Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Vilka präster har sagt åt dig att du susar fram i 107.000km/h?
Jag har sett teoretiska förklaringar till hur en 24-timmars sol kan existera på Antarktis på en teoretiskt platt jord, så det berör mig inte jättemycket att en sådan kan observeras. Jag förstår att det för dig och din kognitiva nivå innebär ytterligare ett bevis för att du bor på en boll, precis som att båtar som försvinner botten först är ett bevis att vi bor på en boll. Och det är helt okej!
Alla präster har gång på gång hävdat att det inte kan finnas 24-timmarssol i Antarktis, och att det är absolut förbjudet att resa dit. Sedan ger Will Duffy ett erbjudande till alla de ledande FE:ar om en gratis resa till Antarktis, och naturligtvis hoppade de på det?? Nej, istället blir Will Duffy utskälld av David Weiss och Eric Dubay, och ingen, med ett par undantag, vill följa med på åkturen. Varför tror du det? De visste mycket väl om 24-timmarssol, men de visste också att det är omöjligt att få det att passa med en platt jord, och därmed skulle deras inkomstbas försvinna. Vad händer då? Istället för att fortsätta med vad de har hävdat i flera år, vänder de om på en sekund och börjar hitta på förklaringar, och det händer direkt när de inser att det verkligen kommer att bli något av resan, och det hände långt innan Duffy @ Co anlände till Antarktis
Jeranismvar dum nog att säga att om det finns 24-timmarssol i Antarktis, så är det ett bevis på att jorden är rund. Det förtalades på värsta sätt av Eric och David och alla de andra, vare sig de nu lever av det, eller att de bara är papegojor för översteprästerna. Att Austin Whitsitt var med på resan var en stor överraskning för mig, men han håller nog på att konstruera en förklaring, och jag är rädd att Jeran inte kommer att kunna stå emot pressen. Hela flocken med papegojor kommer nog att vara med, är jag rädd, men förhoppningsvis kommer någon att inse hur idiotiskt detta är.
Kan lika gärna nämna att en av personerna på resan flög från Sydney till Santiago, och vet du vad? De flög direkt över Stilla havet och inte över USA som de skulle som alla plattjordkartor hävdar.
Förresten, jag behöver inga fler bevis. Det finns så många att det snart borde vara omöjligt att tro att jorden är platt.