2024-12-17, 14:43
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Du har ju bestämt att det är falskt. Det kan också vara så att Ida förstår att det är en tävling.

Om Ida förstår att det är en tävling borde hon också förstå att om hon ger det någon minut så får hon mycket bättre mottagande.
2024-12-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Grunderna är inte alls felaktiga, så hon har ingenting att känna sig korkad över.
De är visst felaktiga. Natalie gillar inte Ida eftersom att hon valde att ta Natalies morgonrock och bl a byta den mot en karta till en immunitet som hon sedan hittade direkt vilket hon gick omkring och ljög om och undanhöll för gruppen. I verkligheten så var det Tommys beslut att göra bytet enligt vad jag kommer ihåg och hon hittade inte immuniteten förrän alla andra hade gett upp. Att man delar sådan information med sin pakt och inte med hela gruppen är ju standard, alla andra hade gjort likadant.

Vad hade Natalie gjort i den situationen när de skulle köpslå för att undvika kritik, tagit alla personliga tillhörigheter och åkt hem igen? Det är tur att vi inte har tjugo Natalies i en sån här säsong, det hade varit extremt tråkigt att titta på... Tommy och Ida köpslog ju riktigt bra för övrigt, till skillnad från stolpskottet Nabaz som inte fick med sig nånting hem. Skrattretande att folk klagar på hur det skötte sig där.
2024-12-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Om Ida förstår att det är en tävling borde hon också förstå att om hon ger det någon minut så får hon mycket bättre mottagande.
Vem fan bryr sig, är Maxim mentalt sett ett dagisbarn eller?
2024-12-17, 15:54
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol

Är Ida det som lipar efter en liten knuff och pratar om polisanmälan samt vill stoppa hela produktionen?
2024-12-17, 15:56
Medlem
tomperss avatar
Citat:
De är visst felaktiga. Natalie gillar inte Ida eftersom att hon valde att ta Natalies morgonrock och bl a byta den mot en karta till en immunitet som hon sedan hittade direkt vilket hon gick omkring och ljög om och undanhöll för gruppen. I verkligheten så var det Tommys beslut att göra bytet enligt vad jag kommer ihåg och hon hittade inte immuniteten förrän alla andra hade gett upp. Att man delar sådan information med sin pakt och inte med hela gruppen är ju standard, alla andra hade gjort likadant.

Vad hade Natalie gjort i den situationen när de skulle köpslå för att undvika kritik, tagit alla personliga tillhörigheter och åkt hem igen? Det är tur att vi inte har tjugo Natalies i en sån här säsong, det hade varit extremt tråkigt att titta på... Tommy och Ida köpslog ju riktigt bra för övrigt, till skillnad från stolpskottet Nabaz som inte fick med sig nånting hem. Skrattretande att folk klagar på hur det skötte sig där.

Ja, och det är standard att folk blir upprörda över det när det kommer fram. Förstår du inte hur spelet går till?
2024-12-17, 15:59
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ännu en dålig liknelse, det var inte "direkt efter ett mål" utan det var efter att matchen var slut. Både hockeyspelare och fotbollsspelare kramar vanligtvis om varandra eller skakar hand med varandra efter matchen enligt vad jag vet.

Det tolkar jag som att du inte har några svar.

De var utsända tillsammans och Tommy tog alla beslut. Ändå har ingen kallat Tommy för falsk, lögnare och orm enligt vad jag vet utan Ida har fått 99% av de omdömena på sig av någon anledning. Är det för att hon är en kvinna, eller vad tror du?

Oliver var en mycket större svikare eftersom det var hans idé att rösta ut Ramia och han t o m ställde ett ultimatum till de andra och inte gav dem något val. Det var ändå ingen som vuxenmobbade honom efteråt.

Vad skulle hon ha gjort, valt Tommy istället? Hade han föredragit det? Hon blev placerad i ett omöjligt läge av sitt lag helt enkelt och sedan blev hon svartmålad pga det, och det hade skett oavsett vilket val hon hade gjort. Typisk vuxenmobbing med andra ord men det är ju sånt TV4-produktionen gillar att pressa fram med sitt värdelösa format.

De som befann sig i gränslandet kanske inte skulle ha litat på hörsägen och liknande när det ofta var helt felaktiga uppgifter? Amanda verkar ju inte vara allt för intelligent så hon föll säkert helt enkelt offer för grupptrycket. Det är nog skönt för sektledaren Maxim med löjtnanterna Patrik och Nabaz att ha några nyttiga idioter som inte kan tänka själv med i gänget också. Mest osympatiska gruppen jag nånsin sett nå slutet i Robinson.

Det är inte hörsägen utan återberättat av första person.

Om du kallar det hörsägen kan ju lika gärna alla hålla käften på ön hela tiden.

Att de utrustade snackar i gränslandet är att spela spelet.
2024-12-17, 16:14
Medlem
Citat:

Förstår inte varför någon här kan ha nåt emot Maxim? Han är ju GRYM? Stark som fan, kan spela, inte otrevlig eller hemsk mot nån, kan överleva på en öde ö, stark mentalt. Han är ju ”en riktig Robinson”?
Har läst tråden sen början och sett alla avsnitt, har tv4 plus play eller vad det heter så har också sett allt fram tills det delade sista örådet. Tycker Ida får otroligt mycket skit, hon har såklart gjort något felsteg men det har ju alla gjort någon gång i den gruppen. Men de kanske är så ”inne i det” när de sitter där och äter kokos dag ut och dag in, och stör man sig på någon kanske det resulterar i det som sker nu. Alla hatar Ida och Ida hatar alla till 300%. Hemma hade de ju kunnat gå ifrån varandra och aldrig mer pratats vid.
2024-12-17, 16:20
Medlem
Zingo2s avatar
Vem som helst får vinna, utom Ida. Helst Nabaz eller Maxim.
2024-12-17, 16:36
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Vem som helst får vinna, utom Ida. Helst Nabaz eller Maxim.

2024-12-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ännu en dålig liknelse, det var inte "direkt efter ett mål" utan det var efter att matchen var slut. Både hockeyspelare och fotbollsspelare kramar vanligtvis om varandra eller skakar hand med varandra efter matchen enligt vad jag vet.
Det tillhör absolut ovanligheterna att motståndarlagens spelare kramar om varandra efter match. Sina lagkamrater brukar man däremot krama om efter en seger. Idas agerande är snarast att likna vid att en målskytt i hockey skulle åka fram och börja hjälpa motståndarlagets målvakt att få av sig hjälmen och handskarna. Den som försökte sig på något sådant skulle omedelbart ligga nedslagen på isen.
2024-12-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Varför det? Jag tror den andra av samma kön
2024-12-17, 17:27
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lightbulb123
Varför det? Jag tror den andra av samma kön

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera