2024-12-15, 16:18
Medlem
Nåt band i bandymetropolen Bollnäs har gjort en låt till Truls. Finns på Spotify och heter ”Ur spår här kommer Truls”. En del brister textmässigt, men en skön dänga helt klart!
2024-12-15, 16:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Öh nej, jag skrev böter OCH konsekvenser, konsekvenser ex genom att idrotten i stort påverkas, vilket är ett allmänt problem idag där divor inte behagar beta av en hel säsong.

Fast "behagar". Då utgår du från att de som inte är med i Davos inte har giltiga skäl till sin utevaro? Och de som hade kunnat vara där som ersättare rosade väl inte direkt marknaden i Skandinavisk Cup heller.

Med det sagt tycker jag att fler rent generellt borde köra Tour de Ski, åtminstone komma till start i den.
2024-12-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Blir det tiondelsstrid mellan Niskanen och Johaug precis som på OS?

Heja Kerttu!

Olsson hade inte koll på att Niskanen är bra på höjd?

Han nämnde det i sändningen.
2024-12-15, 16:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Han nämnde det i sändningen.

Okej, jag tyckte han nämnde att han var överraskad över att Niskanen körde så bra.
2024-12-15, 16:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Öh nej, jag skrev böter OCH konsekvenser, konsekvenser ex genom att idrotten i stort påverkas, vilket är ett allmänt problem idag där divor inte behagar beta av en hel säsong.
Nej, det skrev du inte.

Du skrev bla följande:
Citat:
Något i alla fall, längdåkning måste vara den enda sporten där åkare helt fritt kan välja om de ska delta eller inte utan konsekvenser.
Citat:
Man bör såklart införa böter och andra konsekvenser om åkarna inte behagar dyka upp på sitt jobb, som alla andra sporter har.
Dvs, du menar att om åkare självmant avstår världscuptävlingar så skall dessa åkare drabbas av böter och andra konsekvenser. Ingenstans uttrycker du att det kan bli konsekvenser för själva idrotten om åkarna självmant avstår världscuptävlingar.
2024-12-15, 16:45
Avslutad
Citat:
Fast "behagar". Då utgår du från att de som inte är med i Davos inte har giltiga skäl till sin utevaro? Och de som hade kunnat vara där som ersättare rosade väl inte direkt marknaden i Skandinavisk Cup heller.

Med det sagt tycker jag att fler rent generellt borde köra Tour de Ski, åtminstone komma till start i den.

Giltig orsak som ex skada är ju en sak, men att avstå tävlingar pga mästerskap eller att det den höga höjden kommer olägligt är ju bara trams.
2024-12-15, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, det skrev du inte.

Du skrev bla följande:

Dvs, du menar att om åkare självmant avstår världscuptävlingar så skall dessa åkare drabbas av böter och andra konsekvenser. Ingenstans uttrycker du att det kan bli konsekvenser för själva idrotten om åkarna självmant avstår världscuptävlingar.

Men vad tycker du själv då?
2024-12-15, 16:51
Medlem
Astrid......ASTRID!!!!!!

Sällan jag har varit så glad över en Norsk vinst!
Hon kämpar på säsong efter säsong och slitet ger till slut utdelning. Härligt!

från 2008-2014 körde hon VC utan några resultat att prata om.
Hon övergick till att köra Ski Classics med viss framgång.

I februari 2022 var hon tillbaka i VC-cirkusen och nu
15 december 2024, står hon som välförtjänt vinnare i ett VC-lopp!

Stort GRATTIS till en fantastisk idrottare.
2024-12-15, 16:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Astrid......ASTRID!!!!!!

Sällan jag har varit så glad över en Norsk vinst!
Hon kämpar på säsong efter säsong och slitet ger till slut utdelning. Härligt!

från 2008-2014 körde hon VC utan några resultat att prata om.
Hon övergick till att köra Ski Classics med viss framgång.

I februari 2022 var hon tillbaka i VC-cirkusen och nu
15 december 2024, står hon som välförtjänt vinnare i ett VC-lopp!

Stort GRATTIS till en fantastisk idrottare.

Enig. Trägen vinner, verkligen. Samtliga på pallen idag är för övrigt födda 1988.
2024-12-15, 16:58
Avslutad
Therese Jouhag ska ta ett break, hon måste nog fylla på med läppsalva!
Att denna dopingprodukt fortfarande kan få leka superstar i skidsandlådan är en monumental skandal! (Hade hennes pass varit från ett Öststatsland skulle hon för evigt varit hatat, dömd och glömd!)
2024-12-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Therese Jouhag ska ta ett break, hon måste nog fylla på med läppsalva!
Att denna dopingprodukt fortfarande kan få leka superstar i skidsandlådan är en monumental skandal! (Hade hennes pass varit från ett Öststatsland skulle hon för evigt varit hatat, dömd och glömd!)

Vad för break, tds börjar om 2v
2024-12-15, 17:08
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Enig. Trägen vinner, verkligen. Samtliga på pallen idag är för övrigt födda 1988.
Et herlig og spennende løp. Ble lite for tøfft for de unge. Fosnæs gikk jo både sprintstafett og sprint, og sa før start
" Ja, jeg vet jo at jeg kommer til å sprekke, men det er helt ok, la hun til med et skratt "

Therese må jo kjenne seg som rene ungdommen, var den yngste på pallen i dag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in