Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Men snälla rara. Jag har redan förklarat för dig att det finns teoretiska förklaringar till midnattssol omkring Antarktis på en teoretiskt platt jord.
Varför tror du att jag bryr mig om vad en person vars kognitiva förmåga inte överstiger "boll rund" har för åsikt om vad någon sagt eller inte sagt kring ämnet? Du är helt ointressant för mig.
Dessa förklaringar dök upp när det inte längre rådde någon tvekan om 24-timmars solsken i Antarktis. Innan dess var det konsensus i plattjordsamhället att det bara var falskt, och att ingen får åka till Antarktis. Är inte det lite konstigt, tycker du? Jag har också sett några av dessa förklaringar, och de verkar minst sagt ganska desperata.
Det har aldrig varit någon tvekan om solens gång i FE-miljön. Solen följer Stenbockens vändkrets på vintern och cancerckretsen på sommaren. Jag har gång på gång försökt få svar på hur det kan bli midnattssol i Antarktis – eller 17 timmars sol i Ushuaia när solen enligt FE:ers står på motsatt sida av pizzan i stora delar av dagen. Jag fick aldrig något svar. NU har de därför börjat fundera, så fort som möjligt.
Du som uppenbarligen följer med: har de kommit på en förklaring till hur det är möjligt att han som kom från Australien reste 13 timmar för att komma till Santiago? Enligt Gleason är det totalt omöjligt. Är inte Gleason den rätta platta jordens karta? Nej, hur ser det ut då?
Nu har du fått två bevis på att jorden är rund, och det är inte första gången. Vill du ha mer? Jag är inte förvånad över att du också försöker leta efter bevis för att solen skiner i Antarktis på en platt jord. Det spelar ingen roll vilka lögner som kommer från Eric Dubay och gänget, du och de andra sanningssökarna följer med med stjärnor i ögonen.
Kanske är det dags att du lyfter blicken lite från horisonten. Jag håller med om att om jorden är platt måste det finnas någon form av kompression vid horisonten. Du tror att det måste finnas, och att det är konstigt att ingen har forskat i detta, men det finns inget som tyder på att något sådant finns, även om du anser att det absolut borde.
Nu har det bevisats en gång för alla, med hjälp av tre framstående plattisar, att jorden är rund. Då vet vi, om vi inte visste det innan, att solen försvinner bakom jordens kurva när den går ner. Varför ska vi då forska i något så konstlat som att den försvinner i kompressionen när det blir mörkt?