2024-12-16, 14:24
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Vad är det som är olagligt?

KAnske inte olagligt men jävligt oetiskt att ha en förening som påstår sig jobba för goda ändamål och sen sitter de och plockar 50% av föreningens intäkter rakt i egen ficka. Om inte det är en korrupt organisation så vet jag inte vad som skulle klassas som korruption. Smutsigt är det iaf, särskilt eftersom det är mina skattepengar som han stoppar i fickan.
Citera
2024-12-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
KAnske inte olagligt men jävligt oetiskt att ha en förening som påstår sig jobba för goda ändamål och sen sitter de och plockar 50% av föreningens intäkter rakt i egen ficka. Om inte det är en korrupt organisation så vet jag inte vad som skulle klassas som korruption. Smutsigt är det iaf, särskilt eftersom det är mina skattepengar som han stoppar i fickan.
Det håller håller jag med dig om att skattepengarna inte ska gå till propaganda. I vart fall inte politisk.
Citera
2024-12-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Det är väl det polisanmälan får klargöra.

Extremer brukar vara bra för att visa på frågeställningen, skulle man resonera på samma sätt om den som drog in pengarna fick 75%, 90%, 99% av de medel som flöt in?

I slutänden lär det till stor del bero på hur man har det med stadgar, syfte med föreningen osv samt inte minst vad man anger i sina ansökningar. I många fall ska man ange en budget vid ansökan, och om den då innefattar en post löner till en digital fritidsgård så kan man väl tänka att det avser personer som övervakar, kanske programmerar osv, medan om det avser provision för själva bidragsansökan så är det mer tveksamt
Jag är helt med på att det är förkastligt
Citera
2024-12-16, 14:27
Medlem
KillenArCPs avatar
Åhh tack så mycket för informationen. Äntligen fick jag reda på vart mina skattepeng går till! Jag som har undrat i alla dessa år.
Citera
2024-12-16, 14:37
Medlem
Någon som kan förklara vad som menas med "digital fritidsgård" Vad gör dessa människor på arbetet? Träffar de ungdomar irl, kommunicerar de via skärmar eller vad?!?
Citera
2024-12-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-15/sydsvenskan-avslojar-flamman-lever-pa-bidrag-cheferna-tjanar-miljonbelopp/

Malmö kommun sponsrar verksamheten med 18 miljoner om året, förra året fick de 14 miljoner från Allmänna arvsfonden för att skapa en "digtal fritidsgård".

"När Sydsvenskan ringer upp Rafi Farouq uppger han att han har en grundlön på 45 000 kronor i månaden. Att han tjänar miljonbelopp beror på att han och Flammans anställda har en ”provisionsbaserad modell” som innebär att den som drar in mycket pengar till Flamman också tjänar på det personligen, berättar han:

– Om jag lyckas hämta hem pengar så delar jag 50 procent med Flamman. Så ser avtalet ut för oss alla. Det är en provisionsmodell som liknar näringslivets och det kan sticka i folks ögon, säger Rafi Farouq."

"Den ideella organisationen Flammans årsbokslut visar att 99,9 procent av deras intäkter kommer från bidrag."

Finn fem fel

Vad tycker ni om det här integrationsprojektet?

Ja svartskallarna och negrerna tömmer sverige på all välfärd och ger till sig själva.
Dessa satans importerade djur förstör hela landet!
Citera
2024-12-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja svartskallarna och negrerna tömmer sverige på all välfärd och ger till sig själva.
Dessa satans importerade djur förstör hela landet!

Men det är ju för fan idiotiska kommuner och myndigheter som kastar pengar på dem.
Citera
2024-12-16, 15:29
Medlem
Det verkar som att Roko Kursar, som är kommunalråd för Liberalerna, nämns i en artikel i Sydsvenskan kopplad till granskningen av Flamman. Kan det finnas någon form av koppling mellan KFUM och Flamman?
Citera
2024-12-16, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Det är väl det polisanmälan får klargöra.

Extremer brukar vara bra för att visa på frågeställningen, skulle man resonera på samma sätt om den som drog in pengarna fick 75%, 90%, 99% av de medel som flöt in?

I slutänden lär det till stor del bero på hur man har det med stadgar, syfte med föreningen osv samt inte minst vad man anger i sina ansökningar. I många fall ska man ange en budget vid ansökan, och om den då innefattar en post löner till en digital fritidsgård så kan man väl tänka att det avser personer som övervakar, kanske programmerar osv, medan om det avser provision för själva bidragsansökan så är det mer tveksamt

...han tar nog i praktiken 99% av det som inkommer då föreningen sannolikt betalar hans löneskatter och arbetsgivaravgifter först, nettot är då runt 50% och troligtvis det han plockar ut... ergo de "behövande" får intet.
Citera
2024-12-16, 16:38
Avslutad
Stefana Hoti (MP), Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), och Roko Kursar (L). Där är gänget som gör allt detta möjligt.
Citera
2024-12-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Stefana Hoti (MP), Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), och Roko Kursar (L). Där är gänget som gör allt detta möjligt.

Roko Kursar är särskilt intressant då hans namn även nämns i diskussionen om KFUM Malmö, där hans släktskap med en av "eldsjälarna" lyfts fram. Det väcker frågan om Roko Kursar möjligtvis får någon form av provision?
Citera
2024-12-16, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chabil01
Roko Kursar är särskilt intressant då hans namn även nämns i diskussionen om KFUM Malmö, där hans släktskap med en av "eldsjälarna" lyfts fram. Det väcker frågan om Roko Kursar möjligtvis får någon form av provision?

Det här styret måste granskas. Hela det här systemet måste stoppas. Vad fan är det som händer? Är det ingen som bryr sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in