Citat:
Ursprungligen postat av
Karlhakansson
Det var väll det jag sa från början att räntan är problemet?
Ungefär, ville förtydliga att dom inte hade kommit till en överenskommelse om det för rätt vad det är blir jag anklagad för trådsanningar för petitesser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karlhakansson
Så kan det mycket väl vara jag vet inte hur kronofogden jobbar.
det är inget man diskuterar med vänner och familj nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Ok. Jag tror nog problemet var mer åt det hållet att han inte betalade skatt eller något åt det hållet.
nej den delen som är en skatteskuld var mindre än 20 000kr. Nu pratar jag om skulden till kronofogden.
Hans ekonomi ser annorlunda ut nu och jag tror inte att han vill betala, men om nåt leder till åtal och han döms så kan han mycket väl få villkorlig för att han har ett arbete och inte är en fara för sin omgivning. Drar in pengar till staten istället för och kosta staten pengar. Då kommer Chrippa att ha ögonen på sig och ger kanske upp försöken att fly fogden. Han kan nog leva gott och bli skuldfri på ett halvår.
Han lovade nyligen att direkt betala en halv milj kr till kronofogden om Rask betalar Tessans skulder. Ifall Rask verkar shoppat kläder för alla pengar som skulle gå till Tessans skulder tyvärr.
Alla vinner på en sån överenskommelse och jag hoppas Chrippa tar upp det i nästa youtube video så Rask får press på sig att inte lura Tessan på 400 000kr.
Han har satt att han ska betala fantastiskt länge. Först var det när arvet kom, sen när stugan skulle säljas, sen när lägenheten skulle säljas, sen med tittarnas donationer, sen när alla intäkter från augusti hade kommit.
Undrar vad han kommer säga i januari. Rask kan skriva över sin kapitalförsäkringen värd 400 000kr på Tessan imorgon ifall han vill, men han vill inte.