2024-12-18, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Sharialagarna skulle nog passa många av Dumpen-kritikerna. För där är pedofili helt tillåtet.

Ok , du tillhör dem som likställer kritik mot dumpen med att förespråka pedofili.
Jag förstår att komplexa resonemang blir alltför svåra för dig och då väljer du enkelt och korkat.
Ha en bra dag.
Citera
2024-12-18, 07:17
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Din illa dolda offermentalitet maskerad som sarkasm bestraffas med dumstrut i alla fall.

Det är snyggare om du faktiskt berättar hur du tänkt, notera att jag fetstilade gamla just för att jag syftade på kvinnor äldre än mig.

Man får tycka vad man vill, men kom med ett faktiskt argument.

Menar någon att det ska vara specialregler för vissa ovanför myndighetsåldern? Borde det vara skillnad på vad som gäller för kvinnor och män?

Jag vet vad jag tycker, och varför, men idén om "maxåldersskillnad" låter mest som att någon har satt i halsen när de desperat ska basunera ut att "jag, jag tycker minsann också något!"
Citera
2024-12-18, 07:21
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tonåringar ska dejta jämnåriga.
Inte gubbar. Tonåringar ska skyddas från gubbar. Enkelt.

Vilka tonåringar? 19åringar? 13åringar? Det jag besvarade var någon sorts åsikt kring att det skulle finnas en maximal tillåten åldersskillnad. Påståendet innehåll inget annat så som det stod måste jag utgå ifrån att det gäller alla, av alla åldrar.

Ska tonårskillar skyddas från tanter också? Var det också något jag skulle läsa in själv?

Vad är en tant/gubbe? Blir mycket att reda i för den här frågan.
Citera
2024-12-18, 07:32
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Nu kan inte jag tala för hidjangalo.

Det är lugnt, det räcker gott om du talar för dig själv, läst många inlägg från dig som är vettiga och nyanserade.

Citat:
Men jag tycker att det ska vara minimiålder för en vuxen är 18 år.
Med ett visst undantag på typ 2 år om ena parten är säg 16-17 så kan den andra vara 18-19.
Baserat på året du är född och inte räkna dagar.

Menar du med avseende på byxmyndighetsåldern då? Räknar man på året man är född så blir det ju ändå att räkna på dagar, exempelvis 1/1-2000 kontra 31/12-2002, där skiljer två år mellan vilket år man är född, men i praktiken tre år.

Citat:
Efter myndighetsåldern är det svårt att säga att två personer inte ska få ha samlag. Så länge det sker med bådas vilja.

Varför skulle man ens vilja säga det? Så länge båda vill så har väl ingen annan något med det att göra?

Citat:
Sen kan man tycka att någon som kanske är 40+ inte ska leta efter 18-25 åringar. Men det är ett personligt tycke och inget jag menar ska införas i lag.
Framförallt tycker jag inte en man/kvinna ska flörta med någon som är yngre än deras äldsta barn. Om man har något. Det kan vara en tumregel för alla tycker jag.

Man kan tycka vad man vill som sagt Jag själv är inte särskilt petig vad gäller ålder, det finns så många andra aspekter som jag anser är viktigare. Sen tycker jag inte att man ska lägga sig i vad andra gör så mycket, så länge de inte skadar andra.

För att förekomma onödiga kommentarer; med "lägga sig i" syftar jag alltså på att på ett berättigat sätt moralisera över andra människors livsval och handlingar.
Det är en skillnad på det och att exempelvis ge lite klädsamma råd till en vän eller bekant som man ser göra objektivt dåliga eller farliga livsval.
Senast redigerad av AEggkartongen 2024-12-18 kl. 07:44.
Citera
2024-12-18, 08:55
Medlem
AEggkartongens avatar
För att vara lite "on topic", vad är resultatet av dumpens verksamhet hittills?

- 12 (?) självmord
- X antal anhöriga som påverkats negativt av uthängningar
- X antal fiskare som aktivt får det att se ut som att det finns en massa sugna fjortisar där ute

+- 540ish publicerade gäddor

+ X antal dömda till följd av deras framfart

Har det hänt något i debatten om ett eventuellt lagförslag? Tar tacksamt emot fler tips på för- eller nackdelar med dumpen. Då menar jag alltså utifrån resultat, inte syfte.
Citera
2024-12-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen

- 12 (?) självmord
- X antal fiskare som aktivt får det att se ut som att det finns en massa sugna fjortisar där ute

Har det hänt något i debatten om ett eventuellt lagförslag? Tar tacksamt emot fler tips på för- eller nackdelar med dumpen. Då menar jag alltså utifrån resultat, inte syfte.

Det som är värst är "x-antal anhöriga som har blivit negativt påverkade" Tyvärr finns det inget rätt för de att anklaga S&P för det så anhöriga står väldigt illa till !
Citera
2024-12-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen

- 12 (?) självmord

Du har nog fångat resultatet hittills.
Positivt att en del har blivit dömda
Det övriga är ju naturligtvis negativt.
Vad lagförslaget beträffar har man nog inte ens börjat titta på det, men jag kan ha fel.
Varför kan man inte tänka sig att konfrontera gäddorna, informera närstående och i de fall det behövs arbetsgivaren och eventuell fritidssysselsättning, utan att hänga ut dem?.
Självklart vid behov göra polisanmälan
Har dumpen gjort någon studie på om övergrepp respektive fantiserade övergrepp har minskat eller är det status quo?
Seriösa organisationer gör alltid utvärderingar av verksamheten..
Senast redigerad av Dusapa 2024-12-18 kl. 09:32.
Citera
2024-12-18, 09:54
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Har dom inte lärt sig filma än, trots all gäddor?

Dom kommer upp bakofårn och säger hej, såklart gäddan kommer springa iväg och då får dom inte bild på ansiktet.

Varför kan dom inte ha en filmare som är en bit framför?
Jävla amatörer.
Eller ha en kamera med zoom bara och stå på 100m ifrån och filma innan Sara och Patrik går fram.
Ja verkligen. Sara är ju dessutom särbegåvad och kompenserar då för Puttes oförmåga att tänka i två led, så man kan tycka att de borde ha knäckt den idén.
Citera
2024-12-18, 10:02
Medlem
tantaluss avatar
Från en nyligen papperskorgad tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av WNde
PS. Det finns SS på konversationen med Douglas roos och fiskaren. Han är defenetivt PF och förtjänar sitt straff. Tråden handlar om hur de anställda utnyttjas och blir nekade provision för sitt arbete.

Intressant exempel på ”if you can’t hide it, feature it” om DR skulle ha betalat hush money och samtidigt gjort en stor grej av det. Den anklagelsen behöver dock underbyggas med just screenshotsen för att inte avfärdas som del av den allmänna smutskastningen av Dumpen.

Kan du dela screenshotsen, WNde?
Citera
2024-12-18, 10:10
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatskt-mellan-bodstrom-och-roos-om-dumpen-han-forsvarar-pedofiler

Entreprenören Douglas Roos har donerat en miljon till den omdebatterade pedofiljägarsajten Dumpen. Advokaten Thomas Bodström är kritisk och menar att det är att finansiera en ohederlig verksamhet.

– Jag gillar inte grov utpressning, bedrägerier och hur man driver folk till självmord. Det har inget med barn att göra, sa Bodström när de två möttes i Morgonstudion.
Bodström ägde kackelgubben Roos.
Hahaha det var som jag trodde dem där Douglas är inte så smart, eller riktigt osmart faktiskt. Han står där och har försökt att inte äta sista veckorna och börjar nästan gråta av det låga blodsockret. Jag hade fel om han var cyniker som endast gjorde sitt utspel för att positionera sig, men bruden är ju helt blåst. Ni som inte ser det, kommer ju inte förstå mitt resonemang, vilket jag är ledsen för, men så kan det vara ibland.
Citera
2024-12-18, 10:13
Medlem
goofers avatar
Det är definitivt något "fishy" med miljongåvan från Roos till dumpen, en affärsman kan inte vara så naiv som han framstår.

Man borde kolla upp hans garderober..
Citera
2024-12-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus

Intressant exempel på ”if you can’t hide it, feature it” om DR skulle ha betalat hush money och samtidigt gjort en stor grej av det. Den anklagelsen behöver dock underbyggas med just screenshotsen för att inte avfärdas som del av den allmänna smutskastningen av Dumpen.

Kan du dela screenshotsen, WNde?

Skulle inte säga jag smutskastar dumpen direkt, tycker idén är väldigt bra! Jag har bara problem med de som styr dumpen Sara bla. Om hon inte var så himla vinst inriktad och bara brydde sig om pengar så skulle det kunna göra så mycket bättre.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för dela SS utan att röja min källa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in