2024-12-16, 10:36
Medlem
rex144s avatar
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-15/sydsvenskan-avslojar-flamman-lever-pa-bidrag-cheferna-tjanar-miljonbelopp/

Malmö kommun sponsrar verksamheten med 18 miljoner om året, förra året fick de 14 miljoner från Allmänna arvsfonden för att skapa en "digtal fritidsgård".

"När Sydsvenskan ringer upp Rafi Farouq uppger han att han har en grundlön på 45 000 kronor i månaden. Att han tjänar miljonbelopp beror på att han och Flammans anställda har en ”provisionsbaserad modell” som innebär att den som drar in mycket pengar till Flamman också tjänar på det personligen, berättar han:

– Om jag lyckas hämta hem pengar så delar jag 50 procent med Flamman. Så ser avtalet ut för oss alla. Det är en provisionsmodell som liknar näringslivets och det kan sticka i folks ögon, säger Rafi Farouq."

"Den ideella organisationen Flammans årsbokslut visar att 99,9 procent av deras intäkter kommer från bidrag."

Finn fem fel

Vad tycker ni om det här integrationsprojektet?
Citera
2024-12-16, 10:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
https://www.sydsvenskan.se/2024-12-15/sydsvenskan-avslojar-flamman-lever-pa-bidrag-cheferna-tjanar-miljonbelopp/

Malmö kommun sponsrar verksamheten med 18 miljoner om året, förra året fick de 14 miljoner från Allmänna arvsfonden för att skapa en "digtal fritidsgård".

"När Sydsvenskan ringer upp Rafi Farouq uppger han att han har en grundlön på 45 000 kronor i månaden. Att han tjänar miljonbelopp beror på att han och Flammans anställda har en ”provisionsbaserad modell” som innebär att den som drar in mycket pengar till Flamman också tjänar på det personligen, berättar han:

– Om jag lyckas hämta hem pengar så delar jag 50 procent med Flamman. Så ser avtalet ut för oss alla. Det är en provisionsmodell som liknar näringslivets och det kan sticka i folks ögon, säger Rafi Farouq."

"Den ideella organisationen Flammans årsbokslut visar att 99,9 procent av deras intäkter kommer från bidrag."

Finn fem fel

Jag hoppas verkligen för kommunen och de andra offentliga instanserna som bidragit med pengar att detta är ett nytt påhitt från företrädarna och snabbt kan rättas till genom att kommunerna har tydliga avtal och regler för sina bidrag. Polisanmälan givet.

Men eftersom kommunerna är inkompetenta och blåögda har det så klart inte funnits någon som helst kontroll i detta. Ser att det finns ett fåtal privata aktörer på deras hemsida som samarbetspartners. Om provisionsmodellen omfattar privata bidrag har jag ingen åsikt kring. Men jag misstänker att Sparbanken Skåne inte ensamt har bidragit med 4+ miljoner kronor till föreningen.
Citera
2024-12-16, 10:52
Medlem
Citat:

Finn fem fel

var väntat att herr Rafi Farouq är helt genomkorrupt, han fattar inte (klart han gör) att det han de pengar "han" drar in till flamman kommer från folk som vill skänka pengar till flamman och inte honom själv
Citera
2024-12-16, 10:53
Medlem
här har vi en bild på flammans ledning.. https://www.flammanmalmo.se/
Citera
2024-12-16, 11:16
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX

En kommunist från Chile har slagit ihop sig med araber för att mjölka skattebetalarna på pengar. Om man inte hade haft en massiv invandring skulle Flamman inte behövas.

Dessa herrar skulle tvingas ta vanliga jobb om det inte fanns problem med ungdomar från muslimska länder.
Citera
2024-12-16, 11:16
Medlem
kalkryggars avatar
Det är inget fel på att ha integrationsprojekt och att föreningar får bidrag till det. Men det låter inte som att föreningen använder pengarna med en etik som motiverar statlig finansiering.

Det låter mer som ett jobb jag kan tänka mig att lönen borde ligga på ca 25-30 tusen/månaden. I ledningen så kanske man kan ha, i förhållandet en ganska hög lön på typ 35-40 tusen/månaden.

Som det ser ut nu är det skandal. Allt samarbete borde avbrytas på stående fot. Tänk vad mycket pengar som borde gå till integrationsarbete istället nu går till privata personers fickor. De personer som låtit det ske borde också tvingas avgå med omedelbar verkan.

Citat:

HaHaHaHa

Av tolv personer så är det bara 2 som är svenskar.
Citera
2024-12-16, 11:22
Medlem
rex144s avatar
Citat:
var väntat att herr Rafi Farouq är helt genomkorrupt, han fattar inte (klart han gör) att det han de pengar "han" drar in till flamman kommer från folk som vill skänka pengar till flamman och inte honom själv

Vilken verklighetsfrånvarande fräck jävel som jämför hans tiggeriverksamhet med näringslivet
Han tar 50% provision under falska förespeglingar,
han borde inte få mer än 5% om han överhuvudtaget ska ha en provision.
Citera
2024-12-16, 11:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
En kommunist från Chile har slagit ihop sig med araber för att mjölka skattebetalarna på pengar. Om man inte hade haft en massiv invandring skulle Flamman inte behövas.

Dessa herrar skulle tvingas ta vanliga jobb om det inte fanns problem med ungdomar från muslimska länder.

"Flamman" var/är Kommunisternas (APK:s) tidning, hette "Norrskensflamman" innan Sovjet föll, typ 1991. Finns det en samband med "Flamman" i Malmö?

När de Moskvatrogna kommunisterna med Rolf Hagel i spetsen bröt sig ur VPK 1977 och bildade Arbetarpartiet Kommunisterna (APK) valde tidningen att stötta det nya partiet och blev dess organ. 1987 beslutade Sovjetunionens kommunistiska partis centralkommitté att skänka en tryckpress till tidningen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flamman
Senast redigerad av kraftfoder 2024-12-16 kl. 11:31.
Citera
2024-12-16, 11:36
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Åter igen ett exempel på hur våra gäster plundrar våra godtyckliga kommuner och stat.

Helt plötsligt måste allt låsas fast och förtroendet människor emellan har gått förlorad. Jävligt tragiskt att ett välfungerande samhälle baserat på frihet under ansvar nu måste anpassas efter någon som bara skulle vara besökare men nu infiltrerat alla nivåer.

Svensken plundras från alla håll.
Citera
2024-12-16, 11:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Som det ser ut nu är det skandal. Allt samarbete borde avbrytas på stående fot. Tänk vad mycket pengar som borde gå till integrationsarbete istället nu går till privata personers fickor. De personer som låtit det ske borde också tvingas avgå med omedelbar verkan.

Av tolv personer så är det bara 2 som är svenskar.
fast han kanske syftar till att integrera sig själv…
Citera
2024-12-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag hoppas verkligen för kommunen och de andra offentliga instanserna som bidragit med pengar att detta är ett nytt påhitt från företrädarna och snabbt kan rättas till genom att kommunerna har tydliga avtal och regler för sina bidrag. Polisanmälan givet.

Men eftersom kommunerna är inkompetenta och blåögda har det så klart inte funnits någon som helst kontroll i detta. Ser att det finns ett fåtal privata aktörer på deras hemsida som samarbetspartners. Om provisionsmodellen omfattar privata bidrag har jag ingen åsikt kring. Men jag misstänker att Sparbanken Skåne inte ensamt har bidragit med 4+ miljoner kronor till föreningen.
Vad är det som är olagligt?
Citera
2024-12-16, 11:45
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Flamman" var/är Kommunisternas (APK:s) tidning, hette "Norrskensflamman" innan Sovjet föll, typ 1991. Finns det en samband med "Flamman" i Malmö?

När de Moskvatrogna kommunisterna med Rolf Hagel i spetsen bröt sig ur VPK 1977 och bildade Arbetarpartiet Kommunisterna (APK) valde tidningen att stötta det nya partiet och blev dess organ. 1987 beslutade Sovjetunionens kommunistiska partis centralkommitté att skänka en tryckpress till tidningen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flamman

Norrskensflamman var en kommunistisk tidning som blev utsatt för ett terrorattentat med lika många dödsfall (5 döda varav 2 barn) som vid attentatet på Drottninggatan. Terroristerna kom från högerhåll.

Just en flamma används inte sällan som symbol av extrema organisationer, även så av SD i sina yngre dagar. Om de har någon koppling till Flamman SFC (Social Förebyggande Centrum) tror jag dock inte.

Hur det än är med den saken är det uselt hanterat av ledningen för en hjälporganisation som är helt finansierad av bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in