Citat:
Ursprungligen postat av
AEggkartongen
Det är lugnt, det räcker gott om du talar för dig själv, läst många inlägg från dig som är vettiga och nyanserade.
Menar du med avseende på byxmyndighetsåldern då? Räknar man på året man är född så blir det ju ändå att räkna på dagar, exempelvis 1/1-2000 kontra 31/12-2002, där skiljer två år mellan vilket år man är född, men i praktiken tre år.
Absolut blir det en skillnad på nästan tre år. Men samma sak är det tex inom idrotten. Där delas man upp på året man är född. Där kan det också diffa typ ett år mellan två utövare som ska tävla mot varandra.
Men du behöver alltså först ha fyllt 15 precis som vi har nu.
I förslaget tycker jag att man ska slopa helt att Åke 40+ helt lagligt ska kunna ligga med en Karin 15.
Men för att reglera det lite så ska inte en 19 behöva åka dit för att vara med en 17.
Bara för att den inte blivit 18.
Alltså lite allmänt förnuft.
Citat:
Ursprungligen postat av
AEggkartongen
Varför skulle man ens vilja säga det? Så länge båda vill så har väl ingen annan något med det att göra?
Nej det är ju lite det jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
AEggkartongen
Man kan tycka vad man vill som sagt

Jag själv är inte särskilt petig vad gäller ålder, det finns så många andra aspekter som jag anser är viktigare. Sen tycker jag inte att man ska lägga sig i vad andra gör så mycket, så länge de inte skadar andra.
Absolut. Kan hålla med om att det finns många saker som styr attraktion. Ålder är inget jag heller bryr mig överdrivet mycket om rent generellt.
Min mening är helt enkelt att jag tycker att det är ett märkligt beteende om man söker mycket yngre partner utav den anledningen att denne just är yngre.
Jag dömmer inte personer som är i förhållande med stor åldersskillnad. Dom gör vad dom vill i sina relationer.
Men du kan säkert hålla med om, och nu utgår jag från att du är en man och ber om ursäkt om jag har fel, att det skulle vara lite konstigt om du sprang runt och raggade på din 20 åriga dotters kompisar?