2024-12-17, 16:39
Medlem
anoxics avatar
Hej fb, tydligen är Binance svartlistade på Nordea och de godkänner inte att göra överföringar dit. Men de är tydligen OK med att ta ut pengar därifrån, iaf preliminärt.

Problemet är att jag behöver föra över 2EUR dit för att sedan kunna ta ut krypto från Binance.

Nån i community:t som vet smidigaste sättet att göra det på? Via Revolut? Gärna så låga avgifter som möjligt.

Centralisering när det är som bäst... Funderar på att stoppa tillbaka i krypto när saker som detta händer tbh. Helt sjukt att man måste ringa banken för att "få lov" att föra över 2 EUR till utlandet.

Maffiavibes.
Citera
2024-12-17, 17:17
Medlem
Gör ingenting direkt med svensk bank utan skaffa en neobank som mellanhand. Är inte Lunar kryptovänliga annars?
Citera
2024-12-17, 20:32
Medlem
mongoflins avatar
Poängen med kryptovalutor är ju att användas som valutor - inte som värdepapper.

Varför skulle någon bank inom EU tillåta dig att sälja kryptovalutor? De är ju raka motsatsen till banker. Det är bankernas största konkurrent.

Jag önskar dig lycka till att ta ut större belopp (över 10 000 kr) hos någon bank inom EU år 2024, utan att riskera få ditt bankkonto och BankID spärrat. Det är därför tusentals reser till Dubai eller Västindien för att växla sina kryptovalutor.

Mitt råd är att om du vill syssla med kryptovalutahandel i Sverige så bör du handla med verifikat istället. Förövrigt så är kryptovalutor långt ifrån den bästa investeringen. Folk som stirrar sig blint på Bitcoin och andra kryptovalutor missar ju allt annat som pågår på börsen.

"It's like a finger pointing away to the moon. Don't concentrate on the finger or you will miss all that heavenly glory." -- Bruce Lee
Senast redigerad av mongoflin 2024-12-17 kl. 20:34.
Citera
2024-12-18, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxic
Hej fb, tydligen är Binance svartlistade på Nordea och de godkänner inte att göra överföringar dit. Men de är tydligen OK med att ta ut pengar därifrån, iaf preliminärt.

Problemet är att jag behöver föra över 2EUR dit för att sedan kunna ta ut krypto från Binance.

Nån i community:t som vet smidigaste sättet att göra det på? Via Revolut? Gärna så låga avgifter som möjligt.

Centralisering när det är som bäst... Funderar på att stoppa tillbaka i krypto när saker som detta händer tbh. Helt sjukt att man måste ringa banken för att "få lov" att föra över 2 EUR till utlandet.

Maffiavibes.

Revolut fungerar ypperligt för detta endamål.
Citera
2024-12-18, 07:32
Medlem
Muppetys avatar
Jag bytte nyligen från Binance till Coinbase. Binance hade tidigare ett Visakort som man kunde handla var som helst, så drog det direkt från ens kryptovalutor. Men de slutade med det, men Coinbase har börjat med det nu!

https://www.coinbase.com/card
Citera
2024-12-20, 23:00
Medlem
anoxics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyStartForSverje
Gör ingenting direkt med svensk bank utan skaffa en neobank som mellanhand. Är inte Lunar kryptovänliga annars?

tack för svar - gick denna väg till slut och löste sig.
Citera
2024-12-20, 23:02
Medlem
anoxics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Revolut fungerar ypperligt för detta endamål.

Yes, Revolut gick alldeles utmärkt. Så rek om andra är i samma sits. Kunde dessutom göra valutaväxling gratis från EUR -> SEK, genom att uppgradera tillfälligt till premium. Riktigt smidigt!
Citera
2024-12-20, 23:03
Medlem
anoxics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag bytte nyligen från Binance till Coinbase. Binance hade tidigare ett Visakort som man kunde handla var som helst, så drog det direkt från ens kryptovalutor. Men de slutade med det, men Coinbase har börjat med det nu!

https://www.coinbase.com/card

Ja, tydligen var Coinbase lugnt enligt Nordea att föra över till också då de var "börsnoterade, osv". Har haft Coinbase också, men vill minnas att det var lite högre fees och dylikt. Men kan vara värt det istället för att behöva gå omvägar som det ser ut med Binance idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in