2024-12-11, 21:17
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Jag har varit med ett par gånger för flera år sedan och klarade hela året en gång utan att runka och hade inte sex heller även om den delen var ofrivillig. Jag har gymmat väldigt mycket i flera år, både innan och efter jag upptäckte nofap och kan ärligt talat säga att jag inte upplevt någon som helst skillnad på muskelbyggandet oavsett hur ofta eller sällan jag haft utlösning. Jag ökar bra oavsett. Näringen man sprutar ut är förmodligen inte större än att man enkelt täcker upp det med att äta lite extra näring eller ta ett kosttillskott.

Jag tycker personligen grejen med semen retention verkar en smula överdriven, de verkliga fördelarna kommer från att återställa hjärnans belöningssystem och dopaminreceptorer. Det görs framförallt genom att sluta helt med porr samt dra ner på onanin.
Förmodligen är det som du säger. Resultaten i gymmet kommer kanske snarare från en kombination av bra med sömn, näringsrik mat och träning. Men man kan ju alltid hoppas på superkrafter.

Men som man känner sig några veckor in skulle det inte förvåna mig om den extra energin gör att man ökar mer än vanligt.
Citera
2024-12-11, 21:17
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prime-Ape
Anmäler mig, jag är på.
Kul, välkommen!
Citera
2024-12-12, 17:20
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Jag anmäler mig till nofap.
Dock är mitt primära mål att avstå porr så får se hur seriöst jag kör med nofap, men tänkte åtminstone klara 3 månader så får vi se. Nofap gör det oftast lättare att avstå från porr om inte annat. Porr är något som påverkar en negativt betydligt mycket mer än att onanera så tycker det är lite dumt att mest fokus alltid läggs på runkdelen och utlösningar när det är porren som är värst.
Tittar du på porr utan att runka?
Citera
2024-12-12, 21:21
Medlem
Sign me up!
Citera
2024-12-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Tittar du på porr utan att runka?

Nej, tittar inte på porr varken med eller utan runk.
Citera
2024-12-14, 18:08
Medlem
Split-eds avatar
Jag anmäler mig till nofap!

Jag har runkat 1 gång på typ 4 månader, det är någon form av rekord deluxe för mig. Frun har blivit mer sugen på sex det senaste året så jag har inte behövt göra det själv.

Antar tävligen för att hoppas attdet kommer fortsätta som det gjort! Har följt trådarna i flera år men inte deltagit så det blir spännande
Citera
2024-12-15, 00:29
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenenPaRyggen
Sign me up!

Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Jag anmäler mig till nofap!

Jag har runkat 1 gång på typ 4 månader, det är någon form av rekord deluxe för mig. Frun har blivit mer sugen på sex det senaste året så jag har inte behövt göra det själv.

Antar tävligen för att hoppas attdet kommer fortsätta som det gjort! Har följt trådarna i flera år men inte deltagit så det blir spännande
Ni är uppskrivna!

Låter som bra förutsättningar, men var på din vakt. Runken kan komma och ta dig när som helst. Bara att kämpa emot
Citera
2024-12-15, 00:35
Medlem
Dalulvens avatar
Fy tusan. Se upp!

Avhöll mig i nån vecka i yngre dar, då jag träffat en tjej på distans, vilket ledde till ett besök hos farbror doktorn.

Testiklarna började åka runt på egen hand och det gjorde väldigt ont, då pungen blev sprängfylld.

Doktorns råd var mer sex, att sitta på mjuka kuddar och att dricka mycket vatten.

Propplösaren befann sig som sagt på annan ort, så det blev till att återaktivera Lena Handén.
Citera
2024-12-15, 01:29
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Trots att det är reddit kan jag ändå rekommendera forumet för Semen retention.
https://www.reddit.com/r/Semenretention/

Finns många personliga historier och sammanfattningar av fördelarna med SR där. Här är några exempel som jag tycker är läsvärda.
https://www.reddit.com/r/Semenretention/comments/1hak0eu/i_thought_you_were_all_idiots/
https://www.reddit.com/r/Semenretention/comments/jmzo50/benefits_are_underrated_af_on_semen_retention/
https://www.reddit.com/r/Semenretention/comments/1eysndw/my_anxiousness_of_30_years_is_gone/
https://www.reddit.com/r/Semenretention/comments/ql4jhz/semen_retention_is_heaven_on_earth/
Citera
2024-12-15, 03:11
Medlem
Pfalzgrevens avatar
Skriver upp mig!
Citera
2024-12-15, 10:46
Medlem
Boguslaws avatar
Jag har varit en mästare på semen retention och nofap och tro mig, det är inte praktiskt till intellektuella studier att hålla på och pusta och frusta och studsa och vifta med knytnäven genom att ha fullt med testosteron i sig från sperman. Det är väl bra om man är skogshuggare fast knappast för oss kristna för vi ska ha intellektuella, precisa och lugna yrken.
Citera
2024-12-15, 11:54
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boguslaw
Jag har varit en mästare på semen retention och nofap och tro mig, det är inte praktiskt till intellektuella studier att hålla på och pusta och frusta och studsa och vifta med knytnäven genom att ha fullt med testosteron i sig från sperman. Det är väl bra om man är skogshuggare fast knappast för oss kristna för vi ska ha intellektuella, precisa och lugna yrken.
Tvärt om! Många av historiens stora tänkare har förespråkat celibat, dvs. Semen retention.

Nikola Tesla
"Before I produced the rotating magnetic field, I concentrated all my powers upon my experiment. The strain would have killed a hundred oxen. I certainly could not have survived it if I had permitted my energies to be diverted into the channels of sex."

Nietzsche
"The reabsorption of semen by the blood ... perhaps prompts the stimulus of power, the unrest of all forces towards the overcoming of resistances ... The feeling of power has so far mounted highest in abstinent priests and hermits"

Då du nämner att du är kristen finns det många bibelcitat som anspelar på Semen retention.

1 Petrusbrevet 2:11
"Beloved, I urge you as sojourners and exiles to abstain from the passions of the flesh, which wage war against your soul."

Men absolut, sitter du och har sexfantasier dagarna i ända så får man svårt att utvecklas intellektuellt. Men så har det alltid varit. Semen retention är ett bra verktyg för att uppnå mer på alla plan. Både kroppsligt och intellektuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in