2024-12-18, 10:31
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WNde
Skulle inte säga jag smutskastar dumpen direkt, tycker idén är väldigt bra! Jag har bara problem med de som styr dumpen Sara bla. Om hon inte var så himla vinst inriktad och bara brydde sig om pengar så skulle det kunna göra så mycket bättre.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för dela SS utan att röja min källa...

Tja, extraordinary claims require extraordinary evidence å ena sidan. Å andra sidan har du redan i praktiken röjt källan, eftersom du skriver om fiskaren i singularis, dvs. att det är en enskild person som hävdas ha haft chatten med DR. Det borde då inte vara så svårt för Dumpenledningen att lista ut vem det är som har läckt informationen till dig.

Vinstmotivet i kombination med konkurrens och välavvägd lagstiftning är generellt sett något som ökat mänsklighetens välstånd enormt. Utpressning är dock en perverterad variant av vinstmotivet, vilket är anledningen till att lagstiftaren har förbjudit det. Om Dumpen verkligen skulle ägna sig åt sådant behövs räfst och rättarting. Deras verksamhet är alldeles för viktig för att korrumperas på sådant sätt.

Du väljer naturligtvis hur du agerar här men tänker du bortanför det kortsiktiga perspektivet så borde du dra fram den byk som eventuellt finns.
Citera
2024-12-18, 10:33
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja alla pedofiler känner till Dumpen nu så de som ändå försöker få kontakt med dessa fiktiva barn är ju helt fanatiska och tar vilken risk som helst för att komma åt barn att utnyttja.

Dessutom kan ju Dumpen leda till ny lagstiftning som gör att Dumpen inte behövs i framtiden. De har redan SD på sin linje så om några partier till vill lagstifta så kanske Dumpen kan sluta när polisen börjar göra det istället.
Om hela white trash communityn kunde förstå att vi dumpenkritiker i själva verket gör allt för att skydda just er. Den värld och det samhälle som ni tror er vilja ha, kommer ta er så hårt i stjärten när ni i form av en enorm pöbel lyckas avskaffa rättsäkerhet, invandrare, gratis sjukvård och skyddsnäten som plockat upp er när ni fallit ner från grenen ni sågat av. Säg inte att vi inte varnade er.
Citera
2024-12-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Om hela white trash communityn kunde förstå att vi dumpenkritiker i själva verket gör allt för att skydda just er. Den värld och det samhälle som ni tror er vilja ha, kommer ta er så hårt i stjärten när ni i form av en enorm pöbel lyckas avskaffa rättsäkerhet, invandrare, gratis sjukvård och skyddsnäten som plockat upp er när ni fallit ner från grenen ni sågat av. Säg inte att vi inte varnade er.

För att rasera något generationer byggt upp krävs ingen tankeförmåga. Instämmer.
Citera
2024-12-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Tja, extraordinary claims require extraordinary evidence å ena sidan. Å andra sidan har du redan i praktiken röjt källan, eftersom du skriver om fiskaren i singularis, dvs. att det är en enskild person som hävdas ha haft chatten med DR. Det borde då inte vara så svårt för Dumpenledningen att lista ut vem det är som har läckt informationen till dig.

Vinstmotivet i kombination med konkurrens och välavvägd lagstiftning är generellt sett något som ökat mänsklighetens välstånd enormt. Utpressning är dock en perverterad variant av vinstmotivet, vilket är anledningen till att lagstiftaren har förbjudit det. Om Dumpen verkligen skulle ägna sig åt sådant behövs räfst och rättarting. Deras verksamhet är alldeles för viktig för att korrumperas på sådant sätt.

Du väljer naturligtvis hur du agerar här men tänker du bortanför det kortsiktiga perspektivet så borde du dra fram den byk som eventuellt finns.

Om du inte kan se en vinst i att sätta dit pedofiler och du behöver pengar utöver det.
så kan jag inte hjälpa dig.

Att dumpen utpressar och fiskar är ingen hemlighet. Jag känner Sara och pratat med henne. Hon är ett psykfall som inte bryr sig om någon annan än sig själv.

Vinstmotivet och konkurrans är jätte bra.
Men just nu har dupen ingen konkurrans vilket leder in i coruption. Och jag tycker att vinstmotivet borde vara att göra samhället säkrare och inte att stoppa mest pengar i fickan. För då blir vi som Ryssland.

Jag kan inte bara springa runt och leka polis och gripa folk och tvinga dem betala pengar eller så håller jag dem inlåsta. Det funkar inte om alla gör sånt. Det är därför vi har polisen.

om jag kom på en pedofil skulle jag ringa polisen direkt. Inte sitta och chatta med han och be om kuk bilder så jag kan utpressa han senare....
Citera
2024-12-18, 12:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Vilka tonåringar? 19åringar? 13åringar? Det jag besvarade var någon sorts åsikt kring att det skulle finnas en maximal tillåten åldersskillnad. Påståendet innehåll inget annat så som det stod måste jag utgå ifrån att det gäller alla, av alla åldrar.

Ska tonårskillar skyddas från tanter också? Var det också något jag skulle läsa in själv?

Vad är en tant/gubbe? Blir mycket att reda i för den här frågan.
Du som är 40 blir väl inte lidande av att tonåringar dejtar jämnåriga? Eller...?
Jag menar att det kan väl inte vara ett bekymmer för en vuxen man om tonåringar håller sig till jämnåriga?
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-12-18 kl. 12:53.
Citera
2024-12-18, 12:53
Medlem
Citat:
För att vara lite "on topic", vad är resultatet av dumpens verksamhet hittills?

- 12 (?) självmord
- X antal anhöriga som påverkats negativt av uthängningar
- X antal fiskare som aktivt får det att se ut som att det finns en massa sugna fjortisar där ute

+- 540ish publicerade gäddor

+ X antal dömda till följd av deras framfart

Har det hänt något i debatten om ett eventuellt lagförslag? Tar tacksamt emot fler tips på för- eller nackdelar med dumpen. Då menar jag alltså utifrån resultat, inte syfte.

+ Visat på behovet av attitydförändringar och lagstiftning då det finns personer i Sverige som refererar till sårbara pubertala barn som "sugna fjortisar".
Citera
2024-12-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
+ Visat på behovet av attitydförändringar och lagstiftning då det finns personer i Sverige som refererar till sårbara pubertala barn som "sugna fjortisar".

Är inte pubertala barn fjortisar?
Hur definierar du?
När det gäller lagstiftning har dumpen skickligt lyckats lura icke tänkande.
Först måste de lobba för ett utträde ur EU , sen kan kanske ändrad lagstiftning komma på fråga.
Citera
2024-12-18, 14:06
Medlem
Citat:
Det är lugnt, det räcker gott om du talar för dig själv, läst många inlägg från dig som är vettiga och nyanserade.

Menar du med avseende på byxmyndighetsåldern då? Räknar man på året man är född så blir det ju ändå att räkna på dagar, exempelvis 1/1-2000 kontra 31/12-2002, där skiljer två år mellan vilket år man är född, men i praktiken tre år.

Absolut blir det en skillnad på nästan tre år. Men samma sak är det tex inom idrotten. Där delas man upp på året man är född. Där kan det också diffa typ ett år mellan två utövare som ska tävla mot varandra.

Men du behöver alltså först ha fyllt 15 precis som vi har nu.
I förslaget tycker jag att man ska slopa helt att Åke 40+ helt lagligt ska kunna ligga med en Karin 15.

Men för att reglera det lite så ska inte en 19 behöva åka dit för att vara med en 17.
Bara för att den inte blivit 18.
Alltså lite allmänt förnuft.

Citat:
Varför skulle man ens vilja säga det? Så länge båda vill så har väl ingen annan något med det att göra?

Nej det är ju lite det jag menar.

Citat:
Man kan tycka vad man vill som sagt Jag själv är inte särskilt petig vad gäller ålder, det finns så många andra aspekter som jag anser är viktigare. Sen tycker jag inte att man ska lägga sig i vad andra gör så mycket, så länge de inte skadar andra.

Absolut. Kan hålla med om att det finns många saker som styr attraktion. Ålder är inget jag heller bryr mig överdrivet mycket om rent generellt.
Min mening är helt enkelt att jag tycker att det är ett märkligt beteende om man söker mycket yngre partner utav den anledningen att denne just är yngre.

Jag dömmer inte personer som är i förhållande med stor åldersskillnad. Dom gör vad dom vill i sina relationer.
Men du kan säkert hålla med om, och nu utgår jag från att du är en man och ber om ursäkt om jag har fel, att det skulle vara lite konstigt om du sprang runt och raggade på din 20 åriga dotters kompisar?
Citera
2024-12-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Absolut blir det en skillnad på nästan tre år. Men samma sak är det tex inom idrotten. Där delas man upp på året man är född. Där kan det också diffa typ ett år mellan två utövare som ska tävla mot varandra.

Men du behöver alltså först ha fyllt 15 precis som vi har nu.
I förslaget tycker jag att man ska slopa helt att Åke 40+ helt lagligt ska kunna ligga med en Karin 15.

Men för att reglera det lite så ska inte en 19 behöva åka dit för att vara med en 17.
Bara för att den inte blivit 18.
Alltså lite allmänt förnuft.

Nej det är ju lite det jag menar.

Absolut. Kan hålla med om att det finns många saker som styr attraktion. Ålder är inget jag heller bryr mig överdrivet mycket om rent generellt.
Min mening är helt enkelt att jag tycker att det är ett märkligt beteende om man söker mycket yngre partner utav den anledningen att denne just är yngre.

Jag dömmer inte personer som är i förhållande med stor åldersskillnad. Dom gör vad dom vill i sina relationer.
Men du kan säkert hålla med om, och nu utgår jag från att du är en man och ber om ursäkt om jag har fel, att det skulle vara lite konstigt om du sprang runt och raggade på din 20 åriga dotters kompisar?

Ibland blir detta med ålder lite tabu rent generellt. Självklart är det absolut inte ok att Sune 50 har sex med Lisa 15 även om det är lagligt. Dock är de flesta män attraherade av unga tjejer, men få vågar erkänna detta.
Man kan fråga sig varför unga tjejer dominerar inom porrindustrin och inte 50- åriga damer? Är de helt ute och cyklar?
Citera
2024-12-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WNde
Skulle inte säga jag smutskastar dumpen direkt, tycker idén är väldigt bra! Jag har bara problem med de som styr dumpen Sara bla. Om hon inte var så himla vinst inriktad och bara brydde sig om pengar så skulle det kunna göra så mycket bättre.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för dela SS utan att röja min källa...

Rätta mig om jag har fel men du menar att du har sett nån screenshot på när dumpen har fiskat upp Douglas Roos?
Citera
2024-12-18, 18:46
Medlem
entilllirares avatar
Kvinnor kan... skamma. Man får nästan respektera PHS mer, som visserligen misshandlar folk, men i alla fall tar sina år i fängelse. Dumpenkvinnorna använder bara förtal och skam och gömmer sig bakom lagar på sätt de aldrig var tänkta att användas. En genomlysning på de märkliga kvinnor som sugits in i Nilssons omloppsbana vore intressant. Vem är näst på tur att vara utgivare om Sara dör? Vem har stake att brösta några år?
Citera
2024-12-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det är definitivt något "fishy" med miljongåvan från Roos till dumpen, en affärsman kan inte vara så naiv som han framstår.

Man borde kolla upp hans garderober..

Eller så är han bara en av dom 99.9% som avskyr pedofiler och därför tycker att Dumpen gör ett bra jobb.

Pedofilkramarna är en rätt liten minioritet

Verkar vara svårt för vissa att förstå att dom flesta tycker att det är bra att pedofiler hängs ut.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-12-18 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in