig pratar annat än Sanningen. jag är själv en vindrickare och vet med mig att det är tämligen svårt att klara av alla frestelser i onyktert tillstånd.

Men mycket av kritiken gentemot honom i tråden ser jag som rena flummeriet på än högre klass. inte minst eftersom han inte är här och försvarar sig.

därmed får ni klåpare som mig som för hans talan och tar skägget ur brevlådan ibland
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-18 kl. 21:42.
Citera
2024-12-18, 21:41
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
jag vet troligen vilket inlägg du kommer kopiera och klistra efter att jag om möjligen efterfrågar vilka påståenden från Herr Bergmark du syftar på.

jag har inget intresse av att bevisa att Herr Bergmark talat sanningsenligt i alla sina påståenden om vare sig själv eller andra

jag har heller aldrig påstått att Herr Bergmark aldrig pratar annat än Sanningen. jag är själv en vindrickare och vet med mig att det är tämligen svårt att klara av alla frestelser i onyktert tillstånd.

Men mycket av kritiken gentemot honom i tråden ser jag som rena flummeriet på än högre klass. inte minst eftersom han inte är här och försvarar sig.

därmed får ni klåpare som mig som för hans talan och tar skägget ur brevlådan ibland

Hur vet du att HAN INTE varit här då?
Så du menar att alla hans lumparpolare ljuger?
Du menar att han kunde genomföra ett dyk som den Svenska Marinen inte hade tekniska möjligheter att genomföra?
Du menar att Krigsarkivet/Riksarkivet ljuger? Du att FOA/FOI Ljuger?

Så vad gör du här? Vad få på halsen! Och hur kan du veta att det är flummeri? Du har ju inte gått igenom det?
Citera
2024-12-18, 21:46
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att HAN INTE varit här då?
Så du menar att alla hans lumparpolare ljuger?
Du menar att han kunde genomföra ett dyk som den Svenska Marinen inte hade tekniska möjligheter att genomföra?
Du menar att Krigsarkivet/Riksarkivet ljuger? Du att FOA/FOI Ljuger?

Så vad gör du här? Vad få på halsen! Och hur kan du veta att det är flummeri? Du har ju inte gått igenom det?
jag är väl medveten om att försvaret - som vi vet - knappast nödvändigtvis delar alla uppgifter till det allmänna.

förvisso är det ju märkligt i min logik att en lirare skulle pratat om hemligstämplade grejjer, men ok. möjligheten finns.

om det ens är hemligstämplat. kan även vara psyop påkallat från sk svenska försvaret, därmed föredrar jag att inte välja sida. vi lär få veta det tids nog. och som ni är inne på så är allt ändå uppenbarat.

det finns andra saker jag arbetar med och forskar om , men att du avslutar ditt meddelande om något att alla hans lumparpolare ljuger visar dig ju stå där med blått ansikte med. God hjul på dig me!
Citera
2024-12-18, 21:48
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
jag är väl medveten om att försvaret - som vi vet - knappast nödvändigtvis delar alla uppgifter till det allmänna.

förvisso är det ju märkligt i min logik att en lirare skulle pratat om hemligstämplade grejjer, men ok. möjligheten finns.

om det ens är hemligstämplat. kan även vara psyop påkallat från sk svenska försvaret, därmed föredrar jag att inte välja sida. vi lär få veta det tids nog. och som ni är inne på så är allt ändå uppenbarat.

det finns andra saker jag arbetar med och forskar om , men att du avslutar ditt meddelande om något att alla hans lumparpolare ljuger visar dig ju stå där med blått ansikte med. God hjul på dig me!

Det markerade biten i ditt inlägg är det ett hot eller vadå?

Med andra ord! Du snackar skit alltså? Du har ingen aning om vem och vad Bergmark är?
Senast redigerad av Oldg 2024-12-18 kl. 21:55.
Citera
2024-12-18, 21:56
Bannlyst
Citat:
Med andra ord! Du snackar skit alltså? Du har ingen aning om vem och vad Bergmark är?
jag vet lika lite om Herr Bergmark, som dig, eller grannen som för något år sedan flyttat hit.

men jag har lyssnat lite sporadiskt på hans meddelanden, och känner inte igen mig i alla de anklagelser ni gör emot honom. sen att ni sida efter sida efter sida anklagar han för att vara fyllerist, finner jag det inte märkligt alls, att han faktiskt till slut gör ett klipp (jag lyssnade bara, använder linux och föredrar att ladda hem klipp i ljudformat så simpel grejj), där han klipper en öl!! som man ropar i skogen.

ja, självklart snackar jag skit. jag är en klåpare som sagt
Citera
2024-12-18, 23:39
Medlem
Citat:

Det finns ingenting som talar för att HBs historia stämmer överens med sanningen!
Och att Marinen överhuvudtaget genomförde en sådan operation.
HB som fabulerar för att tjäna pengar och göra sig märkvärdig.
Jävla fjant är vad han är!

Sen har vi Dykningen på U137 där man vet vad som hände och alla hemligheter är släppta.
Och där finns ingen Håkan Bergmark med!
Dessutom påstår idioten att han använde utrustning som inte ens fanns på den tiden som vanligt.
Håkan Bergmark snackar bara dynga.
Han kan dra sina fyllehistorier för sina A lags kompisar på parkbänken.
Men går han ut med berättelser som ändrar Historiska fakta!
Så blir han granskad.

HB är ett vidrigt jävla rattfyllo som borde sitta på torken!
Han hävdar ju själv att han kör påverkad.
Trevlig typ du försvarar?
Snart kör han väl ihjäl något stackars barn.
Det är väl bara härligt tycker du?
Det är ju sååå synd om fyllesvinet!
Senast redigerad av Koktiskit 2024-12-18 kl. 23:47.
Citera
2024-12-19, 06:45
Medlem
Uppdatering till CV - Har träffat kungen flertalet ggr.
Citera
2024-12-19, 07:38
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Uppdatering till CV - Har träffat kungen flertalet ggr.

Han skall ha fått medalj påstår han av Kungen, vilket det inte finns några uppgifter på enligt Hovet och Försvarsmakten. Påstår nu han att han har träffat Majestätet flera gånger i någon video? Länka gärna.
Senast redigerad av Oldg 2024-12-19 kl. 08:10.
Citera
2024-12-19, 08:36
Medlem
Citat:
Han skall ha fått medalj påstår han av Kungen, vilket det inte finns några uppgifter på enligt Hovet och Försvarsmakten. Påstår nu han att han har träffat Majestätet flera gånger i någon video? Länka gärna.

Jo medaljen är sedan gammalt, men i denna video antyder han att han träffat konungen flertalet ggr.

https://www.youtube.com/watch?v=psYQCC-ptO8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in