2024-12-18, 09:35
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Det här var vid en tid när psykoanalysen sågs som lösningen på alla oklarheter. En skicklig psykoanalytiker kunde få fram "undanträngda minnen", vi minns väl alla fallet Thomas Quick.

Jadå. Mycket väl. Och sen fick vi ännu ett bevis på hur onda feminister är.
Citera
2024-12-18, 09:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Kolla på dokumentären.

Jag såg dokumentären. Den tog inte upp allt. Fanns det några andra bevis för styckningen än vad barnet påstods ha sagt? Jag menar tekniska bevis mm. En dokumentär kan utelämna uppgifter.
Citera
2024-12-18, 09:38
Medlem
habets avatar
Citat:
Kolla på dokumentären.

Det är ju just det människan skriver att hen gjort, men verkar i varje fall inte ha förstått någonting av den!
Citera
2024-12-18, 09:38
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag såg dokumentären. Den tog inte upp allt. Fanns det några andra bevis för styckningen än vad barnet påstods ha sagt? Jag menar tekniska bevis mm. En dokumentär kan utelämna uppgifter.

En åklagare också.
Citera
2024-12-18, 09:39
Medlem
Citat:
Så du menar att de fälldes för styckningen utifrån vad mamman inbillat sig vad barnet sagt? Vansinnigt.

Dom fälldes inte för styckningen, utan någon skrev in i domen att de hade gjort det men brottat var preskriberat, det var alltså bara en kommentar i domen.
Citera
2024-12-18, 09:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Dom fälldes inte för styckningen, utan någon skrev in i domen att de hade gjort det men brottat var preskriberat, det var alltså bara en kommentar i domen.

Ja, att få höra i domstol att man utfört ett brott ser jag som att man anses vara skyldig. Jag antar att de båda anklagade resonerar likadant eftersom de vill få upprättelse. Jag får läsa domar om jag vill se eventuell bevisning. Tack ändå. :-)
Citera
2024-12-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ja, att få höra i domstol att man utfört ett brott ser jag som att man är skyldig. Jag antar att de båda anklagade resonerar likadant eftersom de vill få upprättelse.

Jo men man måste skilja på det. Dom kunde aldrig bli fällda för det eftersom brottet var preskriberat. Detta är mycket värre än att bli oskyldigt fälld.
Citera
2024-12-18, 09:52
Medlem
Crime-boy2s avatar
Hur fan kunde polisen bortse från vittnesmålet av Tets sambo? Hela pingsthelgen jobbade dom i trädgården tillsammans med Tets mamma och grannar? Förhördes aldrig grannarna?
Citera
2024-12-18, 09:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo men man måste skilja på det. Dom kunde aldrig bli fällda för det eftersom brottet var preskriberat. Detta är mycket värre än att bli oskyldigt fälld.

Så för att göra en lång historia kort så fälldes de aldrig för något. De ansågs oskyldiga i lagens mening. Hur ska domstolen kunna kompensera dem efteråt och för vad? Saker som media skrivit?
Citera
2024-12-18, 09:57
Medlem
habets avatar
Citat:
Ja, att få höra i domstol att man utfört ett brott ser jag som att man anses vara skyldig. Jag antar att de båda anklagade resonerar likadant eftersom de vill få upprättelse. Jag får läsa domar om jag vill se eventuell bevisning. Tack ändå. :-)
Du har tidigare här i tråden insinuerat att läkarna kände CdC och nu säger du dej ha sett dokumentären och fortsätter ändå denna insinuation! Jag har sagt det tidigare, du är på 'Lawn,'-nivå - lägg ner!
Citera
2024-12-18, 10:01
Medlem
Citat:
Så för att göra en lång historia kort så fälldes de aldrig för något. De ansågs oskyldiga i lagens mening. Hur ska domstolen kunna kompensera dem efteråt och för vad? Saker som media skrivit?

För att de förlorade sin läkarlegitimation pga kommentaren i domen.
Citera
2024-12-18, 10:02
Medlem
habets avatar
Citat:
Hur fan kunde polisen bortse från vittnesmålet av Tets sambo? Hela pingsthelgen jobbade dom i trädgården tillsammans med Tets mamma och grannar? Förhördes aldrig grannarna?

Just det reagerade jag också på de hade ju vad jag förstod en grävmaskinist där också, förhördes aldrig dessa människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in