Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Som spekulation så kan det ju vara så att han tänker att han på något sätt kan hålla någon annan ansvarig för några av sina åtalspunkter eller det som kan bli åtalspunkter snarare.
Och man undrar om Chrippa haft kontakt med någon i Dubai i vinter för att kolla upp hur han ska kunna lösa sig ur situationen. I så fall kan ju avlyssning sätta käppar i hjulet för det.
Om jag bara kunde komma ihåg vem killen som hjälpte honom var kompis med. Tror att det var någon han kände som rekommenderade en av sina kontakter till Chrippa.
vi låtsas hur det kan bli ifall han inte trollade på streamen.
Den killen hör inte ihop med dehära. Jag vet att Dubaimannen inte är samma han prata om hjälper han med ekonomin.
Chrippas åtalspunkter blir kvar ifall Dubaimannen identifieras. Kanske han kan slippa grovt näringspenningtvättsbrott bara ifall pengarna gått igenom nån annans bolag.
Det kan vara olika men eko har spårat pengarnas väg tror jag och vill veta mer om Dubaimannens bolag, men ifall dom inte har hittat pengarnas väg kan dom inte bevisa Chrippas brott.
Ifall Chrippa ger eko bevis offrar han sig själv för och få sätta dit Dubaimannnen. Jag tror inte Chrippa ljuger på förhör.