2024-12-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Nu har LM börjat tjata om att någon anmält liven och att hon måste starta om. Idolen F gör ju samma sak.

Fattar inte heller
2024-12-17, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Vsr på soc kontoret

Citat:
Luckan drogs igen framför näsan på henne

Jag förstår inte varför dom inte anmäler. Det här kommer ju fortsätta tills nått allvarligt händer.
2024-12-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Jag förstår inte varför dom inte anmäler. Det här kommer ju fortsätta tills nått allvarligt händer.
Finns visst nån på kommunen som har koll på henne..hon vart ju dömd i somras tingsrätten
2024-12-17, 15:53
Medlem
Citat:
Finns visst nån på kommunen som har koll på henne..hon vart ju dömd i somras tingsrätten

Jo men det tar ju aldrig slut. Hon måste ju uppenbarligen dömmas till tvångsvård så hon får mediciner och förhoppningsvis tar sig ur det här helvetet. Tycker så synd om henne. Det måste va fruktansvärt.
2024-12-17, 15:57
Medlem
Citat:
Jo men det tar ju aldrig slut. Hon måste ju uppenbarligen dömmas till tvångsvård så hon får mediciner och förhoppningsvis tar sig ur det här helvetet. Tycker så synd om henne. Det måste va fruktansvärt.
Hållet med men tydligen inte tillräckligt sjuk för LPT
Hon var ju på Helix innan rättegången för undersökning
2024-12-17, 16:04
Medlem
Citat:
Hållet med men tydligen inte tillräckligt sjuk för LPT
Hon var ju på Helix innan rättegången för undersökning

Jag såg nån live för längesen med en polis som förklarade hur dom jobbade och att dom kunde göra en bedömning om att skicka personen till psyk men att när väl personen är där så måste läkaren göra en oberoende bedömning och att det ofta är där det brister eftersom personen då ofta skärper sig under samtalet med doktorn eftersom dom lugnat ner sig. Vet inte om det stämmer men det låter logiskt.
2024-12-17, 16:18
Medlem
Citat:
Jag såg nån live för längesen med en polis som förklarade hur dom jobbade och att dom kunde göra en bedömning om att skicka personen till psyk men att när väl personen är där så måste läkaren göra en oberoende bedömning och att det ofta är där det brister eftersom personen då ofta skärper sig under samtalet med doktorn eftersom dom lugnat ner sig. Vet inte om det stämmer men det låter logiskt.
vet inte menbdet vsr ju ändå läkare på rättspsyk hon var hos
2024-12-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är viktigt att förstå att en nätverksplacering inte är en lösning som fungerar för alla och kan medföra betydande komplikationer, både för barnet och för familjen. Det är sant att nätverksplaceringar kan skapa svårigheter när det gäller att upprätthålla relationer mellan föräldrar och andra familjemedlemmar, särskilt om umgänget är begränsat av socialtjänsten för att skydda barnet. Men att påstå att alla nätverksplaceringar automatiskt leder till att föräldern förlorar kontakten med sina egna föräldrar eller att relationer mellan familjemedlemmar blir ohanterliga är en överdrift.

I många fall handlar det om att hitta en balans mellan barnets behov av trygghet och stabilitet och förälderns rätt att vara en aktiv del av sitt barns liv. Regler och restriktioner kring umgänge syftar till att skydda barnet och skapa en miljö där barnet kan få den vård och det stöd det behöver. Föräldrar som inte har möjlighet att ta hand om sitt barn på egen hand kan behöva tid för att utveckla de färdigheter och den stabilitet som krävs för att återuppta en mer aktiv föräldraroll.

Många föräldrar har svårt att förstå att en nätverksplacering inte innebär att föräldrar och barn får umgås på samma sätt som tidigare, bara för att släktingarna agerar familjehem. Det är ett missförstånd som kan bero på att föräldrar ser släktingarna som en naturlig förlängning av sin egen föräldraroll. Men i praktiken innebär en nätverksplacering att släktingarna, som blivit familjehem, får ett ansvar som gör att umgänget behöver regleras för att säkerställa att barnet får den trygghet och omsorg det behöver.

Det är också viktigt att ifrågasätta varför det är så svårt att förstå att det kan vara skadligt för barnet om umgänget mellan föräldern och barnet inte regleras i syfte att skydda barnets välmående. Föräldrar som inte kan erbjuda det stöd och den stabilitet som barnet behöver kan fortfarande vara en viktig del av barnets liv, men om kontakten inte gynnar barnet eller leder till stress och förvirring kan det vara bättre att begränsa den tills föräldern kan erbjuda en bättre miljö för sitt barn.

Så länge som barnets bästa är i fokus, bör vi vara medvetna om att nätverksplaceringar, som alla andra vårdformer, kräver en noggrann bedömning och att det finns en rad faktorer som måste beaktas. Det handlar inte om att separera familjemedlemmar eller att skapa onödig konflikt, utan om att säkerställa att barnet får den trygghet och omsorg det behöver för att växa och utvecklas på bästa sätt.

Jag övervägde att ta hand om min brors barn när dom placerades. Jag/ vi ville det men det fanns hinder, t.ex. att min bror skulle kritisera oss för hur vi tog hand om barnen och att vår redan trasiga relation skulle bli en katastrof.
Vi plus soc visste att det skulle bli så så enligt ö.k med dem avstod vi och barnen kom till en underbar familj som gav dom allt dom behövde och lite till. Min familj plus min bror och deras mamma var välkomna att besöka dem några gånger per år. Även mina föräldrar fick hälsa på när vi gjorde det.
Såklart var det en katastrof att min bror och barnens mamma inte kunde ta hand om barnen men faktum är att barnen har utvecklats väl och idag har de egna familjer och funkar hur bra som helst. På alla plan.
Hade de inte placerats hade de inte fixat sina liv, det är jag säker på. Föräldrar med lindriga förståndshandikapp mixat med alkohol och dåligt omdöme har så svårt att klara upp sina och barnens liv.
Fosterfamiljen arbetade hårt med vanliga jobb och djupt engagemang och gav barnen trygghet och stabilitet. Än idag har jag kontakt med dem. Vår familj har mycket att tacka dom för.
2024-12-18, 05:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jag övervägde att ta hand om min brors barn när dom placerades. Jag/ vi ville det men det fanns hinder, t.ex. att min bror skulle kritisera oss för hur vi tog hand om barnen och att vår redan trasiga relation skulle bli en katastrof.
Vi plus soc visste att det skulle bli så så enligt ö.k med dem avstod vi och barnen kom till en underbar familj som gav dom allt dom behövde och lite till. Min familj plus min bror och deras mamma var välkomna att besöka dem några gånger per år. Även mina föräldrar fick hälsa på när vi gjorde det.
Såklart var det en katastrof att min bror och barnens mamma inte kunde ta hand om barnen men faktum är att barnen har utvecklats väl och idag har de egna familjer och funkar hur bra som helst. På alla plan.
Hade de inte placerats hade de inte fixat sina liv, det är jag säker på. Föräldrar med lindriga förståndshandikapp mixat med alkohol och dåligt omdöme har så svårt att klara upp sina och barnens liv.
Fosterfamiljen arbetade hårt med vanliga jobb och djupt engagemang och gav barnen trygghet och stabilitet. Än idag har jag kontakt med dem. Vår familj har mycket att tacka dom för.

Det är glädjande att höra att det ibland fungerar, men forskningen visar tydligt att placering av barn hos främlingar ofta är mycket skadligt på lång sikt. Detta gäller särskilt när barnen inte får en stabil tillvaro utan flyttas runt mellan olika miljöer.

En viktig aspekt som ofta glöms bort i denna diskussion är att även biologiska föräldrar traumatiseras av socialtjänstens agerande. Det skapar en slags självuppfyllande profetia där socialtjänsten kan hävda att förälderns trauma gör dem olämpliga, vilket används som argument för att barnet ska fortsätta vara placerat.
2024-12-18, 15:38
Medlem
Håller Lejon på och gör I ordning Majkols rum??
2024-12-18, 18:48
Medlem
PM sitter nu hos L@dyLis@ och pratar om polska jurister läst hennes, pappor , kan vara den polska djupt konservativa föreningen som nämns i Aftonblader .

Tingsrätten har suttit och skickat konservationer mellan honom och ungdomar på HBV säger han ,ett grovt övertramp och brott mot sekretess
Accept och respect är tydligen den nya förening PM ska engagera sig i där återfinns Univrsalkarma och ordföranden som bott kring 40 år kan knappt tala svenska
2024-12-19, 00:06
Medlem
Den som var intresserad av vem BB är kan hitta info på wikipedia -sidan om Cirkus Madigan som startade 1989 , där finns namnet , finns släktband till Sophie i Vita rosen som avrättades som 17-åring under andra världskriget precis som han pratat om

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in