2024-12-17, 01:37
Moderator
Hjv9s avatar
Efter OS 2022 fanns det stora förhoppningar om att Jonna skulle lägga om fokuset mer och mer mot distans. Även fast hon höjt sig på längre distanser har man märkt tydligt på henne att hon älskar sprint för mycket för att inte fortsätta ha det som huvudprio. Det kan man inte klandra henne för samtidigt som man gärna sett en riktad satsning mot totalcupen.
Citera
2024-12-17, 05:24
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Efter OS 2022 fanns det stora förhoppningar om att Jonna skulle lägga om fokuset mer och mer mot distans. Även fast hon höjt sig på längre distanser har man märkt tydligt på henne att hon älskar sprint för mycket för att inte fortsätta ha det som huvudprio. Det kan man inte klandra henne för samtidigt som man gärna sett en riktad satsning mot totalcupen.
Sen är det inte självklart att hon skulle bli en bättre distasåkare om hon la om träningen (vilket hon gjorde inför förra vintern), men jag håller med om att jag skulle vilja se ett tävlingssäsongsupplägg som siktar in sig på totala världscupen
Citera
2024-12-17, 05:27
Medlem
bcdefgs avatar
Om man innan säsongen sagt att Truls och Edvin skulle stå för de två bästa placeringarna på 20 km i Davos hade man nog blivit idiotförklarad.
Citera
2024-12-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Om man innan säsongen sagt att Truls och Edvin skulle stå för de två bästa placeringarna på 20 km i Davos hade man nog blivit idiotförklarad.
Nu var ju Wille och Burman ur slag, men jäklar vad glad man blev över Truls och Edvins prestationer! Båda är 1.90 långa, så dom passar ju inte in i bilden av typiska distansare vilket är kul. Och skalle har dom båda två. Nu ser man fram emot att se om dom kan bygga vidare på det här!
Citera
2024-12-17, 09:07
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Nu var ju Wille och Burman ur slag, men jäklar vad glad man blev över Truls och Edvins prestationer! Båda är 1.90 långa, så dom passar ju inte in i bilden av typiska distansare vilket är kul. Och skalle har dom båda två. Nu ser man fram emot att se om dom kan bygga vidare på det här!
de var ju även bättre än alla damer, men instämmer i att deras prestationer är värda att glädjas åt tillsammans med Jonnas hoppskejt, vilket lyser upp vintermörkret
Citera
2024-12-17, 11:03
Medlem
Va tror vi om lagen till touren? Vore kul att se Märta och Truls där. Märta borde kunna gör en bra backe?
Citera
2024-12-17, 11:17
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Va tror vi om lagen till touren? Vore kul att se Märta och Truls där. Märta borde kunna gör en bra backe?

Jag hoppas på Märta Rosenberg, Linn Svahn, Elina Rönnlund, Elin Henriksson, Frida Karlsson - vilka hade friplatser nu igen?
Citera
2024-12-17, 11:18
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Oavsett vad man tycker om "Munnen" Johaug så är det bra för TDS om hon ställer upp så inte fnitter-lisan Diggins skrattar sig hela vägen från prolog till mål.

Det är inget fel på Diggins!
Hellre en helkväll med henne än en kväll med taskig ost…
Citera
2024-12-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Jag hoppas på Märta Rosenberg, Linn Svahn, Elina Rönnlund, Elin Henriksson, Frida Karlsson - vilka hade friplatser nu igen?
Jonna, Johanna och Emma har friplatser.
Citera
2024-12-17, 11:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox

Citat:

Märta skall väl åka Skandinaviska cupen på hemmaplan så henne lär vi inte få se i touren.
Citera
2024-12-17, 11:47
Medlem
katws avatar
Citat:

Ebba ska väl åka?
Citera
2024-12-17, 12:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Intervju med Erica Lavén (som flyttat till USA för att studera på University of Utah och fortsätta sin skidsatsning där) i ÖP. Några citat:

Citat:
Jag ville testa något nytt. Det har varit väldigt bra, jag trivs. Det är inte världens skillnad från längdgymnasiet

Citat:
Det är en väldigt felaktig bild som folk hemifrån har av college i USA. Samtidigt kan jag också förstå att den finns. Jag känner att jag har gjort rätt val. Jag behövde lite förändring.
– Mitt mål med att åka hit är att bli en bättre skidåkare.
Citat:
Jag drömmer om att kunna ta min skidåkning till de största tävlingarna som VM och OS och ha kapaciteten att fajtas om medaljer.

Citat:
Förutsättningarna tycker hon är optimala.
– Det är bättre än vad jag hade haft om jag hade varit hemma i Sverige och inte varit med i något av landslagen. Vi får hjälp med allt här.
Citat:
Jag har hittat ett annat lugn i min träning och vardag. Jag litar på det jag gör och jag har fått väldigt många fina träningsmöjligheter att utvecklas i.

Citat:
Hur länge hon blir kvar i USA återstår att se. 20-åringen tar det år för år. Denna säsong blir det dock inte några tävlingar i Sverige.
– Jag ska köra hela college-säsongen här för att få uppleva det en gång. Det känns väldigt kul. På något sätt försvinner pressen som jag sätter på mig själv. Hemma vet jag vilka alla är, men här har jag inte så bra koll på mina motståndare. Det är skönt, säger hon.

https://www.op.se/2024-12-16/asarnaakaren-satsar-utomlands-en-valdigt-felaktig-bild/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in