2024-12-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Menar chrippa att det är Jocke och Jonna som står åtalade för marknadsmanipulation?

Kolla Chrippas story om ni inte vet vad jag menar
Jocke ska bara upp i rätten efter ett tvistemål mot ett företag som byggde hos paret. Dom dömdes i tingsrätten att betala 2 milj inkl rättegångskostnader men har överklagat och hovrätten tar upp det i vår.

Danjal Kanani är dömd för ekobrottet marknadsmanipulation, brottet är kopplat till händelser i det börsnoterade företaget Newton Nordic, i vilket han gick in tillsammans med Jocke och Jonna.

Danjal döljer i Anjos intervju att Jocke och Jonna ingick i styrelsen – något som Anjo också utelämnar, men Anjo kanske bara saknade vetskap om det. Men Danjal skyller mycket på styrelsen. Den videon är tyvärr borta.

Domen gäller att Danjal, i rollen som VD och en kvartalsrapport som innehöll vilseledande uppgifter om ett kommande uppköp av Influencer panel.

Innan kvartalsrapporten köper Danjal också aktier bolaget och som en följd av det skulle Danjal vid ett uppköp av influencer panel färvärva aktier i Newton Nordic värda 4,4 milj kronor då han hade ett indirekt ägande i influencer panel.

Om sekten agenda inte varit tydlig så är den det nu. Anjo som aldrig skulle ta bort en video, tar bort videon.

Skuldrådgivaren har läst om det men döljer med flit affärens kopplingar till Jocke och Jonna AB. Företaget som skulle köpas upp är Influencer panel, men han använder influens panel. Han uppmärksammar tittarna ett antal gånger på att Danjal har aktier i influes panels moderbolag. Influencer panels moderbolag är väl Jocke och Jonna AB.

Skuldrådgivaren har med all den bakgrundsinformation han har skaffat sig om det här ekobrottet dolt viktiga detaljer för tittarna och det är därför dom kallas en sekt. En agenda.

Det är av stor vikt eftersom hans tittare är mycket mer intresserade av Jocke än Danjal. kommer från Jockes följare.

Danjal döms till villkorlig dom och 70 dagsböter efter inkomst.

Skuldrådgivarens video
https://m.youtube.com/watch?v=Wf1iYTp7EcY

Jocke & Jonnas tidigare ekonomichef Danjal Kanani åtalas efter börshaveriet: “Förlorat extrema pengar
https://www.breakit.se/artikel/36967/jocke-jonnas-ekonomichef-danjal-kanani-atalas-efter-borshaveriet-forlorat-extrema-pengar

Kvartalsrapport
https://mb.cision.com/Main/17613/3455933/1497961.pdf

Omstritt bolag vill ta Jocke & Jonna till börsen
https://www.breakit.se/artikel/30342/omstritt-bolag-vill-ta-jockes-jonnas-bolag-till-borsen

Jonna och Joakim Lundell i mångmiljonaffär: ”Vi ska bilda en armé av influencers” https://www.dagensmedia.se/digitalt/tech/jonna-och-joakim-lundell-i-mangmiljonaffar-vi-ska-bilda-en-arme-av-influencers/

Samir Badran var investerare.
Senast redigerad av Pallal 2024-12-15 kl. 12:22.
Citera
2024-12-15, 15:09
Medlem
Vad tjänar Danjal ifall hans dagsböter är 270kr?

Det låter lite lite ifall han inte är skuldsatt upp över öronen? Jag tror inte han är det.

Beräkning av dagsbot
+ Årsinkomst (årsinkomst efter avdrag för kostnader efter inkomstens förvärvande)

- Avdrag med 20 procent av den del av den beräknade årsinkomsten som överstiger skiktgränsen (598 500kr år 2024) enligt 65 kap. paragraf 5 inkomstskattelagen.

1/1000 av denna summa

- 50kr i avdrag för indirekta skatter

+ tillägg för förmögenhet som överstiger 1 500 000kr (50kr för 1 500 000kr och 50kr för varje fullt 500 000-tal kr).

- avdrag för mera betydande nettoskuldbörda.

Dagsbot (rundas nedåt till närmaste tal som är jämnt delbart med 10).”
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/ovriga-dokument/rar/rar-20072.pdfhttps://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/11/gransen-for-statlig-inkomstskatt-hojs/
Senast redigerad av Pallal 2024-12-15 kl. 15:12.
Citera
2024-12-15, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Då händer det saker, detta kommer bli bra förhoppningsvis och snart är allt över, skönt för Jocke & Jonna och alla runtomkring.

Det ni syftar på är lilla C och detta hade varit över för länge sedan för Jocke och Jonna om de inte trängt sig in i ett barns liv.

Jocke framförallt.

Han har inte gjort annat än bidragit till all skit runt lilla C och framförallt nu varit delaktig i att föra sekretessbelagda uppgifter om ett litet barn vidare.
Med vetskap om att det skulle bli "underhållning" på div äckliga gränslösa människors YT-kanaler.

Jocke kan brinna i helvetet för sin omvända moralkompass vilken enbart utgår från allt han personligen känner för varje givet tillfälle.
Citera
2024-12-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej och det lär ju visa sig den 16 december.

Det är möjligt vad det nu än är som "ni" hintar om.

Det lär även komma något i mars för Jocke och Jonna som inte har med känslor att göra.

För Danjals del så tror jag inte att han beviljas prövningstillstånd.

Och sen finns det ju mycket mer som kan och lär komma.
Citera
2024-12-15, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det är möjligt vad det nu än är som "ni" hintar om.

Det lär även komma något i mars för Jocke och Jonna som inte har med känslor att göra.

För Danjals del så tror jag inte att han beviljas prövningstillstånd.

Och sen finns det ju mycket mer som kan och lär komma.

Ja vi får väl helt enkelt vänta att se den dagen det blir aktuellt om det nu blir det.
Citera
2024-12-15, 16:58
Medlem
Det är så jävla illa att Julia tar emot pengar för sitt uppehälle från Jocke i utbyte mot känsligt sekretessbelagt material som rör lilla C.

Brinn i helvetet Joakim Lundell.

Julia verkar inte förstå bättre men kan brinna hon också.
Citera
2024-12-15, 18:01
Medlem
Citat:
Det är så jävla illa att Julia tar emot pengar för sitt uppehälle från Jocke i utbyte mot känsligt sekretessbelagt material som rör lilla C.

Brinn i helvetet Joakim Lundell.

Julia verkar inte förstå bättre men kan brinna hon också.
tragiskt om det stämmer.

En sak slog mig. Det går att betala i krypto om mottagaren vill vara anonym. Så det får mig att tänka på ”pedofilryktet” som Daxvaxpax försökte få mig att sprida genom att i tårdrypande meddelanden berätta för mig att att Joakim våldtagit hennes syster som tog livet av sig. Lögn så klart.

Men det fanns en agenda, för samtidigt spreds ryktet här att Jocke sett chattar som intygade att flera flashbackare (som Jocke skriver om i mejl där han söker våra identiteter) stod bakom det och att Chrippa sagt att han ska gå ut med något brutalt och vidrigt om Jocke.

Mera lögner.

Självfallet fanns ingen chatt grupp som ihop med Chrippa planerade en vidrig komplott mot Jocke, det fanns inget våldtaget barn och Chrippa hade inte pratat eller planerat att vara med om någon komplott och göra en youtubevideo om det.

Jag vet att det har om hur jag fick göra ryktet är lögn och jag vet jag att personen som utgav sig för att veta om hela planen, ljög om det.

Daxvaxpax började först med att ljuga om att min vän Mumsbulle, Jockes hatobjekt, tagit sitt liv. Det är onödigt ifall målet är att förstöra för Chrippa eller Jocke. Det var ett hot riktat direkt mot mig. Ett statuerat exempel för att jag fortfarande skriver kritiska rader om Jocke.

Jag tror själva komplotten var att på ett samvetslöst sätt sätta dit Chrippa för grovt förtal och få mig att bli skärrad och känslomässigt engagerad och i affekt skriva hemska lögner om Joakim Lundell som vill kunna hänga ut mig utan rättsliga påföljder och att MSM får ta del av det.

Frågan är om det är Joakim eller någon nära Joakim som är skyldig.

Chrippa kan kontakta chefens chef ifall Sverigechefen inte tar bort mobbarkanalerna från plattformen.
Senast redigerad av Pallal 2024-12-15 kl. 18:34.
Citera
2024-12-15, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
tragiskt om det stämmer.

Jag tror att det stämmer.

Det får mig att tänka på ”pedofilryktet” som Daxvaxpax försökte få mig att sprida genom att i tårdrypande meddelanden berätta för mig att att Joakim våldtagit hennes syster som tog livet av sig. Lögn så klart.

Men det fanns en agenda, för samtidigt spreds ryktet här att Jocke sett chattar som intygade att flera flashbackare (som Jocke skriver om i mejl där han söker våra identiteter) stod bakom det och att Chrippa sagt att han ska gå ut med något brutalt och vidrigt om Jocke.

Mera lögner.

Självfallet fanns ingen chatt grupp som ihop med Chrippa planerade en vidrig komplott mot Jocke, det fanns inget våldtaget barn och Chrippa hade inte pratat eller planerat att vara med om någon komplott och göra en youtubevideo om det.

Jag vet att det har om hur jag fick göra ryktet är lögn och jag vet jag att personen som utgav sig för att veta om hela planen, ljög om det.

Daxvaxpax började med att ljuga om att min vän Mumsbulle, Jockes hatobjekt, tagit livet av sig.

Syftet med komplotten var nog att på ett samvetslöst sätt sätta dit Chrippa för grovt förtal och få mig att bli skärrad och skriva hemska lögner om Joakim Lundell som vill hänga ut mig.

Olof K och Lokal var med om en liknande sak. Hur var det med den saken?
Vem ligger bakom allt?

Intressant det där med falska rykten om pedofiler? Mig har dom hängt ut som dömd pedofil, en lögn som skulle klassas som rent förtal om det skedde IRL. Dom får gärna jag den där pedofilen i tron att det är jag, människor som sexuellt ger sig på barn ger jag inte mycket för. Vare sig dom är kända med gigantiskt många följare på olika plattformar, eller ett okänt kryp ingen hört talats om, så finns det gånger man önskar dödsstraff fanns i straffskalan
Citera
2024-12-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
tragiskt om det stämmer.

Jag tror att det stämmer.

Det får mig att tänka på ”pedofilryktet” som Daxvaxpax försökte få hjälp av mig att sprida genom att skriva tårdrypande meddelanden till mig om att Joakim våldtagit hennes syster som tog livet av sig. Det var bara lögner.

Men det fanns en agenda, för samtidigt spreds ryktet här att Jocke sett chattar som intygade att flera flashbackare stod bakom det och att Chrippa sagt att han ska gå ut med något brutalt och vidrigt om Jocke.

Jag har aldrig hört det och jag har aldrig sett det.

Självfallet fanns ingen chatt grupp som ihop med Chrippa planerade en vidrig komplott mot Jocke, det fanns inget våldtaget barn och Chrippa hade inte pratat eller planerat att vara med om någon komplott.

Eftersom jag vet att det har skrivits rena lögner om min delaktighet vet jag att personen som utgav sig för att veta om hela planen, ljög om det.

Daxvaxpax började med att ljuga om att min vän Mumsbulle, Jockes hatobjekt, tagit livet av sig.

Syftet med komplotten var nog att på ett samvetslöst sätt sätta dit Chrippa för grovt förtal och få mig att bli skärrad och skriva hemska lögner om Joakim Lundell som vill hänga ut mig.

Olof K och Lokal var med om en liknande sak. Hur var det med den saken?
Vem ligger bakom allt?

Joakim Lundell är svaret på din fråga.

Han drivs av en blandning av att vilja ha kärlek och bekräftelse från sin bror och mamma och samtidigt en vilja att förgöra och hämnas/ge igen på dem pga barndomen.

I detta blandas sedan in allt möjligt eftersom han har en känslomässig störning tillsammans med autism. Dvs han har en oförmåga att släppa saker, att reglera känslolivet och en ovilja till att rehabiliteras i den terapi han genomgår.

Han håller så hårt om sitt barndomstrauma eftersom han tror att läkning och att gå vidare är synonymt med att minimera och ta ifrån honom hans upplevelser.

Dessutom håller han så hårt fast vid sitt trauma för att använda som vapen mot främst modern och brodern.

Eftersom han känner sig nära Jacke nu så känner han inget behov av att slå sitt trauma i huvudet på honom utan det är Christofer som har blivit en måltavla som vuxit till obeskrivlighet.

Därför offrar han lilla C för att det gör illa Christofer.

Han konspirerar och känner sig sååå smart. Tom smartast av alla.

Så vrängd är hans världsbild.

Därför tror jag att han ligger bakom det här med den fiktiva fjortonåringen och självmordet. För att ge Christofer skulden och samtidigt skulle det även kunna kasta en skugga över de fjortonåringar han de facto våldtagit.
(Fjortonåringar kan ej samtycka så det är våldtäkt enligt lag.)

Jocke har använt Anjo i den här konspirationen.
Citera
2024-12-15, 19:00
Medlem
Citat:

Han drivs av en blandning av att vilja ha kärlek och bekräftelse från sin bror och mamma och samtidigt en vilja att förgöra och hämnas/ge igen på dem pga barndomen.

I detta blandas sedan in allt möjligt eftersom han har en känslomässig störning tillsammans med autism. Dvs han har en oförmåga att släppa saker, att reglera känslolivet och en ovilja till att rehabiliteras i den terapi han genomgår.

Han håller så hårt om sitt barndomstrauma eftersom han tror att läkning och att gå vidare är synonymt med att minimera och ta ifrån honom hans upplevelser.

Dessutom håller han så hårt fast vid sitt trauma för att använda som vapen mot främst modern och brodern.

Eftersom han känner sig nära Jacke nu så känner han inget behov av att slå sitt trauma i huvudet på honom utan det är Christofer som har blivit en måltavla som vuxit till obeskrivlighet.

Därför tror jag att han ligger bakom det här med den fiktiva fjortonåringen och självmordet. För att ge Christofer skulden och samtidigt skulle det även kunna kasta en skugga över de fjortonåringar han de facto våldtagit.

Ahh det är detta det handlar om. Att du vill få andra att tro att Jocke är den som ligger bakom det där med 14 åringen för att skylla på Chrippa.

Det är ju en konspirationsteori som alla andra ni kastar ur er.

Ta snacket då med den som skrev det och med den som visste om det och "varnade" Jocke.

Nu börjar det likna dagisnivå.

Jag förstår att det börjar brännas för Jockes dåre till bror och nu tror du att detta är rätt väg att gå för att elda upp Jocke. Du skrev brinn i helvetet.

Så mycket hat. Jocke borde nog fundera på att skaffa skydd. Han har fru och barn.
Citera
2024-12-15, 19:11
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ahh det är detta det handlar om. Att du vill få andra att tro att Jocke är den som ligger bakom det där med 14 åringen för att skylla på Chrippa.

Det är ju en konspirationsteori som alla andra ni kastar ur er.

Ta snacket då med den som skrev det och med den som visste om det och "varnade" Jocke.

Nu börjar det likna dagisnivå.

Jag förstår att det börjar brännas för Jockes dåre till bror och nu tror du att detta är rätt väg att gå för att elda upp Jocke. Du skrev brinn i helvetet.

Så mycket hat. Jocke borde nog fundera på att skaffa skydd. Han har fru och barn.

Lär dig att läsa.

"Därför tror jag..."

Jag fetmarkerade detta i citatet av mitt inlägg så du ska se det.

Skydd är väl något andra behöver från Jocke. Lilla C framförallt.

Jocke har betalat Julia för att få tillgång till känsliga sekretessbelagda uppgifter om Lilla C för att lämna vidare till Anjo för "underhållning" på YT i detta drev.

Exploatering och grovt integritetskränkande material av ett litet barn.
Citera
2024-12-15, 19:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Han menar väl Danjal. Som är hjärnan bakom J&Js finanser. De klantade ju sig med ett bolag som skulle bli eller var börsnoterade om jag uppfattat det rätt. Någon mer insatt kan säkert förklara bättre.
Han skrev ju "Nu ska paret upp i hovrätten, förlorande tingsrätten". Paret?
Och Danjal har ju redan blivit dömd skyldig i hovrätten för marknadsmanipulation. Så Danjal kan inte gå till hovrätten igen för marknadsmanipulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in