Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik.Forsmark
Nu kan inte jag tala för hidjangalo.
Det är lugnt, det räcker gott om du talar för dig själv, läst många inlägg från dig som är vettiga och nyanserade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik.Forsmark
Men jag tycker att det ska vara minimiålder för en vuxen är 18 år.
Med ett visst undantag på typ 2 år om ena parten är säg 16-17 så kan den andra vara 18-19.
Baserat på året du är född och inte räkna dagar.
Menar du med avseende på byxmyndighetsåldern då? Räknar man på året man är född så blir det ju ändå att räkna på dagar, exempelvis 1/1-2000 kontra 31/12-2002, där skiljer två år mellan vilket år man är född, men i praktiken tre år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik.Forsmark
Efter myndighetsåldern är det svårt att säga att två personer inte ska få ha samlag. Så länge det sker med bådas vilja.
Varför skulle man ens vilja säga det? Så länge båda vill så har väl ingen annan något med det att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik.Forsmark
Sen kan man tycka att någon som kanske är 40+ inte ska leta efter 18-25 åringar. Men det är ett personligt tycke och inget jag menar ska införas i lag.
Framförallt tycker jag inte en man/kvinna ska flörta med någon som är yngre än deras äldsta barn. Om man har något. Det kan vara en tumregel för alla tycker jag.
Man kan tycka vad man vill som sagt

Jag själv är inte särskilt petig vad gäller ålder, det finns så många andra aspekter som jag anser är viktigare. Sen tycker jag inte att man ska lägga sig i vad andra gör så mycket, så länge de inte skadar andra.
För att förekomma onödiga kommentarer; med "lägga sig i" syftar jag alltså på att
på ett berättigat sätt moralisera över andra människors livsval och handlingar.
Det är en skillnad på det och att exempelvis ge lite klädsamma råd till en vän eller bekant som man ser göra objektivt dåliga eller farliga livsval.