2024-12-16, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det mesta hon skrev var precis som att hon var tvungen att komma med en massa ursäkter för varför hon inte uppdaterat läsarna och försvara sig mot vad det pratas om angående hennes mående. Dessutom lyckades hon flika in att Z hade installerat babyskyddet. Men fortfarande inte ett ord om vad som egentligen pågår.

Gabriella kommer aldrig tala sanning om vad som egentligen har pågått under all denna tid, speciellt när det handlar om Z. Hon skrev t.ex. i sitt senaste blogginlägg:
”Som jag skrivit förr och genom alla år så delar jag typ 10% av mitt liv på sociala medier.”
Där har ni beviset på det.
Citera
2024-12-16, 08:11
Medlem
Jag gick skola ett tag med G plus har flera bekanta som också gått skola med henne senare. Vi umgicks aldrig utanför skolan och kände inte varandra särskilt väl men upptäckte snabbt att saker inte stod riktigt rätt till. Även om det var irriterande då så avfärdade jag det senare med att vi var unga och att hon säkert kan ha växt upp och blivit mer mogen. Sen lärde jag känna mina bekanta som gick skola med henne flera år senare, och på dem lät det som om hon inte vuxit upp alls.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om henne. Tror, precis som många andra här inne, att hon inte mår bra och för det tycker jag synd om henne. Men samtidigt så minns jag hur hon betedde sig i skolan och det är det svårare att förlåta.
Citera
2024-12-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auguries
Jag gick skola ett tag med G plus har flera bekanta som också gått skola med henne senare. Vi umgicks aldrig utanför skolan och kände inte varandra särskilt väl men upptäckte snabbt att saker inte stod riktigt rätt till. Även om det var irriterande då så avfärdade jag det senare med att vi var unga och att hon säkert kan ha växt upp och blivit mer mogen. Sen lärde jag känna mina bekanta som gick skola med henne flera år senare, och på dem lät det som om hon inte vuxit upp alls.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om henne. Tror, precis som många andra här inne, att hon inte mår bra och för det tycker jag synd om henne. Men samtidigt så minns jag hur hon betedde sig i skolan och det är det svårare att förlåta.

Vad gjorde hon och hur betedde hon sig?
Citera
2024-12-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Vad gjorde hon och hur betedde hon sig?

Var allmänt elak mot några av de andra tjejerna i klassen, typ kommentarer om deras kläder, intressen, osv. Tror att hon vid något tillfälle försökte manipulera klassens plugghäst att göra hennes (Gs) läxa åt henne. Mina bekanta antydde att hon var väldigt uppmärksamhetssökande och inte kunde ta ett nej. Nån gång spelade hon visst ett riktigt elakt spratt mot en lärare, men när det var dags för "bestraffning" så höll hon sig hemma från skolan tills dess allt hade lugnat sig och hennes kompis som varit med på det hela fick ta skiten själv.

Som sagt, tror inte att hon mår/mådde bra. Kanske var det väldigt oroligt hemma, det vet jag inte eftersom vi aldrig umgicks utanför skolan.
Citera
2024-12-16, 11:30
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Var allmänt elak mot några av de andra tjejerna i klassen, typ kommentarer om deras kläder, intressen, osv. Tror att hon vid något tillfälle försökte manipulera klassens plugghäst att göra hennes (Gs) läxa åt henne. Mina bekanta antydde att hon var väldigt uppmärksamhetssökande och inte kunde ta ett nej. Nån gång spelade hon visst ett riktigt elakt spratt mot en lärare, men när det var dags för "bestraffning" så höll hon sig hemma från skolan tills dess allt hade lugnat sig och hennes kompis som varit med på det hela fick ta skiten själv.

Som sagt, tror inte att hon mår/mådde bra. Kanske var det väldigt oroligt hemma, det vet jag inte eftersom vi aldrig umgicks utanför skolan.

Men vadå, hur gammal var hon då? Antar tonåring. Alla skolor har väl såna där, tyvärr. Inte en ursäkt för beteendet, men tyvärr vanligt att en del av de tuffa och mer problematiska beter sig på det sättet. Men det borde man komma ifrån när man blir vuxen.
Citera
2024-12-16, 11:35
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Blev typ irriterad när jag kollade hennes Instagram nyss. Hon har lagt ut att det är fullt på förlossningen i Umeå, men fått en tid istället i Skellefteå om hon vill. Istället för att bara bestämma sig och ta den tiden och åka dit slänger hon ut en fråga på Instagram till läsarna: "Ni som har fött barn i Skellefteå - Vad har ni för erfarenheter?" Detta var nästan en timme sen. Så hon frågar läsarna på fullt allvar och väntar med att bestämma sig och låter sig påverkas av vad läsarna säger, istället för att lyssna på sig själv och vad hon redan sagt och vad hon känner och istället för att bara ta chansen och åka in och få det överstökat. Ursäkta min irritation och min kanske konstiga åsikt, men det här var nästan skrattretande.

Det blir väl ingen igångsättning, hon är redan i vecka 39. Snart kommer väl förlossningen igång av sig själv istället...
Citera
2024-12-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Men vadå, hur gammal var hon då? Antar tonåring. Alla skolor har väl såna där, tyvärr. Inte en ursäkt för beteendet, men tyvärr vanligt att en del av de tuffa och mer problematiska beter sig på det sättet. Men det borde man komma ifrån när man blir vuxen.

Jo, det är just därför jag skrev att jag först avfärdade det som ungdomsfasoner - även fast jag ofta tyckte att hon var ovanligt grym i sitt agerande jämfört med många andra i skolan - och tänkte att hon säkert växt upp sedan sist jag träffade henne. Men allting jag hört från de som fortfarande har någon koll på hennes liv får det att verka som om hon inte förändrats. För hennes och hennes barns skull hoppas jag att det inte stämmer.
Citera
2024-12-16, 11:50
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Jo, det är just därför jag skrev att jag först avfärdade det som ungdomsfasoner - även fast jag ofta tyckte att hon var ovanligt grym i sitt agerande jämfört med många andra i skolan - och tänkte att hon säkert växt upp sedan sist jag träffade henne. Men allting jag hört från de som fortfarande har någon koll på hennes liv får det att verka som om hon inte förändrats. För hennes och hennes barns skull hoppas jag att det inte stämmer.

Kanske stämmer det vi pratat om i tråden. Att hon mår dåligt psykiskt och att hon säkert har någon ADHD eller något annat. Förmodligen fick hon ingen hjälp av någon när hon växte upp. Sen att hon gjorde sexuell debut som 14-åring och flyttade hemifrån när hon var 15-16 år gjorde väl inget bättre. Hon har väl aldrig fått lära sig hur man beter sig. Hon växte upp för fort och hoppade över alla sociala regler man behöver. Hoppade in i en relation och bildade familj. Man får verkligen hoppas att hon får den hjälp hon behöver och att hon vet bättre än vad hon gjorde som ung och att hennes barn lär sig den rätta vägen i livet.
Citera
2024-12-16, 12:14
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Efter alla svar hon fick på Instagram åker hon till Skellefteå för igångsättning.

Tillägg: en bilresa på nästan två timmar, Googlade det då jag inte visste hur långt det är.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2024-12-16 kl. 12:16.
Citera
2024-12-16, 12:43
Medlem
’Jag’ form igen, verkar som att Z inte kommer följa med på förlossningen?
Citera
2024-12-16, 12:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abramsson1

Reagerade också på det. Men vet inte längre om det är nåt att reagera på egentligen. Men normalt säger man iaf "vi". Hon kanske gör det med flit eller så råkar det bara bli så. Svårt att veta. Får de nästa inlägg. Lär bli nåt på vägen tror jag.
Citera
2024-12-16, 14:30
Medlem
iminlilahelikopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abramsson1

Hon är ju en person som kan skriva i jag-form trots att det inte alls visar sig vara så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in