2024-12-15, 15:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Är det bara du som inte förstår att åkarna väljer själva om de vill åka eller inte..? Vi har en FK som säger ” att det kommer viktigare tävlingar framöver”. Vi har en FK som tappat omklädningsrummet. Behövs en FK som visar med hela handen.

Gör om organisationen så att den liknar skidskyttet..så att det blir ordning och reda.

Fast nu handlade om vilka slutsatser FIS skulle dra av detta.
2024-12-15, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Finns väl många sådana idrotter. Sedan är det väl inte så många åkare som helt fritt valt att inte åka.

Många och många, vissa sporter drabbas mer och andra mindre, i detta fallet drabbar det sporten enormt med tanke på att Sverige är typ det enda landet som kan konkurrera med Norge på damsidan.

Sen har jag lite svårt att förstå denna frekvens av "förkylning" i det svenska laget, varför drabbas bara det svenska landslaget?
2024-12-15, 15:52
Avslutad
Citat:
Vilka andra idrotter har det?

Alla lagidrotter bla såklart, men jag följer mest tennis och där blir det feta böter om man inte har intyg på skada. Att de skulle skippa en tävling pga förkylning finns inte på kartan.
Medlem
Citat:
Vad skall FIS göra åt att det är sjukdoms- och skadeproblem i det svenska laget?
Är du verkligen så korkad att du tror på dom här fekjade och påhittade "sjukdomarna" som dom svenska tjejerna kör med varje gång det är mästerskapsår för att sen när det är mästerskapsfritt år så är alla friska. Och då framför allt till Davos och TdS som dom skulle drabbas av sjukdomar.
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Många och många, vissa sporter drabbas mer och andra mindre, i detta fallet drabbar det sporten enormt med tanke på att Sverige är typ det enda landet som kan konkurrera med Norge på damsidan.

Sen har jag lite svårt att förstå denna frekvens av "förkylning" i det svenska laget, varför drabbas bara det svenska landslaget?

Men nu svarar du inte på min fråga. Vilka andra idrotter får det konsekvenser för de enskilda idrottarna om de står över tävlingar?
2024-12-15, 15:53
Medlem
Maja Dahlqvist flyttar till Trondheim inför ett VM..då hon verkar tro att hon har en säker plats i en VM-trupp? Denna typ av beteende..denna typ av arrogans mot andra lagkamrater symboliserar detta lag..

Jonna, Ribom, Linn, Johanna..i en sprint..fast enligt Maja så är hon given..
2024-12-15, 15:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Är du verkligen så korkad att du tror på dom här fekjade och påhittade "sjukdomarna" som dom svenska tjejerna kör med varje gång det är mästerskapsår för att sen när det är mästerskapsfritt år så är alla friska. Och då framför allt till Davos och TdS som dom skulle drabbas av sjukdomar.

Ja, jag tror att alla åkare där man sagt att de avstår pga sjukdom eller skada faktiskt avstår pga sjukdom eller skador. Finns ju andra åkare som avstår där man inte fört fram dessa skäl.
2024-12-15, 15:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Alla lagidrotter bla såklart, men jag följer mest tennis och där blir det feta böter om man inte har intyg på skada. Att de skulle skippa en tävling pga förkylning finns inte på kartan.

Tycker inte man kan jämföra längdskidor med lagidrotter. Sarah Sjöström och Michelle Coleman avstår kortbane-VM som avgjorts denna vecka utan att de har drabbats av några konsekvenser, bara för ta ett exempel från en annan individuell idrott.
2024-12-15, 15:56
Avslutad
Citat:
Men nu svarar du inte på min fråga. Vilka andra idrotter får det konsekvenser för de enskilda idrottarna om de står över tävlingar?

Jag svarade på det i ett annat inlägg.

Inför krav på tillförlitligt läkarintyg eller så blir det feta böter som konsekvens om man inte orkar tävla vissa helger.

Införs böter så lovar jag att svenska damerna helt plötsligt kommer bli det friskaste laget av alla.
2024-12-15, 15:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Maja Dahlqvist flyttar till Trondheim inför ett VM..då hon verkar tro att hon har en säker plats i en VM-trupp? Denna typ av beteende..denna typ av arrogans mot andra lagkamrater symboliserar detta lag..

Jonna, Ribom, Linn, Johanna..i en sprint..fast enligt Maja så är hon given..

Vi har fem platser i sprinten. Men återigen visar du att du har noll koll. Maja är given i det svenska sprintlaget på VM.
2024-12-15, 15:58
Avslutad
Citat:
Tycker inte man kan jämföra längdskidor med lagidrotter. Sarah Sjöström och Michelle Coleman avstår kortbane-VCM som avgjorts denna vecka utan att de har drabbats av några konsekvenser, bara för ta ett exempel från en annan individuell idrott.

Men det är ju stor skillnad på touren/världscupen och mästerskap. Det är ju världscupen som är i behov av konsekvent konkurrens så att intresset ökar.
2024-12-15, 16:01
Medlem
Citat:
Vi har fem platser i sprinten. Men återigen visar du att du har noll koll. Maja är given i det svenska sprintlaget på VM.

Frida K är ett alternativ innan hon flyttade..Maja är knappast given innan säsongen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in