Citat:
Ursprungligen postat av
ditalltpekar
En del av Rafi Farouqs, Juan Paez, Anna Valsamidis roffarlöner sticks säkert snyggt i fickan på inte bara politiker som Sedat Arif utan även på gängledare - för att de ska ligga lågt ett tag så att Flamman ska kunna skylta med att deras arbete ger resultat och Sydsvenskans äckliga ledning överslätande ska kunna skriva:
Pengarna gör nytta, i föreningens mötesplatser för ungdomar på Kroksbäck och Möllevången och i projekt mot ungdomsbrottslighet, våldsbejakande extremism, rasism och spelberoende.
Det råder inget tvivel om att föreningen behövs. Men inte minst därför måste den också leva upp till de krav som bidragsgivarna ska kunna ställa. Juridiska, men också moraliska.
Tillåt mig tvivla! Allmänna arvsfonden & skattebetalare göder politisk korruption, bidragsentreprenörer och ren kriminalitet.
Berätta för mig på vilket sätt
Pengarna gör nytta, vad påståendet
Det råder inget tvivel om att föreningen behövs bygger på för objektiv fakta och framför allt: ge mig
ett enda bevis på att Flamman inte är ytterligare ett i raden av Malmös politikers skandalösa slöseri med skattemedel till invandrarrelaterade "ideella" föreningar (Kalderas/zigenarföreningen, KFUM-blåsningen och Fryshuset-katastrofen... för att inte tala om ASF-förvaltingens lyxlägenheter med tillhörande städtant till gängkriminella.
De styrande i Malmö är så sönderknullade av mediekåta "ideella" organisationer att korruption bara är förnamnet.
Vi som varken har kopplingar till Hamas, Vänsterpartiet kommunisterna, Socialdemokraterna, HBTQI(c)-rörelsen eller kriminella gäng undrar naturligtvis
varför Malmö stad uppenbarligen saknar revisorer? Är et verkligen tillåtet att inte ha revisorer? Och om de finns, hur korrupta är de i relation till den godhetsknarkande makten?
Det är en klen tröst att Sydsvenskan gång på gång avslöjar svindleri med skattemedel i Malmö stad.
Ni som arbetar i Malmö stad - och ni stackars lurade skattebetalare i Malmö - är ni nöjda med att staden styrs av en jävsormgrop där stadsdirektören knullar (eller har de en fasadrelation?) med socialdirektören? En sådan korruptionsrisk hade ingen annan stad tillåtit.
När ska Sydsvenskan börja granska sängkammarkorruptionen i Malmö?
Nej. Jag bor inte i Malmö. Men som alla andra svenskar är jag tyvärr med och finansierar de återkommande bidragsskandalerna i Malmö.
Den dagen Malmös politiker börjar ta beslut gällande förebyggande insatser som bygger på vetenskaplig evidens i stället för att grunda dem på anekdoter och "utsatta gruppers" gråtvalser ska jag äta upp mina skor.
Och, vilka tjänstemän är det som skrivit underlagen som politikerna fattat beslut efter?
Sydsvenskan????